Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 848
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, har tatt ultralyd av magen og har fått påvist gallestein. Hva kan det komme av? Har det noe sammenheng med rusmidler og alkohol? Er relativt ung så er veldig spesielt å få det i så ung alder. Legene visste ikke hvorfor jeg har fått det.
Er ikke overvektig og spiser sunt. Det eneste jeg kan tenke på hvorfor er at jeg ruser meg. Men vet ikke om det har noe sammenhegn
Spiser du mye mat med fett?
Det en multifaktoriell sykdom. Familiær belastning, kost og mosjon, tilfeldigheter, kolesterol og kalsiuminntak kan ha en påvirkning. Det er ikke veldig spesielt å ha en gallestenssykdom i ung alder, men forekomsten øker jo høyere alder man er.

Gallestein er ikke farlig i seg selv og opereres kun hvis det gir symptomer eller blokkerer gallegangene.
Tror det er ganske random hvem så får det. Har selv hatt det og fjernet galleblæren.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Spiser du mye mat med fett?
Vis hele sitatet...
Nei spiser relativt sunt, med lite fett
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av bendiks Vis innlegg
Det en multifaktoriell sykdom. Familiær belastning, kost og mosjon, tilfeldigheter, kolesterol og kalsiuminntak kan ha en påvirkning. Det er ikke veldig spesielt å ha en gallestenssykdom i ung alder, men forekomsten øker jo høyere alder man er.

Gallestein er ikke farlig i seg selv og opereres kun hvis det gir symptomer eller blokkerer gallegangene.
Vis hele sitatet...
Det eneste jeg kan tenke på er at høyt kolesterol går i slekta og har fått det selv
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det skjer hvem som helst- når som helst. Hos meg utviklet det seg til en betennelse, så jeg fikk den fjernet. Det er og har vært helt uproblematisk