Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4675
Fuck Mr. Plod!
Har fått henda mine på noe drysift hasj som skal ha en styrke på rundt 30-40% thc.

Fyfaen, når jeg røyker dette så smeller det som faen.

Men hvordan er den mest effektive måten å røyke dette?

Leste nylig at gløden inni en joint blir såpass varm at det ødelegger mye av krystallene og brenner de opp.
Ettersom denne dry sift hasjen består av veldig mye krystaller så føler jeg at jeg ikke får utnyttet potensialet nokk.

Noen tips? En bong vil vel ødelegge mye av krystallene også?

Kanskje jeg tar feil :P
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Blir vel vaporizer
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
De 2x og 3x filtered dry-sift variantene er det bare å røyke som man pleier. Joint, pipe, vaporizer, same shit.
Er slik de har gjort det i andre land i alle år. Det er ikke noe nytt som plutselig har dukket opp, har bare ikke vært så tilgjengelig i Skandinavia før inntil nylig.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"Dry sift" er bare måten det er produsert på.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"Dry sift" er bare måten det er produsert på.
Vis hele sitatet...
Han mener nok enten 2 eller 3 X filtered dry-sift.
Kvaliteten kalles dry-sift i cannabis miljøer i utlandet. De har også noe de kaller semi-dry. Også kalles vanlig hasj for commercial og commercial top.

Disse 2&3x filtered er laget m lavere micron og gjerne de nyeste genetikkene.

Begge deler er dry-sift, bare en måte å kategorisere og skille ulike kvaliteter disse andre betegnelsene.
Sist endret av Adeith; 31. mai 2022 kl. 21:00.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Adeith Vis innlegg
Han mener enten 2 eller 3 X filtered dry-sift.
Kvaliteten kalles dry-sift i cannabis miljøer i utlandet. Også kalles vanlig hasj for commercial og commercial top.

Disse 2&3x filtered er laget m lavere micron og gjerne de nyeste genetikkene.
Vis hele sitatet...
Bare salgstriks det at det er 2&3x
Akkurat som hasj med gullflak som kommer rett ifra "paven".
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare salgstriks det at det er 2&3x
Akkurat som hasj med gullflak som kommer rett ifra "paven".
Vis hele sitatet...
Da får du mene det.
Så kan vi som røyker full-melt hasj mene det vi mener.

Bare å lese seg opp så ser du fort forskjell på hasj laget med 73u kontra 220u.
Sist endret av Adeith; 31. mai 2022 kl. 21:01.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Adeith Vis innlegg
Da får du mene det.
Så kan vi som røyker full-melt hasj mene det vi mener.
Vis hele sitatet...
Så kan de som tror de røyker full melt mene det de mener
Ved mindre du da har smuglet den i anus fra produksjonsland og vet nøyaktig hvordan produksjonen ble gjort.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så kan de som tror de røyker full melt mene det de mener
Ved mindre du da har smuglet den i anus fra produksjonsland og vet nøyaktig hvordan produksjonen ble gjort.
Vis hele sitatet...
Evner du ikke å se forskjell på hasj laget på 220-240u kontra 73-90u? De fleste som har røyket en stund kan det. I alle fall om man har vært del i å lage enten bubblehash eller dry-sift. De større filterne slipper gjennom mer plantemateriale, ergo vil ikke en 200-240 være full-melt, mens en 73-90 f.eks vil være det.

Trenger da ikke ha vært nede på farmen for å se det.

Virker som du bare sitter og svarer for å svare. Er jo ikke verre enn å holde lighter litt over hasjen så ser du om den smelter helt eller bare småbobler.

Happy toking.
Sist endret av Adeith; 31. mai 2022 kl. 21:10.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Adeith Vis innlegg
Evner du ikke å se forskjell på hasj laget på 220-240u kontra 73-90u?

Trenger da ikke ha vært nede på farmen for å se det.

Virker som du bare sitter og svarer for å svare. Er jo ikke verre enn å holde lighter litt over hasjen så ser du om den smelter helt eller bare småbobler.
Vis hele sitatet...
Finnes mye dritt som ser bra ut og smelter. Er den god er den god, er den ikke god er den ikke god. Poenget er vel at bare fordi noen sier drysift eller hiver på et kult gullstemple eller legger med en lapp med et eller annet design og et strain navn betyr ikke det nødvendigvis noe som helst. At noe blir kjent for å bety kvalitet betyr jo bare at selgere vil misbruke det for å selge mer. Har sett utrolig mye standardgreier som kalles drysift i det siste, så det er helt klart en salgstrend/marketing gimmick.
Anonym bruker
"Klar Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du merker det godt på konsistens og lukt er det Dry Shift. Dry Shift har en helt egen konsistens. Porøs rev som er enkel rive fra hverandre i hendene, men samtidig mye olje. Du mekker det enkelt i det du mekker med uten noen form for varme. Lukter mye mer intenst enn andre typer rev du får kjøpt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare salgstriks det at det er 2&3x
Akkurat som hasj med gullflak som kommer rett ifra "paven".
Vis hele sitatet...
Da får du kjøpe noe annet da Blir bare mer DrySift på oss andre
Beaker style vannbong 45cm+ med rulletobakks mekk er det som smeller mest spør du meg. bøtte kan også funke men blir fort sur smak

