Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 4744
Jeg holder meg fremdeles til muradi.
Det har blitt mer vanlig å rope rasisme rasisme enn ulv ulv i dette landet..
Sitat av Corsair Vis innlegg
Jeg holder meg fremdeles til muradi.
Det har blitt mer vanlig å rope rasisme rasisme enn ulv ulv i dette landet..
Vis hele sitatet...
Merkelig det der. HVORFOR tror du det er sånn? Kapitalismen som fører med seg all dritten kanskje? Eller kanskje så er det vi som faktisk er rasistiske? Det er ikke uten grunn at en stor del av innvandrerne faktisk føler seg undertrykket og diskriminert på grunn av hudfarge, og når man er på byen, og man fort får litt innabords, så kan folk slenge ekstra med leppa, kanskje særlig mot innvandrere.
Sitat av Max-Mekka Vis innlegg
Merkelig det der. HVORFOR tror du det er sånn? Kapitalismen som fører med seg all dritten kanskje? Eller kanskje så er det vi som faktisk er rasistiske? Det er ikke uten grunn at en stor del av innvandrerne faktisk føler seg undertrykket og diskriminert på grunn av hudfarge, og når man er på byen, og man fort får litt innabords, så kan folk slenge ekstra med leppa, kanskje særlig mot innvandrere.
Vis hele sitatet...
Tror du at det er bare innvandrere som blir rakket ned på? Mener du at vi skal ha mer sympati for innvandrere enn andre? Selvfølgelig finnes rasisme, men det er å gå for langt å kalle DENNE saken rasisme.
Sitat av Max-Mekka Vis innlegg
Merkelig det der. HVORFOR tror du det er sånn? Kapitalismen som fører med seg all dritten kanskje? Eller kanskje så er det vi som faktisk er rasistiske? Det er ikke uten grunn at en stor del av innvandrerne faktisk føler seg undertrykket og diskriminert på grunn av hudfarge, og når man er på byen, og man fort får litt innabords, så kan folk slenge ekstra med leppa, kanskje særlig mot innvandrere.
Vis hele sitatet...
Kan du vennligst underbygge den teorien din om at kapitalismen drar med seg hverdagsrasisme? Eller var det bare sovjet-sjela di som skøyt inn litt rød propaganda?

Om du tar av deg de rød solbrillene dine så klarer du kanskje å se saken ifra et annet synspunkt. Som det ligger ann nå så vil du at det skal være rasisme, for da vinner du diskusjonen og får kanskje noen fler med i klubben din.

Prøv å se det med friske kapitalistiske øyne, min gode mann!
Hehe, er flertall med utesteder i Norge som har høyere aldersgrense uten å håndheve det, kun for å ha noe å vise til når de skal luke ut folk i køen.

Rasisme er kjedelig det, men du burde vel være vant med det nå eller?
Blitt nektet adgang flere ganger i Oslo og omegn pga utseendet mitt, og griner ikke av den grunn.

Prøv å ta meg deg noen jenter neste gangen, så er du sikra vøtt
"Er shitings. Men oppførte meg eksemplarisk foran gjøkhodet på utestedet. Syns det blir rart at de alltid har fokus på folk som er mørkere. Er ikke noe å diskutere."

Vel, vil ikke tro det. Personlig tror jeg dette er noe du bare tror, men men, skal ikke si for sikkert.

"Har man sett dørvakten ha blikket på en med mørkere hud hele tiden så skjønner man det. Men er man hvit så forstår man ikke det."

Jaha, så nå er alle hvite dumme? "Men er man hvit så forstår man ikke det.", neivel, det lovlig gjore vel nesten rasisme gjennom den utalelsen der.


Å kjenner en som var dørvakt for en kveld på en nattklubb, han fikk beskjed om å bare "ta noen tilfeldige". Kan hende du var en av de? Men kan også være en liten trangsynt rasist som stoppa deg.


Edit;
Glemte å si, hadde ikke tia til å lese hele posten, bare frem til posten jeg qut.
Sist endret av hayer; 28. desember 2008 kl. 17:41.
Sitat av mathfjeld Vis innlegg
Kan du vennligst underbygge den teorien din om at kapitalismen drar med seg hverdagsrasisme? Eller var det bare sovjet-sjela di som skøyt inn litt rød propaganda?

Om du tar av deg de rød solbrillene dine så klarer du kanskje å se saken ifra et annet synspunkt. Som det ligger ann nå så vil du at det skal være rasisme, for da vinner du diskusjonen og får kanskje noen fler med i klubben din.

Prøv å se det med friske kapitalistiske øyne, min gode mann!
Vis hele sitatet...
Kanskje et dumt sitat, da det ikke er det diskusjonen her går ut på, men for å komme kort inn på det; Se på USA. Der har vi ghettoer, vi har fattigdom, og vi har rasisme som du ikke finner maken til. Og dette mye på grunn av kapitalismen. Hunger etter MER. Hunger etter makt, og derfor skapes det forskjeller i samfunnet. Men dette blir litt for Offtopic å snakke om nå.

Vinne diskusjonen? Diskusjoner er ikke konkurranse, gutt. Hvilket annet synspunkt skal jeg se det fra? Dørvakta? Akkurat i denne saken støtter jeg offeret, og ikke aktøren. Hverdagsrasisme er overalt, og dette er jo et godt eksempel.
Sitat av Max-Mekka Vis innlegg
Hverdagsrasisme er overalt, og dette er jo et godt eksempel.
Vis hele sitatet...
Problemet er at utsagn som dette maner dårlige holdninger, det skaper et skille mellom den "Ola Dunk" og "utlendingene". Jeg ser det hele tiden, rasisme meg her og rasisme meg der, jeg føler at alle nordmenn er rasister slik det fremstilles både i media og på forskjellige nettfora.

Hvorfor er det en selvfølge at tvilen skal komme rasismen til gode? Du bruker dette eksempelet som "et godt eksempel" til påstanden om at hverdagsrasisme er overalt?! Det er helt utrolig!
Problemet med denne diskusjonen er at folk er skråsikker på det ene eller det andre. Her har vi bare EN fyrs opplevelse av en tilfeldig situasjon, og det er alt. Av erfaring vil jeg si at utelivsbransjen har det med å konsekvent stenge ut innvandrere, men fremdeles har jeg ikke peiling fordi jeg ikke var der, og fordi jeg ikke vet hva dørvaktene tenker eller hva dem er blitt bedt om å gjøre. Denne diskusjonen kan godt handle om rasisme i utelivsbransjen, men om det var det i dette tilfelle blir bare spekulasjoner fra BEGGE sider.

Forresten liker jeg godt holdningen til Phun Q!
Det som er latterlig her er at eierne av Tempest bankers er utlendinger selv.
Sitat av shonny Vis innlegg
Vel..

Vakta har jo rett til å kaste deg ut når du ikke er 23, men samtidig er det rart at Tempest slipper inn folk som er under 23 (det gjør dem altfor ofte).
Vis hele sitatet...
Det er ikke rart i det hele tatt. Å sette grensa til 23 (eller noe annet som er høyere enn det sjenkebevilgningen krever) er et veldig vanlig triks for å kunne kjøre trynefaktor i døra. Så lenge folk er gamle nok til å kjøpe sprit kan man slippe dem inn hvis man vil, og nekte de man vil, med loven på sin side.

Lanka: Surt, og urettferdig, men du kommer nok dessverre ingen vei.
er det rasisme??? at du kanskje var for full og ikke slapp inn?

synd,trist,leit
Sist endret av voids; 30. desember 2008 kl. 15:21.