Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 940
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mye, evt lite, kodein trengs det for å dempe de værste opiatabstimens.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei si det, hvor langt er ett tau? Hva har du brukt? Hvilke doser? Hvor lenge?
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Heroin, kvarting om dagen nasalt 30dager. Merker ``lette`` abstimenser av heroin (mest psykisk) så her er det bare for å være ``normal``
Opiater er tøft. Spesielt f.eks Heroin og Oxy.

Anbefaler alltid Subutex i en overgangsfase. Så kort som mulig though.
Subutex i seg selv kan være tungt som faen å slutte med etter kort tid.
Men det stabiliserer en som er hekta på dop som ingenting annet.
24 timer virkning og langt i fra like rusgivende og "knekk i knærne" som andre tunge Opiater selv om det i seg selv kan være et tungt Opiat.

Har en kompis som står på MER enn maksdose, 24mg ellernoe (maksdose er 16mg TROR jeg?) og som for første gang på et tiår er fungerende, i jobb og trives noenlunde med livet. Etter beinhardt sprøytekjør, både Speed og Dop, lenge.
Sist endret av krystallkongen; 2. september 2022 kl. 23:07.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er i utlandet, KUN tilgang på kodein. Må ekstrahere også. Fint om noen kommer med tips der!
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er i utlandet, KUN tilgang på kodein. Må ekstrahere også. Fint om noen kommer med tips der!
Vis hele sitatet...
Nå kan jo ingen her si eksakt dose du trenger for å dempe abstinensene dine. Det du bør gjøre, er rett og slett å prøve deg fram. Du sier du pleier å innta en kvarting heroin per dag, men heroin renhet, er ustabilt. Og kodein brytes ned til Morfin i leveren, og hvor mye som blir til morfin varierer fra person til person, finnes til og meg folk som ikke får noen effekt på kodein, men normalt blir 5-10% gjort om til morfin. Ville prøvd meg fram, men du vil trenge en stor mengde.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så 600—1000mmg i en dose?
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så 600—1000mmg i en dose?
Vis hele sitatet...
Jeg vil anta du trenger en mengde som det ja, men helst start med en lavere dose for å se hvordan du reagerer på stoffet. Du kan alltid ta mer, men aldri mindre
Jeg ville bare fått av. Du har brukt såpass lite såpass kort, at abstinensene nok ikke er verre enn litt rennaræv, nedstemthet, kroppstemp og et nys i ny og ne i et par-3 dager.
Etter det ville jeg brukt imodium.

Nå har du heldigvis brukt heroin, så da er jo abstinensen også svært kortvarige.
Sist endret av SkammeligNykter; 3. september 2022 kl. 02:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Edit: mer informativt svar lenger ned da jeg googlet litt, så lenge det stemmer.

Kvarting om dagen i 30 dager er heller ikke så jævlig drøyt. Har vitnet en nær kompis prøve å slutte med langt over grammern dop om dagen, alltid sprøyter, bare for å feile og feile i nesten to år og ende opp i LAR, mest sannsynlig for resten av hans liv.

---

Om alternativet er et helt jævla gram Kodein hadde jeg også lett etter alternativer.

Mitt halvveis kvalifiserte gjett vil være at du med adskillig mindre vil kunne drepe eller dempe de kjipeste abstinenssymptomene i så stor grad at du vil komme deg gjennom dette uten at det har vært et subjektivt helvete.

100mg til f.eks 600mg Kodein maksimalt i første omgang kanskje? For så å stabilisere deg der (slik at bristepunktet sakte men sikkert blir normalen) før du går videre ned i dose.

Ta så lite som mulig (100mg av gangen?) og vent tre kvarter til en time og se hvor god effekt du får ifht. demping av abstinenssymptomer.

Hvis det ikke er nok tar du samme dose og venter en time til.

Abstinensene skal ikke forsvinne, bare dempes i tilstrekkelig grad innenfor et rimelig tidsrom (1 uke???) slik at du over litt tid greier å stabiliseres på en betraktelig lavere dose enn det som tilsvarer kvartingen med dop du brukte daglig før du bestemte deg for å kutte uvanen.
For så å trappe ned videre.
Hele veien til null dop.

Anbefaler alltid nedtrapping, det er nesten alltid både mer skånsomt med høyere sannsynlighet for å lykkes.

