Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 17770
hei.

Noen som vet noe om de proffene som stjeler biler med type universal nøkler eller noe lignende?

eventulet hva de bruker? hvor de lager/kjøper?
Tror kanskje vi lurer på samme ting her? Hvordan klarer folk å stjele biler med startsperre osv?
Ser f.eks de som klarer å stjele nye volvo v70'er..
#Offisielt Trønder
Hvorfor har du bruk for og vite det?

BTW noen tips topp 10 måter og gjøre det på:
http://www.edmunds.com/reviews/list/...1/article.html (engelsk)
http://translate.google.no/translate...378%26prmd%3Dv den her er Norsk oversatt m Google Translate
Lykke til med bilstjelinga Det trenger du.
kom i nabolaget mitt å prøv, så får vi se hvor fort du klarer å løpe me brukkne bein
på ghost dogg så bruker hoved personen en slags universal sender som åpner og starter biler . Noen som vet hva det er ? evt hvor du får kjøpt det ?
Sitat av painmaster Vis innlegg
på ghost dogg så bruker hoved personen en slags universal sender som åpner og starter biler . Noen som vet hva det er ? evt hvor du får kjøpt det ?
Vis hele sitatet...
Siden det er fiksjon, så må det jo være sant.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det vanlisgte som brukes er "slim jim"

Mer om funksjonen og bruken av det kan du lese her: http://en.wikipedia.org/wiki/Slim_Jim_%28lock_pick%29
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Siden det er fiksjon, så må det jo være sant.
Vis hele sitatet...
har sett at de brukte det en plass på youtube og . husker ikke hva filmen het , men skal legge ut linken vist jeg finner den . Det med at den også starter bilen og må isåfall være på nyere biler. Du kan jo åpne biler og sterte de med radio signal . Så rekner med at "kontrollen" på et eller annet vis finner rette signalet. Selv om det er fiksjon på filmen så kan det vel la seg gjøre ?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Alt på internettet og filmer er ikke sant, sender OG mottakeren i bilen er kodet, med en viss kode, slik at kun de to passer sammen. Det skal EN GOD DEL til å knekke koden, selv om det går ann, så er det veldig usannsynlig at noen har funnet en metode, enda.

Edit: Kontroller, og mottaker inneholder en ID samt en kode, som må stemme overens, disse kan kodes inn via en datatester/feilsøker til bil.
Sist endret av Fleff; 13. juni 2010 kl. 20:29.
Du smeller alt du har til i sideruten. Enkelt og greit
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Hadde ikke de nye bilene startsperre?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av sam500 Vis innlegg
Hadde ikke de nye bilene startsperre?
Vis hele sitatet...
Alle nyere biler har startsperre. En lesespole i rattstammen leser ut IDen fra nøkkelen, og gir signal til motorstyringa om nøkkelen er godkjent.
Korfor er det ingen som stjeler nøklene først? (ved bruk av pickpocketing visst det er ein muligheit for det.)
Biler fra 1994 og nedover som ca , spørs hvilken type merke \ modell er utrolig lette å stjele
Bare slå løs ratt sperra med en skrutrekker .
så ta vekk den kontakten som er bak nøkkel sylinderen. Masse ledninger
Så hvis jeg ikke husker helt feil så er det
svart\rød = ledning
rød\ =ledning ledningene tapes sammen slik de har kontakt.
og treff de to ledningene med den gule ledningen , så starter starter bilen
det er hvertfall sånn på VAG produkter,
er en stund siden jeg har tjuvkoblet nå men mener det var sånn så vidt jeg husker..
Har aldri stjålet en bil , men måtte det på gamle bilen husker jeg :P

men det er gamle biler da


de nye er det vel lasernøkler som går til transponderen elns
Sist endret av p3st; 15. juni 2010 kl. 16:26.
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Korfor er det ingen som stjeler nøklene først? (ved bruk av pickpocketing visst det er ein muligheit for det.)
Vis hele sitatet...
Er vel mange som gjør det og. Så et program om bilstjeling i england. Der viste dem en metode som ble brukt. De brukte en lang stav med magnet/krok gjennom brevluka i døra og fiska opp nøkler som lå på bordet i gang dems.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av p3st Vis innlegg
Biler fra 1994 og nedover som ca , spørs hvilken type merke \ modell er utrolig lette å stjele
Bare slå løs ratt sperra med en skrutrekker .
så ta vekk den kontakten som er bak nøkkel sylinderen. Masse ledninger
Så hvis jeg ikke husker helt feil så er det
svart\rød = ledning
rød\ =ledning ledningene tapes sammen slik de har kontakt.
og treff de to ledningene med den gule ledningen , så starter starter bilen
det er hvertfall sånn på VAG produkter,
er en stund siden jeg har tjuvkoblet nå men mener det var sånn så vidt jeg husker..
Har aldri stjålet en bil , men måtte det på gamle bilen husker jeg :P

men det er gamle biler da


de nye er det vel lasernøkler som går til transponderen elns
Vis hele sitatet...


