Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 4848
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, hva tenker dere om weed røykingen min som 17 åring.

Røyker bare i helgene siden jeg forsatt går på skolen, men når det først blir helg kan jeg røyke 1-2 g gjennom hele helgen. Røyker sjeldent i ukedagene kanskje 1 gang i måneden.

Har holdt på sånn i 2-3 mnd.

Lite fravær på skolen, 4 i snitt og prioriterer alltid viktige ting før røyking.

Burde jeg roe litt ned mwd røykinga?
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Viss du fortsetter kommer det nokk til å bli mere,alle begynner sånn
Da jeg var på din alder røyka jeg stort sett på skolen og fikk bedre karakterer enn da jeg var nykter, men det er sikkert flaks. Som vedkommende over her sier så blir det nok mere ettervært.
Rip 8-4-23
Alle begynte på den måten og endel ender opp med å røyke daglig veldig fort. Spesielt når aom sommerferien nærmer seg ,hva har du tenkt og gjøre da fks? .var vel en av sommerferien jeg dreit meg ut på ungdomsskolen.gikk fra 1gang i helgen til vær eneste dag og wops så var livet herpet.
Sitat av Sæd Vis innlegg
Alle begynte på den måten og endel ender opp med å røyke daglig veldig fort. Spesielt når aom sommerferien nærmer seg ,hva har du tenkt og gjøre da fks? .var vel en av sommerferien jeg dreit meg ut på ungdomsskolen.gikk fra 1gang i helgen til vær eneste dag og wops så var livet herpet.
Vis hele sitatet...
Fikk du livet "hærpa" av å røyke daglig? Hvordan påvirka det deg, som gjorde at det ødela så mye?
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sæd Vis innlegg
Alle begynte på den måten og endel ender opp med å røyke daglig veldig fort. Spesielt når aom sommerferien nærmer seg ,hva har du tenkt og gjøre da fks? .var vel en av sommerferien jeg dreit meg ut på ungdomsskolen.gikk fra 1gang i helgen til vær eneste dag og wops så var livet herpet.
Vis hele sitatet...
Hvordan klarer du å "herpe" livet av å røyke vær dag?

Og jævla sant, sommern blir det nokk røyking vær dag sånn som jeg kjenner vennene mine
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan klarer du å "herpe" livet av å røyke vær dag?

