Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5225
Etter å ha skaffet meg en ps5 så har jeg kommet fram til at jeg ikke trenger PC-en min lenger. Den har støvet ned en liten stund nå og jeg vil selge. Trenger litt hjelp med pris da. Nyprisen var 9990kr komplett pc

Med skjermen som kosta 3000+ så endte hele hurven på 16 tusen kroner. Tastaturet og er mekanisk og kosta 1500 eller noe. Usikker på om jeg skal selge skjermen.

Spesifikasjoner:

BenQ ZOWIE 24" LED XL2411
1920x1080, 144Hz, 1ms, 12M:1, VGA/DVI/HDMI,

Razer BlackWidow Ultimate Tastatur
kablet, nordisk, razer green switches, led belysning, mekanisk spilltastatur,

Komplett Carbide SPEC-03 Midi Tower

Made by Corsair, ATX, 2x USB 3.0, Blue LEDs, Black, Window,
Corsair CX550M, 550W PSU
ATX 12V v2.4, 80 Plus Bronze, Semi Modular, 2x 6+2-pin PCIe, 6x SATA,

Intel Core i5-6600K Skylake Prosessor
Socket-LGA1151, Quad Core 3.5GHz, 6MB, 91W, 14nm, Tray, uten kjøler,
akasa AK-959CU Komplett Edition

CPU Cooler, LGA 1150/1155/1156, 115W, PWM,

MSI Z170-A Pro, Socket-1151
Hovedkort, ATX, Z170, DDR4, 2xPCIe-x16, CFX, M.2, SATA Express,

Kingston ValueRam DDR4 2133MHz 16GB
2x8GB 2133MHz (PC4-17000) DDR4 CL15 1Rx8,

ASUS GeForce GTX 1060 6GB Dual OC BLACK
Skjermkort, PCIe 3.0, GDDR5, DL-DVI-D, 2x HDMI2.0, 2x DP, PC-prod only,

Samsung PM961 SSD 256GB M.2 NVMe
V3 TLC, Polaris, up to 2800/1100MB/s read/write, for production only,

Seagate Barracuda 1TB
SATA 6GB/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5", kun til pc-prod,

MS COA Win 10 Home Nordic
For Komplett PC only - HED license,


Til sammenlikning fant jeg denne til 7499kr:

-Spesifikasjoner-🔧
Windows 10 Pro 64-bit Edition
CPU: Intel Core i5-4590 @ 3.70GHz
Ram:Kingston HyperX DDR3 1600MHz 2x4GB +2x4Gb Kingston
Kabinett: AeroCool Shard TG RGB
GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB
Lagring: Kingstone 128GB M2 SSD og WD 750TB HDD
PSU: Evga 650W PSU Bronze
Kjøling: Kolink RGB Kit 4, Turbo vifte på GPU og Cooler Master Evo på CPU
WiFi: 685Mbps 2,4Ghz og 5Ghz
Hovedkort: MSI Z97 g3 Gaming


Så hva burde jeg sette som prisantydning? Plis hjelp. Jeg har litt skakk økonomi om dagen
Jeg ville sagt rundt 6-7k uten skjerm. Den du fant til 7499 er temmelig overprisa vil jeg si. Skjermkort trekker opp, men prosessor trekker ned.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Takk for svar. Det er vel gode oppgraderingsmuligheter på den PC-en jeg har her? Er så lenge siden jeg hadde peiling så føler teknologien har løpt fra meg, derfor jeg spør.
Hadde ikke gitt i nærheten av 7000,- for verken din eller den andre maskina.
5 generasjoner gammel cpu og en gpu som var entry-level da den kom ut for 5 år siden. Vi snakker da liksom om en "sønnens første PC" e.l. i grunn, etter min mening.
PCIe4.0, DirectStorage osv er aktuelle funksjoner nå (selv om den faktiske anvendelsen bare er teoretisk så langt) så det å skulle oppgradere en slik maskin fremover bikker jo uansett over i "bytt ut hele greia"-territorium.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=230460106

Du kunne kanskje fått 4500,- om du støvsuger og shiner den opp pent først.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av nafta Vis innlegg
Hadde ikke gitt i nærheten av 7000,- for verken din eller den andre maskina.
5 generasjoner gammel cpu og en gpu som var entry-level da den kom ut for 5 år siden. Vi snakker da liksom om en "sønnens første PC" e.l. i grunn, etter min mening.
PCIe4.0, DirectStorage osv er aktuelle funksjoner nå (selv om den faktiske anvendelsen bare er teoretisk så langt) så det å skulle oppgradere en slik maskin fremover bikker jo uansett over i "bytt ut hele greia"-territorium.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=230460106

Du kunne kanskje fått 4500,- om du støvsuger og shiner den opp pent først.
Vis hele sitatet...
Sier du det…hmm. Vi prøver med 7 og så får vi se om vi får noen på kroken. Prisen kan jo diskuteres uansett
Hvor i landet selges denne?
Nevøen min kjøpte en ganske tilsvarende maskin for ~3500,-. Med skjerm og tastatur ville jeg vurdert ~5000. 7000,- er høyt, men for all del, kan jo hende noen biter på. 7499,- for den du fant er ekstremt.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Hvor i landet selges denne?
Vis hele sitatet...
Oslo by mann, pris kan diskuteres
Sist endret av NodSquad; 1. september 2021 kl. 21:21.
Finn eller facebook? Hvis det er finn så pleier jeg å jekke opp prisen hva jeg forventer å få. Alltid noen som skal komme med skambud
Normalt sett er ikke maskina verdt 7k, MEN takket være mininga gpr skjermkortet alene for nærmere 3k atm. Du kan opogradere til en 4C/8T cpu, men det er ikke voldsomt å hente desverre.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Da har jeg solgt PC-en.
Jeg har kjørt sånn gjenoppretting gjennom Windows og reinstallert det, samt formatert den andre disken. Da skal jeh være rimelig safe eller hva? Ikke at det er noe sensitivt der men passord og slikt og autoinnlogging på div greier er borte?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Da har jeg solgt PC-en.
Jeg har kjørt sånn gjenoppretting gjennom Windows og reinstallert det, samt formatert den andre disken. Da skal jeh være rimelig safe eller hva? Ikke at det er noe sensitivt der men passord og slikt og autoinnlogging på div greier er borte?
Vis hele sitatet...
Du er safe mot at Nina (14) som får den til konfirmasjonen får opp forslaget i Chrome. Du er ikkje safe mot nokon som går aktivt inn for å finne informasjonen.

Vil du sikre deg så køyr ein runde med secure erase på diskane. På SSD er det gjort på sekunder, på harddisker tar det timer.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Da har jeg solgt PC-en.
Jeg har kjørt sånn gjenoppretting gjennom Windows og reinstallert det, samt formatert den andre disken. Da skal jeh være rimelig safe eller hva? Ikke at det er noe sensitivt der men passord og slikt og autoinnlogging på div greier er borte?
Vis hele sitatet...
Ut av ren nysgjerrighet, hvor mye fikk du for den?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Jeg skal skrive det når avtalen er ferdiggjort. Kommer og henter den senere i kveld
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg skal skrive det når avtalen er ferdiggjort. Kommer og henter den senere i kveld
Vis hele sitatet...
Gjør det, har en tilnærmet lik PC stående å samle støv i et skap. Mulig eg skal ta meg bryet å selge den en vakker dag
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Den ble solgt for 5500. Absolutt fornøyd etter at jeg sjekket litt her og der.