Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2153
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fant bitcoin i stor verdi på en gammel laptop ifra 2012, men walleten var visst så gammel at jeg måtte oppdatere til nyeste «core». Fikk hjelp av en fra reddit som brukte teamviewer, og mistenker nå i ettertid at han kan ha scamma meg?? Oppdatert wallet, men er ingen coins der nåå..
Bruk www.blockchain.com/explorer og sjekk transaksjoner. Påfallende hvordan du igjen har funnet en gammel disk med bitcoins på og ikke kjenner til hvordan dette fungerer.
Sist endret av m0b; 1. oktober 2021 kl. 03:03.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er SVÆRT lite lurt å gi fremmede fra reddit kontroll over pcen din gjennom teamviewer. Bare det i seg selv er nesten nok til å vite at du ble scammet (fordi ingen ville funnet på å gjøre noe så dumt i utgangspunktet). Det er liksom det absolutt siste du bør gjøre når det gjelder sikkerhet i krypto.

Så og si alle scammere bruker teamviewer og manipulasjon av personen/offeret. Det er vanlig å bruke triks som å f.eks gjøre skjermen din svart, slik at du ikke ser hva dem gjør. Da kan de enkelt f.eks overføre bitcoinsa dine til en annen adresse før du rekker å se (og avbryte teamviewer).
Merkelig hvor behjelpelige villt fremmede mennesker på internett blir når det er penger inne i bildet!

Kan hende denne fremmede personen ville hjelpe deg først, for så å scamme deg dersom du hadde noe. Eller så var det noe der, og de tok det.
Vi må egentlig vite nøyaktig hva som skjedde for å vite - eller sjekke om det har vært noe ny aktivitet på walleten.

Jeg har selv opplevd en gammel wallet som viser saldo, som så viser seg å være null etter jeg har kjørt "-rescan" i console. Det kan hende walleten er tom, men jeg kan garantere at den som hjalp deg uansett hadde tenkt å tømme den for deg. Ingen gidder å hjelpe fremmede over internett med teamviewer for ingenting.

Det kan også hende du hadde noe, men at det nå er overført til noen andre. Det kan du enkelt se i bitcoinklientens transaksjonslogg.
Det kan også hende de stjal privatekeysa dine gjennom consolen, da får de også tilgang til saldoen din.
Vi må nesten ha mer informasjon for å vite det helt sikkert.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette gjorde vondt å lese
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skal innrømme at jeg lå og tenkte på dette når jeg prøvde å sove i natt. Det plaget meg faktisk, så hvis du kunne kommet med en oppdatering, evt screenshot av bitcoinklienten din, eller en adresse vi kan sjekke i blockchain explorer, hadde det vært fint!
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du drev med bitcoin i 2012 så ville du aldri måtte spørre om dette lukter troll
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du drev med bitcoin i 2012 så ville du aldri måtte spørre om dette lukter troll
Vis hele sitatet...
Det er da fint mulig å ha leflet litt med bitcoins og mining i 2012 uten å ha særlig inngående kjennskap til det tekniske. Jeg gjorde det selv.

Jeg husker jeg bare googlet bitcoin mining og lastet ned det mest anbefalte, og joinet et kjent miningpool på den tiden.
Har minet sikkert 10 hele bitcoins, som dessverre ble brukt på drugs.

En btc var bare verdt 500 kr på den tiden, så om jeg bare hadde visst bedre (og fortsatt med mining til i dag i tillegg!) hadde jeg vært millionær nå.
Jaja, gjort er gjort

Jeg skal innrømme at denne tråden nesten virker for trist til å være sann.