Og jævla sant, sommern blir det nokk røyking vær dag sånn som jeg kjenner vennene mine
Vis hele sitatet...
Det er ikke alle som tåler hasj, noen får angst å blir helt ubrukelig selv ved sjeldent bruk. Kanskje ikke vanlig men muligheten er der.
Jeg røyka daglig vær dag å trodde ikke det påvirka meg, men det gjorde det. Selv om det ikke var helt krise så ble jeg påvirka mere en jeg trodde.
Sist endret av NokErNok; 24. mai 2022 kl. 00:13.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1-2g på en helg er veldig lite.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Det er ikke alle som tåler hasj, noen får angst å blir helt ubrukelig selv ved sjeldent bruk. Kanskje ikke vanlig men muligheten er der.
Jeg røyka daglig vær dag å trodde ikke det påvirka meg, men det gjorde det. Selv om det ikke var helt krise så ble jeg påvirka mere en jeg trodde.
Vis hele sitatet...
Hvordan påvirket det deg?
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1-2g på en helg er veldig lite.
Vis hele sitatet...
Er 17 år gammel.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan påvirket det deg?
Vis hele sitatet...
Merka det ikke før jeg gikk flere år uten, men da jeg kjøpte meg bolig kjøpte jeg utemøbler jeg ikke klarte å skru sammen. Etter ca 4 år klarte jeg å få det sammen og da hadde jeg vært nykter i over 1 år. Endel hverdagslige ting ble mye lettere da jeg slutta.
Så lenge du røyker fordi du har lyst og ikke føler at du trenger det, og hvis du har råd til det (altså ikke må begynne å stjele og sånt) så skal det gå helt fint å røyke i helgene. Men som de andre sier så starter det alltid med helgene. Så blir det ukedagene, så blir det hele tiden. Må jo huske at de fleste alkoholikere også starta bare med en flaske vin hver helg.
Sitat av SmokeBuddah17 Vis innlegg
Så lenge du røyker fordi du har lyst og ikke føler at du trenger det, og hvis du har råd til det (altså ikke må begynne å stjele og sånt) så skal det gå helt fint å røyke i helgene. Men som de andre sier så starter det alltid med helgene. Så blir det ukedagene, så blir det hele tiden. Må jo huske at de fleste alkoholikere også starta bare med en flaske vin hver helg.
Vis hele sitatet...
Riktig. Jeg valgte å slutte en periode. Da jeg var på jobb gleda jeg meg til å komme hjem å fyre å bare chille, men vær gang ble det ikke noe spess chill ble bare småfjern. Da slutta jeg ganske fort, typ 1-2 dager. Cannabis mister sjarmen ved hyppig bruk spør du meg. Det gjelder de fleste rusmidler forsåvidt utenom alkohol. Der kan jeg holde det gående årevis.
Sist endret av NokErNok; 24. mai 2022 kl. 01:03.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SmokeBuddah17 Vis innlegg
Så lenge du røyker fordi du har lyst og ikke føler at du trenger det, og hvis du har råd til det (altså ikke må begynne å stjele og sånt) så skal det gå helt fint å røyke i helgene. Men som de andre sier så starter det alltid med helgene. Så blir det ukedagene, så blir det hele tiden. Må jo huske at de fleste alkoholikere også starta bare med en flaske vin hver helg.
Vis hele sitatet...
Sant, røyker jo selfølgelig fordi jeg vil, og er jo ikke veldig dyrt heller, betaler jo under 100 lappen for 1 grammer av en kompis uansett så er jeg fornøyd sånn som det er nå, og har ikke lyst til å få weed røykinga inn i skolehverdagen osv.
Rip 8-4-23
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan klarer du å "herpe" livet av å røyke vær dag?

Og jævla sant, sommern blir det nokk røyking vær dag sånn som jeg kjenner vennene mine
Vis hele sitatet...
Når det sluttet og funke og røyke daglig når effekten dabbet av så ble det piller og annet dritt. Det og også røyke daglig fylte verdagen med angst tilsutt.så da når jeg prøvde piller for førstegang ble jeg kurert fra hasj angsten. Så ble alt bare en ond sirkel .
Sist endret av Sæd; 24. mai 2022 kl. 01:33.
Anonym bruker
"Ond Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sæd Vis innlegg
Når det sluttet og funke og røyke daglig når effekten dabbet av så ble det piller og annet dritt. Det og også røyke daglig fylte verdagen med angst tilsutt.så da når jeg prøvde piller for førstegang ble jeg kurert fra hasj angsten. Så ble alt bare en ond sirkel .
Vis hele sitatet...
Hvis cannabis slutter å funke har du enten elendig shit eller en eller annen spesiell genetikk. At weed gjerne blir solgt nært samtlige andre ulovlige harddrugs blir også et bidrag. Trådstarter burde vente til hjernen er ferdig utvikla før han røyker på seg permanent lavere IQ.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er 17 år gammel.
Vis hele sitatet...
1-2g på en helg er veldig lite uansett om du er 17 eller 70

Jeg kan røyke 2-3 gram på 2 timer.
Ta deg en pause, ta to helger uten, hold det til helgene selv om du har fri.

Og ikke røyk mer enn 1-2g. Som med alle rusmidler så må man tenke, det er lett å si at jeg har jo fri imorra nå skal jeg kose meg.

Men dagens røyking hadde jeg ikke vært så bekymret for, men ta deg som sagt en eller to helger uten, og gjør det jevnlig.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Nøddy Vis innlegg
1-2g på en helg er veldig lite uansett om du er 17 eller 70

Jeg kan røyke 2-3 gram på 2 timer.
Vis hele sitatet...
Ok,kult? Er det noe du et stolt av? Og nei igjen 1-2 g som 17 åring er veldig mye. 17 åringer generelt skal ikke røyke.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok,kult? Er det noe du et stolt av? Og nei igjen 1-2 g som 17 åring er veldig mye. 17 åringer generelt skal ikke røyke.
Vis hele sitatet...
E

E ikke mye du kan slapp av selvom du e 17. man skal egt ikke ruse seg før man e 25 uansett om det e weed alko eller amfetamin.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok,kult? Er det noe du et stolt av? Og nei igjen 1-2 g som 17 åring er veldig mye. 17 åringer generelt skal ikke røyke.
Vis hele sitatet...
Stolt nei? Jeg hater meg selv for det hver dag.

