Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1492
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er den kraftigere eller forskjellige effekter?
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg syntes elvanse er kraftigere + det varer lenge
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg blir ikke ruset på noen av de, men jeg får det pga. ADHD, så…. Uansett, når vi snakker om alt annet enn rus, så opplever jeg at begge gir nesten identisk effekt, det er bare virketid og varighet som er forskjellig.
Jeg fikk ikke noe særlig merkbar ruseffekt av noen av de, men elvanse er i min erfaring sterkere enn Ritalin. For ordens skyld så kan jeg nevne at de inneholder to forskjellig virkestoff om du ikke allerede vet det.
Ja det er stor forskjell.

Ritalin er litt som stor dose koffein. Våken, alert osv. Ikke særlig til eufori.

Elvanse er veldig mye mer euforisk og gir en mye mer merkbar rusfølelse.
I tillegg til at man blir våken, alert, glad og energisk.
Åh hvor jeg elsker Elvanse.....

Jeg kan sovne på 30-50mg (tilsvarer ca. 9-15mg deksamfetamin) Elvanse -

men Ritalin derimot, er for meg tortur, klarer ikke spise, føles som jeg har drikki 6 kopper kaffe på rappen - bare nervevrak og vil "slå av kroppen".

Og dét gjelder enten det er de 10mg IR-tabsa, eller depot-ritalin/concerta/equasym/whatever.

(Metylfenidat i samtlige)

Bortsett fra Elvanse da - lisdeksamfetamin, som omdannes til deksamfetamin da det gjennomgår førstepassasje.

(Eller litt teit sagt "møter på et magisk enzym på sin førstepassasje-ferd og blir til et reelt drog på ferden" )

Jeg vil ikke bruke ordet "rus" på noen av de to - men, hvis jeg måtte ta for mye av en av de ; Elvanse uten tvil.

(Jeg) blir ikke akkurat runke-leif av mye/"mye" elvanse - men det er ihvertfall mer behagelig våkenhet enn Ritalin

Det hører med at jeg har ad-noe, derav "jeg kan legge meg" på Elvanse - får endelig ro i ræva ❤

Så for dere son ikke har det og vil "ruse" dere - sørg for å ha noe fint c-prep for å "slå av kroppen" når dere blir drita lei dere selv - Seroquel/Quetiapin er fin til slikt bruk.