Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3864
Hei

har kjøpt en deepcool pakke med kabinett, vifter å aio
Alle viftene i kabinettet går gjennom et lite rbg kort som styres av en knapp på kabinettet, dette er 5v 3pin kontakter, men aio'en har 4pin 24v kontakt (rbg, vifter og pumpe er koblet til via 3pin viftekontakt på mobo). Jeg har ikke 24v 4pin header på mobo, bare 3pins viftekontakter. Dvs at det ikke er strøm til rbg på aio (2 vifter + pumpe), er det noen hub som kan omforme 24v 4pin til 5v 3pin. slik at jeg bare kan koble meg på det rgb "nettet" som er?

mener 12v der jeg har skrevet 24v......
Sist endret av Vassbakk; 28. september 2021 kl. 22:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan koble 4 pin til 3 pin kontakt. Resultatet er bare att viften/pumpen vil gå på 100%
vifter og pumper fungere, de går fra en fan header.
det er rbg delen som ikke fungere, denne har en 4pin 12v r g b kontakt, som normalt sett skulle gått i en rbg header på hovedkortet, noe jeg ikke har
Er det Corsair? Mulig du må ha en Commander Pro i så tilfelle.