Livet mitt har blitt ett rent helvete etter jeg begynte med daglig røyking.

Jeg har unge venner som setter seg i biler med voksne menn og vipper fram kølla mens gamlisen sitter ved siden av å runker seg tom. Og dette er kun for en 500 lapp som blir brukt på en baggie.

Cannabis kan dra deg til ett lite helvete hvis du har «riktig» personlighet.

Elsker weed, men det kan bli grønn satan.

Å jo! Forresten. 2 gram på en helg er fryktelig lite.

Uansett om du er 17 eller ikke.

Handler ikke om alder, handler om tolleranse.

2 gram er ikke og kommer aldri til å bli mye på en helg.
Sist endret av Nøddy; 24. mai 2022 kl. 11:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg røyka i 8 år før det demret at livet kunne vært mye annerledes og sannsynligvis bedre.
Det går utover psyken (snikende du tror du har kontroll hele veien), økonomien, andre venner (du vil helst bare være med venner som er chill med røykingen)
Hvis du klarer å gjøre det til en spesiell ting av og til, og kose deg med det, bra! men mange klarer ikke det, by the time du finner ut om du er en av de som ikke klarer det, er det omtrent for seint.
Jeg har slutta nå, men det tok meg maange år med mangel på selvinnsikt og benektelse på dette området å innse.
Spar deg for de åra kompis.
du er 17, vet ikke om du har lest om det, men frontallappene i hodet ditt er ferdig utviklet omtrent når du er 25 år. drøy så lenge du klarer.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Å jo! Forresten. 2 gram på en helg er fryktelig lite.
Uansett om du er 17 eller ikke.
Vis hele sitatet...
Alt er relativt. Selvfølgelig røyker han lite sammenliknet med deg, men er du et godt sammenlikningsgrunnlag til en 17 åring?

Problemet til TS er at dette kan være starten på en ond sirkel. Hasjrøyking er jo gøy, så brått om 2-3 måneder så bortprioriterer han venner og sosial omgang for å heller røyke med feil venner. Så fortsetter dette, og han begynner etterhvert å røyke daglig. Brått så dropper han ut av VGS også.

Mitt svar til TS er at dersom han fortsetter å røyke, og begynner og røyke mer og mer, kanskje spesielt på ukedagene så har de røde flaggene begynt å flagre.
Kunsten er å ikke røyke i det hele tatt. Hvis du kun begrenser det til 2gram perr helg vil jeg ikke si du røyker farlig mye men fortsatt mer enn nødvendig.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg og kunne tenkt meg en tilbakemelding på forbruk.

Er 30+, kjøpte 5g for snart 2 år siden
, har fortsatt igjen. Røyker alene 1-2 ganger i måneden i snitt. 3-4 dype trekk gjør meg skikkelig påvirket.

Røyker for å slappe av, sliter med kronisk stress.

Føler meg mer avslappet flere dager i etterkant med et mer optimistisk syn på livet.

Skjønner at dette blir latterlige små mengder sett i manges øyne. Men kunne allikevel tenkt meg en tilbakemelding da jeg føler på en stigma av å gjøre noe ulovlig og potensielt skadelig.
Jeg begynte å røyke "fast" samtidig som jeg begynte på høyere utdanning. Kom meg fint igjennom studieløpet til min bachelor samtidig som jeg røyka daglig, men det var definitivt en demper på motivasjon og innsats samtidig. Og som flere nevner, litt helgerøyk blir fort til 1 joint hver kveld etter du har gjort alt av ærender ferdig. Så pusher man stadig grensen for når det er innafor å røyke, og plutselig sitter du der og røyker fra du står opp til du legger deg. Å slutte var definitivt en positiv ting for meg, men det skjønte jeg ikke selv før jeg hadde røyket omtrent daglig i 2-3 år. Nå holder jeg meg til å ta ett trekk dersom muligheten byr seg, men kjøper aldri selv lenger for da vet jeg at veien tilbake til daglig røyking er kort. Lykke til!
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Stolt nei? Jeg hater meg selv for det hver dag.

