Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1763
Fuck Mr. Plod!
Når jeg tar psykadeliske stoffer som sopp og lsd så får jeg en sykt ubehagelig følelse som varer mesteparten av trippen.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare denne følelsen, men det er en slags indre uro.

Kan minne om følelsen av å ligge på en side i sengen for lenge, sånn konstant følelse at jeg må flytte på meg.

Så jeg ender ofte opp med å ligge å vri meg og flytte meg i ubehag.
Når jeg tokk lsd, var denne følelsen så sterk at jeg gikk rundt ute å rulla meg på bakken, flytta meg 10 meter og fortsatte å rulle.

Føler meg nesten ekstemt kåt, bare en kåthet på noe annet enn sex? Bare en ekstrem lyst som er så ekstrem at jeg ikke klarer å sitte rolig.


Hvorfor føler jeg dette hver gang det er jo såpass ubehagelig at jeg snart ikke orker å ture mere.

De siste 2 timene av trippen er ikke slik, da føler jeg meg helt fin.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ofte opplevd det samme, en slags angst/uro når jeg skal ture. I mitt tilfelle tror jeg det er generell angst/spenning for turen + livsstilen min som catcher opp. Sitter mye på pc, tidvis lite mosjon og trening. Merker det hjelper veldig å strekke seg og gjøre "yoga-aktige" øvelser...
New generation
colakork's Avatar
Prøv å "slit" ut kroppen ei uke i forkant før neste tripp, type trening 3-4ganger i uka med en lang gåtur elns til slutt.

Så tripper du.

Du merker nok stor forskjell på den rastløsheten.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Uro som stiger til overflaten. Går an å bli kvitt med å akseptere fullstendig. Kjempe og la seg rive med gir det mer energi

Mvh pseudovitenskap
Når opplever du denne følelsen?
Kun i starten av trippen eller hele tiden mens du er ruspåvirket?

Jeg pleier å få denne følelsen selv ved høye doseringer.
Starter med mild uro som etter kort tid manifesterer seg fysisk i føttene og hendene før den brer seg utover i resten av kroppen,
men holder det i sjakk ved å distrahere meg nok til at jeg ikke bare blir sittende og kjenne på det.
F.eks. ved å ta en gåtur og kikke litt på naturen osv. for å gjøre overgangen mellom inntak og hard tripping smidigere.
Gjør jeg dette riktig tripper jeg plutselig som en sokk uten å ha lagt merke til ubehaget.
Blir man sittende i en sofa uten å ha noe å rette oppmerksomheten mot er det veldig fort gjort å få kalde føtter.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
kjenner bare ubehag når det begynner å helt til man kommer opp.
tror det bare er litt uro ettersom man både vet og ikke vet hva som skjer, man har liksom allerede gitt opp endel kontroll over psyken.

det er veldig mye bedre å trippe om livet er bra å man er i fysisk form, å har lite bekymringer i hverdagen.

man kan også drikke 2 pils i forkant. dette har jeg bare prøvd på lsd, synes det gjør det litt mer behagelig å ta av.
Prøv å ligg enda mer stille. Aksepter ubehag. Aksepter at alt er midlertidig eller uendelig. Ikke hold fast i verden som du kjenner den. Slipp taket i den.
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Sitat av Lassis23 Vis innlegg
Prøv å ligg enda mer stille. Aksepter ubehag. Aksepter at alt er midlertidig eller uendelig. Ikke hold fast i verden som du kjenner den. Slipp taket i den.
Vis hele sitatet...
Kanskje det er det som er greia? St jeg ikke slipper tak?

Ofte når jeg turer så ender jeg opp med å lage litt rot. Så jeg driver liksom å konstant går rundt å rydder opp etter meg selv.

Jeg hater rot på lsd. Også er det så dritt når det havner en genser på bakken og en pakke med cigg der og en lighter her.

Blir litt stressa nesten fordi tinga havner overalt.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg syns det er ubehagelig selv å måtte gjøre noe så trivielt som svare på et spørsmål eller å reise meg fra stolen, selv på ett lite gram sopp. Eller å måtte overhøre det selvblinde vrøvlet til alkoholrusen kan kaste meg ut i lite skjult irritasjon og "feil vei", eller at noen som har hatt store problemer i livet sitt forteller om det, jeg blir en svamp, et speil, som påvirkes av den som speiler seg i meg, jeg blir litt den følelsen, den personen, den hendelsen.
Så sårbar er ihvertfall jeg!


får derfor nesten panikk med tanke på å skulle være reelt full av vanskelige følelser, i et rotete rom, i et generelt rotete liv (?). Kanskje i selskapet til folk som ikke tar hensyn og syns kanskje sjøl det er morsomt å kødde med folk som "turer"

Det er i en slik situasjoner psykedelia + ubehaget ved å være hvem man er

og å ha levd i den tro at kroppen og samvittigheten og egne meninger og følelser blir "borte" eller fikset ved å ignorere de, skylde på andre, dempe dem eller undertrykke,

blir ekstremt overprøvd, "hvordan du har det" (egentlig)

Man kan da ha en svært vanskelig trip som så blir mindre grusom og litt mer salig etterhvert fordi det er slik menneskelig psykologi fungerer, etter noe vanskelig føler man seg litt bedre, men de samme tingene vil flyte opp til overflaten igjen og igjen , og potensielt retraumatisere deg selv, samt få deg til å skylde på rusmidler og andre for de dype uoppgjorte tingene som har sittet i en så lenge at man knapt husket hvorfor og hvordan

Å slippe taket er ofte ekstremt vanskelig ogsp
Sist endret av meaculpaUIO; 12. juli 2022 kl. 19:14.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Det føles bedre for meg hvis jeg får brukt energien til noe. Gå en tur ut eller gjør noe ting hjemme(ikke montere møbler elns det tar timevis). Prøv å tren litt, løft vekter. Yoga, strekking osv. Føles som kroppen skriker etter no action, og hvis jeg sitter stille blir det veldig rastløst
Sist endret av Bothrops; 12. juli 2022 kl. 19:37.
Anonym bruker
"Nummen Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har også fått sånn. Særlig på lsd, da kjentes det også ut som om jeg hadde tråder under huden i ansiktet, og ekkelt i bihulene, vanskelig å forklare, haha. Men veldig spesiell følelse, tok liksom over hele trippen, klarte til tider ikke å tenke på noe annet enn den ekle følelsen i kroppen og særlig ansiktet. Prøvde dog å ha sex når jeg fikk den følelsen du beskriver, det var ganske sykt
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Føler ofte ett slags ubehag under turing selv.
Vet ikke om det kanskje kan komme av at jeg ikke helt når "toppen" pga lav dosering og dermed ikke klarer å slippe helt tak i virkeligheten på en måte.