Lett å knekke opp rattlåsen om man er 2 personer og bare vrir frem og tilbake

VAG biler?Wolksvagen og Audi?
Sist endret av meitemark; 19. august 2023 kl. 23:53.
det som er skummelt hvis man knekker opp rattlåsen er at den lett kan hoppe tilbake igjen når som helst.

fleff: jepp vag er vw,audi,skoda og porsche.
Sitat av Executer Vis innlegg
det som er skummelt hvis man knekker opp rattlåsen er at den lett kan hoppe tilbake igjen når som helst.

fleff: jepp vag er vw,audi,skoda og porsche.
Vis hele sitatet...
Og seat, lamborghini, bugatti...sikkert flere også.
Sitat av Bercedes-Menz Vis innlegg
Og seat, lamborghini, bugatti...sikkert flere også.
Vis hele sitatet...
ja de er også med i VAG konsernet, orket bare ikke å rammse de opp her
Men det gjør jeg

Bugatti
Lamborghini
Bentley
porsche
SEAT
Audi
Škoda
Volkswagen

har jeg glømt noen?
PS: VAG eier bare sånn 49% av porsche da
Sist endret av plipp; 16. juni 2010 kl. 02:09.
Nokon som har bileter eller noko anna som farklarer meir om rattlås, og dets funksjoner?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg vet at det er noen som skaffer slike "dirkesett" til biler, noen som vet hvor man kan få tak i slikt?
Med mindre du er "proff" med kontakter i forhandlernettverket som skaffer deg nøkler, er eneste måte å stjele en ny bil på å stjele nøkkelen først.

Dirkesett, slim jim, murstein osv kan hjelpe deg inn i bilen, men for å få liv i den trenger du enten veldig god tid og en mastergrad i bilelektronikk for å omgå startsperra, eller bilens originale nøkkel.

Med biler fra 80/90-tallet, er det lettere, bare å bruke ønsket metode for å komme inn, deretter kan du bruke batteridrill med 10-12mm borr i tenningslåsen, evt glidehammer og deretter skrujern for å vri rundt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
flere steder som selger dekoding utstyr som kan kobles til hovedkontakten i bilen. trykk på et par knapper så trenger du ikke nøkkel med chip lenger men må jo dirkr tenninga eller kjøpe et nøkkelsett til fek vag der som regel en nøkkel passer. dette er nok dyrt og som regel må man legge frem bevis for at man driver firma. men alle kan jo starte firma og dissa som selger detta sitter jo oftest i et annet land og vil tjene kroner.
ingen som har noen bilder/filmer av hvordan og tjuvkoble en bil da?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Biffy Clyro Vis innlegg
ingen som har noen bilder/filmer av hvordan og tjuvkoble en bil da?
Vis hele sitatet...
Dette avhenger litt av bilens merke/modell, men i prinsippet er det likt, mos/kakk ut tenninglåsen(Dem bruker hodeløse skruer) Evt lag spor i skurene slik at du kan skru de ut Deretter finner du ledningene du må koble sammen(dette har du sjekket på forhånd) Voila!

Evt, kan du gå veien i panseret, og koble bensiumpumpa og coilen inn manuelt.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Fleff Vis innlegg
Dette avhenger litt av bilens merke/modell, men i prinsippet er det likt, mos/kakk ut tenninglåsen(Dem bruker hodeløse skruer) Evt lag spor i skurene slik at du kan skru de ut Deretter finner du ledningene du må koble sammen(dette har du sjekket på forhånd) Voila!

