Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 949
Hei, vet det er vanskelig å dyrke spiss fleinsopp innendørs, men enkelte på internett påstår å ha klart det.

Er det noen som har god peiling på soppdyrking som har fått til dette eller har noen gode ledetråder
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er omtrent komplett umulig, selv for eksperter.
MeaculpaUIO trodde han hadde fått det til men det viste seg å være en annen sopp, tråden hans.

Det du derimot kan få til er å dyrke annen psilocybinholdig sopp, som Psilocybe cubensis. f.eks med denne guiden
Sist endret av Dodecha; 11. september 2022 kl. 21:40. Grunn: skrivefeil
Psilocybe semilanceata er som Dodecha sier umulig uten god erfaring og tid.

Det virker relativt avansert spørs om dette blir en hobby eller ett engang forsøk, men anbefaler å sjekke ut phillygoldenteacher for ett greit overblikk av forskjellge "teks" du kan bruke for å gro andre sopp både for middag, medisinsk eller trippy.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er et hardt prosjekt å få til innendørs, men plantet ute har litt flere fått det til enn 0. Se baga Yaga på shroomery. Jeg har to kulturer i år gående som jeg er veldig mye tryggere på at er spissflein, pluss ting i jorda fra i fjor men jeg har ikke fått det til av-på i løpet av to års sporadisk arbeid. Så det henger høyt.

Fimetaria. "Frynsete sted"

For å dokumentere det hardcore trenger man også adgang til genetisk analyse, ITS sekvensering, men det blir fort tilgjengelig hvis man har noe å komme med.

Vi ser hele tiden at eksotiske arter blir lettere å dyrke på shroomery. Fks har brukeren holofractal eller noe sånt fått til azurenscens , cyanenscens og stuntzi innendørs i år.
Sist endret av meaculpaUIO; 10. september 2022 kl. 22:40.
ok, takk for svar.
Jeg har ikke peiling, for jeg gror bare matsopp, men kan man ikke kultivere dem på agar eller noe og konsumere mycel, det er vel psykedeliske stoffer i mycel!?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg kan teste for dette i vinter men ja det er noen som hevder å ha gått den ruten