PS hvis du ikke er vant til glassbong kjøp med ice catcher så slipper du å choke. og knus gloa så du får alt i ett trekk
Sist endret av Bluesky_; 1. juni 2022 kl. 17:11.
Etter å ha laget både ice hash, olje og dry sift selv så støtter jeg det Adeith sier, man kan lett se forskjell. Da 200-240 vil slippe igjennom endel mere enn f. eks 75 noe som gjør at f. eks hasjen er vanskelig å få "smelta" sammen til vanlig hasjklump pga plantematerialer som ikke lar seg "smelte" sammen.
Men man vet jo aldri hvordan det er laga om man ikke har smugla fra grossistn selv, kan være lurt inni nå anna også men men.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Adeith Vis innlegg
Da får du mene det.
Så kan vi som røyker full-melt hasj mene det vi mener.

Bare å lese seg opp så ser du fort forskjell på hasj laget med 73u kontra 220u.
Vis hele sitatet...
Vel kanskje har du fått noe bra.. ; men det er enkelt at du kan verken se eller lukte for å avgjøre hasj idag.

jeg vet hva jeg snakker om og det er rett å slett ikke noe annet å mene. da tar man feil:
Dryshift er stort sett ting som er laget av weed fra fabrikk innendørs og selv om du tweeker den til hva da 70% olje er fremdeles mindre funk fordi det er den samme dumme planta som kanskje ikke var noe bra. du kan jo røuke 5 kg å se om du blir mer fjern? elle du kan filtrere og filtrere ... fungerer fremdeles dårligere enn en tørr skalk fra marokko på 10%. Marokko hasjen hadde satt deg helt ut. Det er hvor den vokser og høyt på fjellet. ikke en lab.
Jeg sier ikke at det ikke finnes bra labb/ dryshift (da dette er en prossess) men det er for det meste bare dritt. Jeg foreslår og røyke god rev med 17-23 %thc som ikke er laget i amster eller i innendørsfabrikk. helst. driveshift sriten fra oslo har jeg sett MYE av, ingen av de er noe for meg. (nå skal det sies at det man er vant til er det man vil ha) jeg er vant til go gammeldags ekte håndlaga hasj fra marokko eller lignene land``

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Finnes mye dritt som ser bra ut og smelter. Er den god er den god, er den ikke god er den ikke god. Poenget er vel at bare fordi noen sier drysift eller hiver på et kult gullstemple eller legger med en lapp med et eller annet design og et strain navn betyr ikke det nødvendigvis noe som helst. At noe blir kjent for å bety kvalitet betyr jo bare at selgere vil misbruke det for å selge mer. Har sett utrolig mye standardgreier som kalles drysift i det siste, så det er helt klart en salgstrend/marketing gimmick.
Vis hele sitatet...
`Du skriver 100% korrekt. jeg tør nesten å være litt frekk å si at labb hasj ikke er det samme som hasj fra marokko, men det er nå meg. jeg har testet mye dryshift som stinker digg og koker, bare dritt...

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Finnes mye dritt som ser bra ut og smelter. Er den god er den god, er den ikke god er den ikke god. Poenget er vel at bare fordi noen sier drysift eller hiver på et kult gullstemple eller legger med en lapp med et eller annet design og et strain navn betyr ikke det nødvendigvis noe som helst. At noe blir kjent for å bety kvalitet betyr jo bare at selgere vil misbruke det for å selge mer. Har sett utrolig mye standardgreier som kalles drysift i det siste, så det er helt klart en salgstrend/marketing gimmick.
Vis hele sitatet...
`Du skriver 100% korrekt. jeg tør nesten å være litt frekkere å si at labb hasj ikke er det samme som hasj fra marokko, men det er nå meg. jeg har testet mye dryshift som stinker digg og koker, bare dritt...

Sitat av Nøddy Vis innlegg
Har fått henda mine på noe drysift hasj som skal ha en styrke på rundt 30-40% thc.

Fyfaen, når jeg røyker dette så smeller det som faen.

Men hvordan er den mest effektive måten å røyke dette?

Leste nylig at gløden inni en joint blir såpass varm at det ødelegger mye av krystallene og brenner de opp.
Ettersom denne dry sift hasjen består av veldig mye krystaller så føler jeg at jeg ikke får utnyttet potensialet nokk.