Evt, kan du gå veien i panseret, og koble bensiumpumpa og coilen inn manuelt.
Vis hele sitatet...
Bensinpumpa sitter vel helst på tanken
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Bensinpumpa sitter vel helst på tanken
Vis hele sitatet...
Pleier å være en i selve tanken og ca midt under bilen.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Pleier å være en i selve tanken og ca midt under bilen.
Vis hele sitatet...
En bensinpumpe ekstra, under bilen? Hvilken bil har du vært borti som har det?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Bensinpumpen går vel gjerne gjennom sikringsboksen og et rele da

Om sikringsboksen/releet er inni bilen, eller under panseret kommer helt ann på.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
En bensinpumpe ekstra, under bilen? Hvilken bil har du vært borti som har det?
Vis hele sitatet...
De fleste biler med innsprøytingsmotorer, turbo, noen dieselbiler. Helt vanlig med to pumper, på f.eks eldre Volvo.
men folkens, det er vel helt ærlig talt ikke problemet! :P

dytter oss litt inn på veien igjen jeg.

jeg VET at det er folk som bruker verktøy/universal redskaper eller lignende for å komme seg inn i de fleste biler som de har lyst til å komme seg inn i, men spørsmålet er om noen her vet hva slags verktøy de bruker.
Slim-Jim blandt annet.. Har en dirkebok du kan få av meg om du er interessert.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
De har litt forskjellige lock picks her. Hvis man blar litt ned på siden er det til forskjellige biler også.
FY F--- så mye bullshit!
Her er det jo bare tullinger som "har sett på youtube", "kjenner noen som kjenner noen som vet om en som har hørt om en som kan stjele biler" osv.
Jeg tror jeg ler meg skakk og vrir meg, mens jeg blir grønn av mark når jeg gremmes over hvor mye PISS folk klarer å skrive i slike tråder som dette.

"kakke ut tenningslås og rattlås", "vri fra side til side" osv.... mye fine forslag, og ingen som duger!

Noen som er interessert i "opplæring/forklaring", og kjøp av "verktøy som duger" så er alt til salgs for penger! Bare å ta kontakt!
hehe, ja det er ganske mange av oss.
Vil det på gamle modeller være så enkelt som å dirke tenningen?
ja, knus ei rute å slå et skrujern inn i tenninga så ser du om du får vridd om... altså med gamle så mener du vel fra 1994 og eldre...
Sitat av Motorn Vis innlegg
...knus ei rute....slå et skrujern inn i tenninga...
Vis hele sitatet...
Ja, så ser onkel at det er amatører som er på tur!

1. hvorfor ødelegge?

2. hvorfor gjøre det vanskeligere enn nødvendig?

3. hvorfor lage mest mulig støy?

Nei, gå heller et kurs!
på multipick får du decoder utstyr(master nøkkel) til vag og bmw det vil si at du dekoder låsen med hjelp av et verktøy og vips så har du en fungerede nøkkel.
sjekk det ut her:

http://www.multipick-service.com/htd.../decodkits.php

http://www.youtube.com/watch?v=q2uv5M-GLo8

da mangler bare transponderen for å omgå startsperra det kan dere sjekke ut her:

http://www.youtube.com/watch?v=yiyi67RwZDc

disse fungerer kun på et par biler men det finnes vel andre som går til flere.
da skulle det meste vært gjort unntat alarmen da, kanskje den ikke går når du bruker en master nøkkel,men kanskje skyttarn veit? han gir i værtfall uttrykk for det.

ps. hvem skal jeg betale kursavgiften til?
Sitat av bumpman Vis innlegg
disse fungerer kun på et par biler men det finnes vel andre som går til flere.
da skulle det meste vært gjort unntat alarmen da, kanskje den ikke går når du bruker en master nøkkel,men kanskje skyttarn veit? han gir i værtfall uttrykk for det.

ps. hvem skal jeg betale kursavgiften til?
Vis hele sitatet...
Betal kursavgiften til meg cash du

Låser du opp med nøkkel, så vil alarmen i kun noen FÅ tilfeller bli skrudd av. På de aller fleste biler så må den skrus av med en fjernkontroll. Men åpner man bilen med nøkkel, så er det alltid en eller annen funksjon for å skru av/nullstille alarmen. Oftest ved bruk av tenning og en tastekombinasjon på alarm-enheten, eller på command uniten i bilen dersom det er inkludert alarm i elektronikken på bilen.

