Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3988
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Åssen funker det sammen
For min del så fikk jeg hjertebank. Men er nok ikke noe problem. Koffein bruker de samme cyp-ene som methylfenidat hvis jeg ikke tar feil. Så effekten av ritalin kan bli dårligere.

Kjenner flere som drikke masse energidrikk som ikke kjenner noe forskjell, så er bare å prøve
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker å blande litt amfetamin i kaffen min.

Syns det funker veldig fint, føler deg veldig kvikk. Og når du bruker svært lite så føler du deg ikke ruset. Men energisk
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bruker å blande litt amfetamin i kaffen min.

Syns det funker veldig fint, føler deg veldig kvikk. Og når du bruker svært lite så føler du deg ikke ruset. Men energisk
Vis hele sitatet...
Ritalin og amfetamin er ikke nødvendigvis spesielt sammenliknbart. Attentin/ aduvanz og andre amfetaminbaserte adhd medisiner derimot er nok det.

Selv om metylfenidat er en stimulant med store likheter i effekt så er det et annet stoff med annen virkningsmekanisme, og dermed kan det også reagere ulikt i kombinasjon med andre ting.

Erfaringsmessig så synes jeg koffein styrker bivirkninger og virkninger til både amf og metylfenidat, men bivirkninger styrkes mer enn effekten styrkes. Sistnevnte er spesielt sant for min del når det gjelder metylfenidat.
Har ikke noe problem med koffein og Ritalin.
Anonym bruker
"Halvfylt Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da jeg startet på ritalin måtte jeg slutte med kaffe, det ble for intenst med mye kvalme og hjertebank. Gikk etterhvert over på aduvanz, da gikk det helt greit med en eller to kopper kaffe. Føler egentlig ikke noe behov for det, men unner meg en til to kopper om dagen for smakens skyld
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Tjukk Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var under utprøvning på Aduvanz i vår. Etter frokost m kaffe tok jeg en 30 mg og delte den i to. (Modifisert frisetting). Virket som den skulle gjøre i 2-3 timer. Deretter kom uro og litt kvalme. Syklet deretter ca 38 km rundt omkring og opp og ned til jeg var sliten. Stoppet opp ved en kaffebar og tok en middels stor kopp kaffe. Halvveis nede i kaffekoppen kjente jeg på skikkelig panikkangst og måtte bare dra derifra, så for meg så er miksen kaffe og Aduvanz nesten som fylleangst og regne. Ritalin er bedre for meg hvis jeg drikker kaffe. Er det flere som har kjent på dette?