Noen tips? En bong vil vel ødelegge mye av krystallene også?

Kanskje jeg tar feil :P
Vis hele sitatet...
uansett hvordan du røyker det eller spiser det, vil det fungere, så lenge det er bra. spiose kan ta 1-12 timer før funksjon så planlegg godt eller skjenn deg selv.
Wrap er sunneste måten.

Sitat av Adeith Vis innlegg
Da får du mene det.
Så kan vi som røyker full-melt hasj mene det vi mener.

Bare å lese seg opp så ser du fort forskjell på hasj laget med 73u kontra 220u.
Vis hele sitatet...
ting som over koker masse pr nå har vel ikke vært bra siden 2010, men er mange som er glad i dagens labb shitt. smak og behag. stinker weed er nesten ren olje og viker ikke på meg. skulle gjerne tatt masse lure tester med skjult kamera på mange hehe

Sitat av Adeith Vis innlegg
Evner du ikke å se forskjell på hasj laget på 220-240u kontra 73-90u? De fleste som har røyket en stund kan det. I alle fall om man har vært del i å lage enten bubblehash eller dry-sift. De større filterne slipper gjennom mer plantemateriale, ergo vil ikke en 200-240 være full-melt, mens en 73-90 f.eks vil være det.

Trenger da ikke ha vært nede på farmen for å se det.

Virker som du bare sitter og svarer for å svare. Er jo ikke verre enn å holde lighter litt over hasjen så ser du om den smelter helt eller bare småbobler.

Happy toking.
Vis hele sitatet...
sorry altså , men om du bare kan holde en lighter over og se at det bobler så er du fornøyd alt. SAY NO MORE

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Finnes mye dritt som ser bra ut og smelter. Er den god er den god, er den ikke god er den ikke god. Poenget er vel at bare fordi noen sier drysift eller hiver på et kult gullstemple eller legger med en lapp med et eller annet design og et strain navn betyr ikke det nødvendigvis noe som helst. At noe blir kjent for å bety kvalitet betyr jo bare at selgere vil misbruke det for å selge mer. Har sett utrolig mye standardgreier som kalles drysift i det siste, så det er helt klart en salgstrend/marketing gimmick.
Vis hele sitatet...
Mulig mye av det fungerer medisinsk (altså det litt forskjell på hva man ser etter), men det kan ikke det meste idag som er snakket om her inne på tråden kan ikke kalles god hasj-

2 gram på en time så blir man ikke fjern så hjelper det ikke lage olje av det heller for min del. dårlig utgangspunkt er dårlig start/dårlig farm weed

Sitat av Adeith Vis innlegg
Evner du ikke å se forskjell på hasj laget på 220-240u kontra 73-90u? De fleste som har røyket en stund kan det. I alle fall om man har vært del i å lage enten bubblehash eller dry-sift. De større filterne slipper gjennom mer plantemateriale, ergo vil ikke en 200-240 være full-melt, mens en 73-90 f.eks vil være det.

Trenger da ikke ha vært nede på farmen for å se det.

Virker som du bare sitter og svarer for å svare. Er jo ikke verre enn å holde lighter litt over hasjen så ser du om den smelter helt eller bare småbobler.

Happy toking.
Vis hele sitatet...
hvis dere har så jævelig peiling : klarer du og forklare meg hvorfor man blir 100 ganger mer go` fjern fra vanlig god rev når man er i marokko enn 90% olje laget på fabrikken hjemme?

hvis du ikke er enig, så dra ned å røyk i marrokko
Sist endret av oldscool76; 27. juni 2022 kl. 17:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av oldscool76 Vis innlegg
hvis dere har så jævelig peiling : klarer du og forklare meg hvorfor man blir 100 ganger mer go` fjern fra vanlig god rev når man er i marokko enn 90% olje laget på fabrikken hjemme?

hvis du ikke er enig, så dra ned å røyk i marrokko
Vis hele sitatet...
Ekte ekstrakt som olje o.l. bør man vel ha dab-rig eller lignende for å utnytte skikkelig. Hvis man bare tenner på det med en lighter tror jeg mye virkestoff brenner vekk?

Uansett er jeg ganske overbevist om at drysift-trenden som går er ren markedsføring fra et eller annet sentralt ledd, og at det er mye standard bruning som blir gjort noe med for å virke bedre enn det er. Selvsagt bare spekulasjon fra min side, men jeg synes det er litt merkelig når så mye "forskjellig" er nesten identisk og skuffende i forhold til hvor bra det ser ut.

Det er ikke det samme som at drysift-teknikken i seg selv er dårlig, og det sier seg selv at ekstrakt som er filtrert skikkelig vil være bra, men å tro at alt som dealere kaller drysift automatisk er bra er veldig naivt.