Og det mest brukte verktøyet for å åpne bildører? En stein!
Men jeg foretrekker tynne skrutrekkere og/eller nøkler av en eller annen sort.
du kan jo prøve disse: http://www.multipick-service.com/htd...kfz/bahnen.php

har aldri prøvd dem men skal vist funke bra.

må si at jeg ikke har tenkt å brekke biler med kunnskapen min, men starter låssmed firma i nær framtid.
Sitat av bumpman Vis innlegg
du kan jo prøve disse: http://www.multipick-service.com/htd...kfz/bahnen.php

har aldri prøvd dem men skal vist funke bra.

må si at jeg ikke har tenkt å brekke biler med kunnskapen min, men starter låssmed firma i nær framtid.
Vis hele sitatet...
Starter låssmed firma? da vet vi i hvertfall hvem vi skal kontakte hvis vi trenger å få fila noen nøkler eller slikt, gjør vel det for noen slanter da? :P
skal vel klare å ordne det ja...
Jeg har nettopp hatt en forsikrings agent hjemme hos meg etter at bilen min ble stjålet. En Citroen Berlingo med start sperre. Han insisterte hardnakket på at det ikke var mulig og starte en bil med startsperre. I tillegg til at han ville sjekke både min og min kjærestes økonomi osv. Satt jo nesten i en time og forklarte at bilen min var stjålet. Men mulig han burde sjekke sakene sine litt bedre. Dette viser jo at det er fullt mulig og starte en bil selv med startsperre
Har du kjøpt denne bilen ny, eller har den vært i andres eie før deg? Hvis sistnevnte så kan jo nøkler ha kommet på avveie...
Jeg kjøpte bilen brukt i en bil butikk. Ene nøkkelen er på avveie hos min senile bestemor som har rota litt med nøklen for finner ikke nr 2.
Men har nå sendt han link til denne tråden for å bevise at selv en bil med startsperre kan startes.
Er forøvrig en citroen berlingo 2007 modell om noen lurer
1. Nøkler på avveie
2. Nøkkel/kodenøkkel som ikke tilhører bilen, men som er kodet inn i bilens ECU. Kan enkelt gjøres når bilen feks prøvekjøres hos en forhandler. Altså man har en nøkkel til tilsvarende bil, og lærer opp din bil til å gjennkjenne og godkjenne denne nøkkelen.
3. bilen er chipet om, enten ved tyveriet eller tidligere
4. Man har koblet seg forbi startsperren. Enkelt på enkelte biler, litt mer tidkrevende på andre.
F.eks på Volvo 2/7/9 serie med startsperre, så trenger man bare en kort lednings-stump, som man kobler mot jord for å "lure" motorstyringen til å tro at nøkkel er godkjent av bilens elektronikk.
(Nei jeg kommer ikke til å fortelle dere hvordan/hvilket/osv punkt som må kobles til jord. I hvertfall ikke gratis )
5. Bilen er stjålet på henger el.l.
6. Man har forbigått bilens ECU ved bruk av f.eks en laptop som simulerer bilens ECU. Og NEI, jeg tviler sterkt på at de har brukt denne metoden på en bil som er nevnt her, Berlingo... Det brukes såvidt meg bekjent kun på store dyre biler.
7. Man har alliert seg med en som jobber på et merkeverksted og fått tak i en nøkkel til den aktuelle bilen (altså en duplikat av en av de originale nøklene)

Det finnes enda et par måter å stjele en bil med stertsperre, men det er vel intet behov for å fortelle dere alle måter å gjøre ting på?


Så du uheldige bileier, og du forsvindlings-selskaps mann, det er fullt mulig (og lite problemer) å stjele en bil med startsperre. Og så lenge forsvindlings-selskapene fortsetter å loppe folk for så store beløp som de gjør, så kommer det alltid til å finnes folk som meg som vil røpe hvordan andre kan "lure" selskapene dersom de ønsker det!
Og nei, selskapene taper IKKE penger, de går med sykt store overskudd hvert år, som bare vokser og vokser enda de sutrer om at de må utbetale så mye i erstatninger.

Min motivasjon til å hjelpe andre med å sparke svindel-selskapene i mellom beina? Jo det skal jeg fortelle dere, etter å ha vært døds-syk og fått nedsatt inntekten min med mer enn 10.000.- i måneden utbetalt, og hverken forsikring via arbeidsplassen eller fagforeningen hjelper meg med å dekke opp noen av mine tap, og heller ikke er villige til å prøve å finne en løsning (enda jeg har hatt uføre-forsikring) så trenger f*en ikke jeg forholde meg til de selskapene som seriøse aktører heller!
Så da får jeg heller benytte mine erfaringer og kunnskaper til å la de blø litt, helt til de behandler mennesker som mennesker og ikke som "uønskede utgifter"!
Motivasjon nok spør du meg!