---

https://www.quora.com/How-strong-is-...heroin?share=1

Det er sent så jeg gidder ikke lete masse, så Quora får duge.

Morfinekvivalensen til Kodein er visstnok 10:1.
100mg Kodein tilsvarer 10mg Morfin.
500mg Kodein tilsvarer 50mg.

Sett at dopet ditt er omtrent 25% rent får du i deg cirka 60mg Diacetylmorfin (Heroin) i døgnet.

Dop, Diacetylmorfin, Heroin, blabla, er 1,5 til 2 ganger så sterkt som Morfin.

Husk at målet ikke er å ta tilsvarende dose og føle deg frisk! Ikke gå i den fella. Da er du bare like hekta på et annet Opiat.

Du skal ned i dose, og målet er å bli fri fra denne forbanna avhengigheten.
Det betyr at du må ut av komfortsonen din. Muligens ganske fuckings langt.

Ta 100mg Kodein av gangen i timen til du føler at du kan overleve eller treffer f.eks 600mg.
Det tilsvarer 60mg Morfin, som er halvparten så sterkt som 60mg Diamorfin.
Halv dose bør være MER enn tilstrekkelig for å ta brodden av abstinensene.

Da jeg gikk fra 4mg til 2mg eller 2mg til 1mg med Buprenorfin var det ærlig talt ganske så greit. Å kutte helt derimot ville vært et helvete.
Samme med Benzo. Halv dose (10mg) av f.eks 20mg Klonazepam tok så og si alt av abstinenser. Når du er stabil på én dose er en 50% reduksjon gjennomførbart.
Desto mer ubehag du tåler desto bedre.

Bruk en måned og kom deg av nå!

PS!
Husk at siste del av innlegget, etter Quora, er basert på antagelser om renhet.
Kjenn etter, og vær mentalt innstilt på abstinenser og at du nå skal stå i en periode med ubehag.
Det vil være så jævlig verdt det. Dop setter en demper for hele livet.

Men husk, over alt, at målet er å lykkes. På lang sikt.

---

Har troen på deg! Har vært gjennom lignende, og det gjør mann av deg, hehe. Etter noen skikkelige runder med abstinenser, nedtrapping og det drittet der skjønner du hva faen du er laget av. Psykisk.

Oppi det hele kan du lete så mye du bare vil uten å finne en dritt annet enn desperasjon, håpløshet, og smerte. Du vil bare slippe det du opplever nå. Smerte kan bety så mangt når du abster fra Opiater, spesielt dop.
For ikke å snakke om skylden, skammen, avskyen for deg selv.
Som desperat, uten håp og med diverse smerter langt inn i margen på selve sjela di finner du ut hva slags mann du er. En som klarer å kjøre på når alt bare virker mørkt og tungt forhåpentligvis.
Det er en bragd å klare selv noen få skritt i riktig retning.
En ting er å sloss mot ting utenfor deg selv, men nå slåss du mot deg selv. En på ditt nivå, med svakhetene dine og dine underbevisste lyster på sitt lag.

Har du noen gang virkelig vært der at du er sikker på at døden ville vært bedre?

Håper ikke det blir så ille, og det tror jeg heller (heldigvis) ikke

Jeg er en sterkere mann med et annet perspektiv på livet den dag i dag, etter alt som har vært. Det vil du nok bli også
Min holdning i dag er at ting alltid kan bli jævlig mye verre. Og da er jeg takknemmelig for at det ikke er så ille.
Moro å mimre tilbake til stunder jeg aldri vil savne og er sjeleglad er overstått.
Sist endret av krystallkongen; 3. september 2022 kl. 06:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kvarting i 30 dager vil ikke gi rare ubehaget.
Det er helt gjennomførbart for alle og enhver med en i verste fall veldig lett influensa.

Kjenner flere og det gjelder forsåvidt meg også som bestemte for og bare kutte over natten / på dagen etter mange år på sprøytekjøret med ganske høye doser heroin / morfin iløpet av døgnet uten nedtrapping eller noe for og lindre toppene.

Den jævelskapen av et helvete man da går igjennom setter seg sånn i margen og er det som er grunnen til at man ikke vil utsette seg for det igjen. Å slutte med dop skal ikke være en dans på roser og en fornøyelse.