Livet mitt har blitt ett rent helvete etter jeg begynte med daglig røyking.

Jeg har unge venner som setter seg i biler med voksne menn og vipper fram kølla mens gamlisen sitter ved siden av å runker seg tom. Og dette er kun for en 500 lapp som blir brukt på en baggie.

Cannabis kan dra deg til ett lite helvete hvis du har «riktig» personlighet.

Elsker weed, men det kan bli grønn satan.

Å jo! Forresten. 2 gram på en helg er fryktelig lite.

Uansett om du er 17 eller ikke.

Handler ikke om alder, handler om tolleranse.

2 gram er ikke og kommer aldri til å bli mye på en helg.
Vis hele sitatet...

får sånne som deg er 2 g lite, men for normale folk er det mye.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Stolt nei? Jeg hater meg selv for det hver dag.

Livet mitt har blitt ett rent helvete etter jeg begynte med daglig røyking.

Jeg har unge venner som setter seg i biler med voksne menn og vipper fram kølla mens gamlisen sitter ved siden av å runker seg tom. Og dette er kun for en 500 lapp som blir brukt på en baggie.

Cannabis kan dra deg til ett lite helvete hvis du har «riktig» personlighet.

Elsker weed, men det kan bli grønn satan.

Å jo! Forresten. 2 gram på en helg er fryktelig lite.

Uansett om du er 17 eller ikke.

Handler ikke om alder, handler om tolleranse.

2 gram er ikke og kommer aldri til å bli mye på en helg.
Vis hele sitatet...
Herregud mann, du er litt av en fyr.
Bare fordi du røyker 2g på en time (kult!) så betyr det ikke at 2g over en helg er "fryktelig lite".

Jeg pleide å røyke mye oftere og mer da jeg var yngre, men nå holder en bag med 3,5g meg ganske lenge.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
får sånne som deg er 2 g lite, men for normale folk er det mye.
Vis hele sitatet...
For meg er 4 halvlitere veldig mye, fordi jeg ikke drikker.

Men hvis jeg tenker meg veldig godt om, så er ikke 4 halvlitere veldig mye alikavel.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg og kunne tenkt meg en tilbakemelding på forbruk.

Er 30+, kjøpte 5g for snart 2 år siden
, har fortsatt igjen. Røyker alene 1-2 ganger i måneden i snitt. 3-4 dype trekk gjør meg skikkelig påvirket.

Røyker for å slappe av, sliter med kronisk stress.

Føler meg mer avslappet flere dager i etterkant med et mer optimistisk syn på livet.

Skjønner at dette blir latterlige små mengder sett i manges øyne. Men kunne allikevel tenkt meg en tilbakemelding da jeg føler på en stigma av å gjøre noe ulovlig og potensielt skadelig.
Vis hele sitatet...
5 gram, på TO År? Og du har fortsatt mer igjen. Nesten ikke til å tro da må du isåfall bruke 0.1-0.2g i løpet av hele den dagen du røyker da?

Du kan ihvertfall ta det helt med ro
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
får sånne som deg er 2 g lite, men for normale folk er det mye.
Vis hele sitatet...
2g på en helg er ikke mye, ferdig med saken du kan puste lettet ut!
Til TS du bør ikke strekke den lengre enn du gjør nå men det er ikke kjempe mye heller. Selv røyka jeg hver dag fra midten av 9. Klasse og gjennom hele VGS. Skulle "bevise" for alle de dumme folka som trodde man ikke kunne bli no om man røyke hver dag.

