Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 7347
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Hva skal jeg velge. Xbox ser ut til å bli tilgjengelig fortere enn PlayStation nå. Maskinvaren til xbox er noe kraftigere enn PS. Xbox er fullstendig bakoverkompatibel, mens ps5 bare er delvis. Jeg har hundrevis av ps spill men aldri eid en xbox.

Xbox har jo også skaffet seg en del gode avtaler med blant annet zenimax som eier bethesda, så nye elder scrolls samt starfield blir xbox eksklusivt.

Kommer jeg til å spille ps4 spill på ps5? Trolig ikke, isåfall veldig få. Så den bakoverkompatibiliteten er kanskje ikke verdt så mye for meg.

Spillutvalget til de nye konsollene er vel så som så fortsatt, så er kankskje best å vente, men det er jeg dårlig på.

Er det noen som kan gi meg noen tips eller poeng som kan tippe meg i riktig retning?
Jeg har en ganske kraftig stasjonær pc så av den enkle grunnen heller jeg litt mot PS5 ettersom jeg allerede har en "xbox" som er kraftigere enn den nye serien. Men rent ellers tror jeg det er vennekretsen som stort sett bestemmer hvilken konsoll det blir. Alt blir heldigvis mer cross plattform nå da.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Jeg valgte ut i fra spill-"exclusives", resten har lite å si for meg. Man skal jo spille.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Jeg har omtrent ingen venner som spiller lenger pluss at jeg sjelden spiller multiplayer. Får se hva de får til med nye battlefield da. Warzone har jeg spilt i typ 2 timer kanskje og orker ikke det stresset der.

Mekkern: Hva mener du? Hvilken konsoll som får de beste exclusiveseneneenne?
Har ikke fulgt så godt med. Eksempler?

Horizon Forbidden West blir jo ps og digga første spillet. Faen, det blir vel til at jeg må ha begge til slutt da.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg har omtrent ingen venner som spiller lenger pluss at jeg sjelden spiller multiplayer. Får se hva de får til med nye battlefield da. Warzone har jeg spilt i typ 2 timer kanskje og orker ikke det stresset der.

Mekkern: Hva mener du? Hvilken konsoll som får de beste exclusiveseneneenne?
Har ikke fulgt så godt med. Eksempler?

Horizon Forbidden West blir jo ps og digga første spillet. Faen, det blir vel til at jeg må ha begge til slutt da.
Vis hele sitatet...
Ja, som de du nevnte. Jeg valgte Xbox pga. at dem har Forza. Jeg følger heller ikke med på lanseringer eller kommende spill; men har konsollen et spill som jeg liker, som den andre ikke har, så er valget enkelt; det var det jeg mente.
I og med at Micro$oft har begynt å gi ut eksklusiver på PC, ville jeg gått for ps5.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mekkern Vis innlegg
Ja, som de du nevnte. Jeg valgte Xbox pga. at dem har Forza. Jeg følger heller ikke med på lanseringer eller kommende spill; men har konsollen et spill som jeg liker, som den andre ikke har, så er valget enkelt; det var det jeg mente.
Vis hele sitatet...
Aaaaakeeii. Forza ja. Tror ikke jeg vet om noe som fører til mer raseri enn racingspill hos meg, haha. Jeg suger i sånne da bortsett fra Mariokart.
Forza ser jævlig pent ut da det skal det ha.
På xbox kan man vell spille med 120 hz. Det er jo kult! Om man har tv/skjerm som støtter dette da.

Kan man det på ps5 og?
Er du casual gamer virker jo Xbox med Game Pass som en så god deal at den vanskelig kan argumenteres i mot. Hvis du derimot går for PS5 tror jeg det lureste er å gå for versjonen med optisk drev. Du sparer fort inn prisdifferansen når du kan kjøpe spill 3-400 kroner billigere i fysisk format enn hva det koster på PS Store.
Har både Xbox Series X, og PS5 med disk. Spiller for det meste warzone på PS5, og det er dermed den som blir brukt.
Dette skyldes nok kun at jeg har alle venner på PS4/PS5. Forøvrig er det Xboxen som gir meg next-gen-wibes, ting skjer så kjapt på den at PS5 blir en sinke i forhold. Xboxen er på i det øyeblikket du trykker på knappen på spaken, og spill lastes inn svært hurtig. Jeg spiller AC Valhalla på den, og der er det smooth grafikk og virkelig pene øyeblikk. Alt i alt, dette er nok smak og behag, og hvor du har vennene dine.
Ikke spilt noen next-gen spill på PS5 enda, så kan ikke uttale meg om det helt store på dette punktet.
▼ ... over et år senere ... ▼
Er det i hovedsak 4K som er forskjellen på xbox serie S og X?
Hvilken ble det? Hva tenker du om valget?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Det ble PS5. Ganske støvete akkurat nå men har spilt jævlig mye borderlands 3 og far cry 6 selv om akkurat det ikke var mye å rope hurra for. Men det er en kraftig stillegående jævel, det skal maskinen ha
Sist endret av NodSquad; 27. september 2022 kl. 13:00.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Smart valg. Ps5 gjør jobben. Digger stillheten kontra ps4 første modell som kunne høres ut som et jagerfly ta av ved litt krevende spill.

Størrelse på Ps5 er perfekt sånn sett, plass til mer vifte og plass, mye mer stillegående.
Sist endret av Shankara; 7. april 2023 kl. 08:03.
Aldri forstått de som velger xbox over ps. Alt er vel bedre på ps, mye bedre kontrollerer, og bedre maskinvare også. Er vel langt flere eiere av en ps, tipper 7/10 foretrekker ps. I tillegg er prisen ganske lik også. No-brainer for meg.
Xbox kontrollen er jo mye mer behagelig enn ps? men jeg har også ikke holdt en ps5 kontroller enda så vet ikke hvor smooth den er.

Men jeg synes Xbox er ganske G.
Ps5 har haptic feedback. Xbox har ikke. I tillegg støtter den vr.

Hva slår xbox, ps på egentlig?
Sist endret av Tynnedekk; 7. april 2023 kl. 16:51.
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Ps5 har haptic feedback. Xbox har ikke. I tillegg støtter den vr.

Hva slår xbox, ps på egentlig?
Vis hele sitatet...
It never let you down.

Siste ps jeg hadde var 3, og det sier jo litt. Har Xbox one S nå, og vil gjerne ha x series eller hva det kalles.

Det er så allaround entertainment på Xbox, Netflix her YouTube der. Er jo sånn på ps og, men Xbox er for stonere som meg, og ps er for A4 mennesker med jobb og barn.

Neida, hvis du liker ps bedre så er det cool. Fucker bare med Xbox at the moment.
Sist endret av HallaKompis; 7. april 2023 kl. 17:55.
Begge Neida, men spørs litt på spillbiblioteket og slikt.
Kjøpte Series X for en god stund siden da det var umulig å få tak i ps5 uten å betale 10-20k på finn osv.
Kjøpte ps5 uken som var nå egentlig KUN for exclusives som er på den og det er så vidt jeg har brukt den fordi jeg finner menyen og alt slikt tungvint i forhold til xbox (er vant med ps4 fra før)
Dessuten kommer nok microsoft til å sørge for en hel del exclusive AAA games fremover med alle selskapene de har samlet til seg.