Gjorde det fikk 4.6 i snittkarakter.og etterhvert tok jeg også fagbrev lenge før de andre "idiotene" som skulle dømme meg. Men sånn når jeg tenker tilbake så kunne jeg gjerne ønske jeg ikke røyka så mye. Er mye man går glipp av i den alderen om man røyker hver dag. Litt fordi man ikke har penger til noe særlig annet og litt fordi man ikke gidder å gjøre like mye som ungdommer burde da man blir tilstrekkelig stimulert av røykingen til å ikke kjede seg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg og kunne tenkt meg en tilbakemelding på forbruk.

Er 30+, kjøpte 5g for snart 2 år siden
, har fortsatt igjen. Røyker alene 1-2 ganger i måneden i snitt. 3-4 dype trekk gjør meg skikkelig påvirket.

Røyker for å slappe av, sliter med kronisk stress.

Føler meg mer avslappet flere dager i etterkant med et mer optimistisk syn på livet.

Skjønner at dette blir latterlige små mengder sett i manges øyne. Men kunne allikevel tenkt meg en tilbakemelding da jeg føler på en stigma av å gjøre noe ulovlig og potensielt skadelig.
Vis hele sitatet...
Utifra det du beskriver, virker det som at du har et fornuftig forbruk.

Selv røyker jeg iblandt når jeg har soveproblemer. Vil tippe jeg røyker i snitt 5g i måneden(så har du noe å sammenlikne deg med) og jeg føler at jeg har et fornuftig forbruk. Men hos meg så har jeg endel toleranse.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok,kult? Er det noe du et stolt av? Og nei igjen 1-2 g som 17 åring er veldig mye. 17 åringer generelt skal ikke røyke.
Vis hele sitatet...
1-2g som 17 åring (egentlig uansett alder, normal/unormal eller hva faen) er faktisk ikke mye, du kan derimot tro eller synes det er mye, men det er ikke det.
1g er for mange/de fleste 2-4 jointer og holder kanskje 1 hel dag på det minste.
at 17 åringer "generelt" ikke skal røyke har ikke noe med saken å gjøre.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1-2g som 17 åring (egentlig uansett alder, normal/unormal eller hva faen) er faktisk ikke mye, du kan derimot tro eller synes det er mye, men det er ikke det.
1g er for mange/de fleste 2-4 jointer og holder kanskje 1 hel dag på det minste.
at 17 åringer "generelt" ikke skal røyke har ikke noe med saken å gjøre.
Vis hele sitatet...
For en jævlig tåpelig diskusjon akkurat dette er. Sitte her og gatekeepe og fortelle andre hva som er universell standard for lite/mye i noe som krever så mye definerte faktorer. Hvem/hva skal bestemme hva som er mye eller ikke?
Alle har forskjellig sensitivitet og toleranse, som gir helt forskjellige røykeopplevelser og bruksmønster.

Nå er jo premisset for denne tråden at TS er 17 år og spør i sammenheng med å ikke la røykinga gå ut over skolegang/hverdag og bli en negativ innflytelse (som det fort kan bli for mange, inkl meg selv).
Da er det egentlig jævlig uinteressant hva innrøyka spliffmonkeys mener er "lite" når de sitter og flexer med thc-toleransen sin.
Det blir uansett veldig tåpelig å kvantifisere så mange unevnte faktorer inn i kun "g pr dag/helg".

Spliffstonere er uansett de siste du skal høre på ang kvantitet. Har selv vært sånn, man røyker spliffs konstant og "jager dragen" fordi man får skyhøy toleranse og legger til slutt 0.5-1g i hver joint og mener det er fornuftig forbruk.
Går man over til å røyke reint på pipe, vil man se at en hasjbit på størrelse med et fyrstikkhode eller to, kan gjøre deg dritfjern mye lenger enn en joint.
Plutselig varer 1 gram i flere uker, og gir i tillegg mye mer potent rusopplevelse enn jointen hadde gjort.

Folk har i tillegg helt forskjellige disposisjoner for hvordan cannabisrusen funker for dem, som har veldig mye å si på dette med uvane/negativ påvirkning(som er TS spørsmål). Noen kan sikkert helt fint røyke hver dag og funke fint med det, men for noen funker det dårligere. Det er vanskelig å definere alle faktorene som teller her, men man kan generalisere litt og se etter "røde flagg", slik jeg opplevde det ila 10-12 år med daglig røyking:
  • Identitet - jeg ville anbefalt at man er varsom med å gjøre et rusmiddel til en større del av sin identitet, slik jeg og mine stonervenner gjorde. Vi var helfrelst av cannabis, og levde kun for å ruse oss på weed. Jeg husker jeg satt og kun leste om growing og så growing vids hele dagen mens jeg var nav-klient i mange år. Jeg var virkelig villig til å ofre alt for å kun ha tilgang på "dank weed" hele dagen. Hadde ingen ambisjoner annet enn å det å dyrke og røyke weed. Utdanning, karriere, familie osv betydde veldig lite for meg.
    I mitt hode sloss jeg for det eneste som betydde noe for meg, som var cannabis, alle andre var "haters" og normies som ikke kunne forstå.
    Dette gjorde selvfølgelig at jeg fikk en usunn holdning til andre mennesker, og var veldig bedømmende mot folk som ikke røyker weed.
    Det sådde frø for en lite konstruktiv "oss mot dem"-holdning som ikke gjorde meg noe godt i lengden, ihvertfall. Følte meg også "mer som meg selv" når jeg var fjern, enn edru. Sier seg kanskje selv at dette ikke er idéelt.
  • Sosialt - Da jeg begynte å røyke var det langt større sosialt stigma mot cannabis enn dét det er i dag - det har foregått mye bra opplysning og holdningsendringer siden den gang. Det var rett og slett livsviktig at ingen skulle finne det ut, dette førte til en ganske skadelig sosial angst ifht familie og "vanlige" venner. Jeg levde dobbeltliv og smugrøykte på gutterommet, gjerne hele dagen. Alltid gøy å bli tvunget med på øvelseskjøring med muttern, når hu ikke vet du er grisefjern... Endte opp med å leve på natta, siden det var mer behagelig å røyke når alle andre sover... Sov til kl 14-15 hver dag, så ikke sollys på vinteren.
    Generelt var dette kanskje den mest skadelig biten for min del, jeg tok avstand fra vanlige venner og fikk veldig svart/hvitt-syn på "oss mot dem". Følte meg veldig utenfor samfunnet, og rettferdiggjorde selvfølgelig mitt eget rusmisbruk med at det var samfunnet sin feil fordi weed er ulovlig, bla bla bla.
    Dette ble selvfølgelig enda verre etter jeg ble busta av snut, spesielt den gangen jeg ble henta hjemme hos familien med razzia og glattcelle.
    Bodde i en liten/medium by med 30 000 innbyggere, så skam ifht familie og naboer var ganske stor.
  • Skam - Jeg skamma meg egentlig over å drive å selvmedisinere på denne måten. Merka jeg ble engstelig rundt familie, og ville tilbringe mindre og mindre tid sammen med dem pga noia for å bli konfrontert (var stort sett konstant fjern).
    Fikk også en veldig apatisk holdning til det å gjøre noe fornuftig, som utdanning, skaffe jobb osv. Tror dette hang litt sammen med en slags selvforakt blandet med misnøye mot samfunnet som ikke har legalized weed osv. Det ble verre etter å bli busta av snut, men samtidig var det litt godt når "katta var ute av sekken" mtp familie.
    Skam førte generelt til mye ubehag i rusen for min del, ofte litt underbevisst. Jævlig kjipt å røyke hver dag når man bare får hjertebank, noia og tenker "hvorfor gidder jeg dette hver dag".
  • Helse - Ingen nyhet at røyk ikke er bra for lungene. Kan være lurt å ta det i betraktning og investere i en god vaporizer, istedenfor den sure flaskebongen kompis har gjemt under senga. Generelt kan man få noen uvaner av røyk og munching, og generelt være passiv og sitte mye stille. Det er også veldig lett å bli litt hekta på gaming o.l, siden det er så sinnsykt mye dopamin release og konstant belønning, spesielt om man er fjern. Det er rett og slett livsstilsgreier som kan snike seg med på lasset, som det gjorde for meg.
  • Enda viktigere er det å følge med på sin egen mentale helse. Jeg så selv mange røde flagg ila min 12-årige røykekarriere, men fornektet dem og rettferdiggjorde alt for meg selv hele veien. Tror ikke jeg tok mer enn et par ukers pause her og der, ila 12 år.
    Utviklet sterkere sosial angst og generelt mer forvridde og paranoide tankemønster. Det gjorde at jeg følte meg utilpass og rar rundt andre enn noen få hardcore stonerkompiser. Dette gjorde det definitivt mer utfordrende å bryte ut av mønsteret og f.eks begynne å studere med fremmede.
    Droppet ut av flere studier underveis, men til slutt gjennomførte jeg et kunststudie hvor jeg møtte mye chille folk og bra kreativt miljø.
Dette er bare min subjektive erfaring, men om man kjenner seg veldig igjen i dette kan det jo være en idé å roe ned på røykinga og tenke seg om. For meg tok det 12 år å bryte mønsteret, selv om jeg kanskje var uheldig i forhold til mange. (det var noen eksterne livshendelser som helt sikkert også hadde negativ påvirkning i livet mitt også)
Jeg kjenner fortsatt mange som røyker daglig, og jeg merker en del negative trekk ved bruken dems. Men folk får gjøre som de vil, jeg bare tenker jeg har brukt opp cannabis-brønnen for min del. Når jeg ikke får noe godt ut av det, gidder jeg ikke drive med det lenger. Godt for økonomien også

Skulle jeg gjerne ønske jeg ikke hadde kasta bort så mange år av 20-årene mine på å gå konstant i hasjtåka og rettferdiggjøre min egen misbruk. For meg kom det snikende og ble veldig inngrodd i personlighet/identiteten min.
Det kjipeste er uansett kanskje følelsen av å mangle noen år av livet. Hukommelsen blir jo ræva når man er skækk konsant i årevis, men i tillegg var hverdagen så jævlig lite innholdsrik at jeg ikke husker mye av det.

Nå er ikke dette ment som et moraliserende innlegg om bruken av cannabis, men mer som en subjektiv opplevelse hvor bruken gikk over i misbruk, og det skadepotensiale det førte med seg for min egen del.

Jeg regner med at mange ikke har det sånn, og mener ikke at det er "dårlig for alle" eller noe sånt. Det er mer ment som en checklist hvor f.eks TS kan notere seg de røde flaggene jeg nevner, og se an generelt hvordan røykingen påvirker livet hens, og evt tilpasse bruken slik at det ikke blir like ille som for meg.
Syns egentlig det er litt cringe å skrive sånne innlegg, men tenkte fuck it.
Skal være veldig kort.
Er det et problem «hver helg, men prioriterer viktige ting først»

Ja

Fordi du har allerede gjort det til en vane, likt de som drikker hver helg, problemet er kanskje ikke så synlig siden de dukker opp på skole og jobb mandag kl 08:00.

Men ikke gjør rus til en hobby, ikke gjør det til en vane.

Jeg for min del er nå snart 30, og røyker 3-4 ganger i året når det passer, jeg har ingen vane for å røyke og savner derfor ikke en blås fredag/lørdag kveld.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
1-2g på en helg er veldig lite uansett om du er 17 eller 70

Jeg kan røyke 2-3 gram på 2 timer.
Vis hele sitatet...
Det er jo åpenbart ikke helt normalt, da. 1-2 g ila en helg trenger absolutt ikke være "veldig lite" for folk flest. Men, men, mange har det jo med å ta utgangspunkt i seg selv og definere det som normalen ;-p
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skal ha T-Break til 20 juni, er allerede 5 dager inn!
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Å jo! Forresten. 2 gram på en helg er fryktelig lite.
Vis hele sitatet...
Kanskje for en "tøffing" som deg som vil røyke nonstop fra fredag til søndag. Selv kan jeg lett klare meg på 0,5 – 1 g en helg om jeg ikke puffer konstant.

Røyker man sjeldnere varer også rusen lenger. Har ikke noe behov for å røyke på nytt for det minst har gått 3 timer, og nyter rusen bedre da.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje for en "tøffing" som deg som vil røyke nonstop fra fredag til søndag. Selv kan jeg lett klare meg på 0,5 – 1 g en helg om jeg ikke puffer konstant.

Røyker man sjeldnere varer også rusen lenger. Har ikke noe behov for å røyke på nytt for det minst har gått 3 timer, og nyter rusen bedre da.
Vis hele sitatet...
Ja blir fort en 3 timer imellom hver jay, noen ganger 2-3 dager

Jeg driter i hvor lite tolleranse dere har eller at dere kun har 1ug hasj i jointen.

2g er ikke mye
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Ja blir fort en 3 timer imellom hver jay, noen ganger 2-3 dager

Jeg driter i hvor lite tolleranse dere har eller at dere kun har 1ug hasj i jointen.

2g er ikke mye
Vis hele sitatet...
Ok nøddy! Hold kjeft nå takk
Når det kommer til balansen mellom rus og misbruk synes jeg det er viktig å etablere at du ruser deg når du røyker cannabis. I flere miljøer blir det romantisert og bagatelisert, men til syvende og sist gjør man ikke noe annet enn å ruse seg.

Så blir neste poeng. Hvor mye tid ønsker du å bruke på å ruse deg? Hadde du vært mer sosial, produktiv og ikke minst gjort mer gøye ting hvis du ikke hadde ruset deg?

Hvordan har utviklingen i rusbruken din vært? Er det en stabil balanse? Er det eskalerende? Er det kun ytre faktorer som gjør holder igjen rusbruken din?

Vær ærlig med deg selv og spør deg disse tingene, det er kort vei mellom bruk og misbruk når det kommer til cannabis, det har jeg masse erfaring med. Cannabis er et av mine favoritt rusmidler, det er ingenting som å tilbringe en kveld med gode venner over noen joints.

Men misbrukspotensiale blir ofte oversett, spesielt utenfor sosiale settinger. Man blir kanskje ikke gatenarkoman av det men det er utrolig hvor mye tid man kan fylle med rus hvis det sklir ut. Jeg kjenner alt for mange som har røyket bort de potensielt kuleste årene i sitt liv. Balanse er nøkkelen.

Jeg røyket for mye på videregående og ble i senere tid nødt til å bruke to år av livet + 150k i studiegjeld for å få gode nok karakterer til høyere studier.
Sist endret av Cheese; 30. mai 2022 kl. 15:00.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
JA du er godt innrøykt, og står i fare for og bli dagelig bruker om kort tid!

blander du med tobakk? det gjør det mye mer avhengighets skapende

best og røyke rent kick en skjelden gang , og være kronisk innrøykt er waste og fører til mange problemer på sikt

snakker av erfaring
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
JA du er godt innrøykt, og står i fare for og bli dagelig bruker om kort tid!

*Snip*

snakker av erfaring
Vis hele sitatet...
Godt innrøykt?
Har du lest hva trådstarter skrev?

Røyker bare i helgene siden jeg forsatt går på skolen, men når det først blir helg kan jeg røyke 1-2 g gjennom hele helgen.
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
JA du er godt innrøykt, og står i fare for og bli dagelig bruker om kort tid!

blander du med tobakk? det gjør det mye mer avhengighets skapende

best og røyke rent kick en skjelden gang , og være kronisk innrøykt er waste og fører til mange problemer på sikt



snakker av erfaring
Vis hele sitatet...

Godt innrøykt HAHAH, du snakker til en 17 åring som røyker i helgene.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor i alle dager lage noe tråd når du åpenbart har svaret selv? Ikke meningen og være frekk, bare jævlig lei disse fjortis trådene. Ja jeg skal hute meg ut av freak en periode.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor i alle dager lage noe tråd når du åpenbart har svaret selv? Ikke meningen og være frekk, bare jævlig lei disse fjortis trådene. Ja jeg skal hute meg ut av freak en periode.
Vis hele sitatet...
Om du faen meg leser tråden så skjønner du hvorfor jeg lagde den.

Første setning er "hva tenker DERE" jeg spør om freak sin mening. Tror det er du som fjortis sorry
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
du har ikke lyst til og ende opp sånn som de andre narkisene i tråden her som må røyke flere gram om dagen