Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1959
Hadde en småspesiell opplevelse nå på lørdagen som var. En helg i året blir det arrangert et kjempefestival her i byen, og det er den dagen alle skal dra ut, forstå det den som kan. Nok om det.

Jeg og en kamerat skulle ut en tur for å ordne litt mat, dette var vel rundt klokken 03 og når vi ankommer sentrum så treffer vi på en bekjent som var møkkdrita, samt at jeg tror det også har vært noen piller inne i bildet. Ut av det blå kommer det en temmelig kompakt kar og gir han en solid uppercut, og vedkommende faller rett bak med hodet i bakken så det knaser.

Dette er en særdeles lite behagelig situasjon å komme i når man selv er tilnærmet edru og man skal stå imellom en liten fisle og en kar som har hatt sine timer på treningsstudio. At han kom seg så fort opp etter slaget er nå utrolig nok i seg selv. Han(offeret) skulle absolutt ta han karen i handa for å beklage, så at det har vært en beef tidligere på kvelden er ganske opplagt. Heldigvis kom det en dørvakt løpende og hjalp oss litt, mens jeg desperat vifta etter politiet. Fikk omsider kontakt med politikvinnen og hun kommer løpenende, med en politimann dultende etter, han måtte bare få opp lommelykta si først, litt komisk så det ut.

Det jeg lurer på er følgende. Offeret fikk seg en real smell, han blødde fra munnen og var temmelig rysta. Vi får beskjed/anmodnet av han med lommelykta om å følge vedkommende hjem, noe vi naturligvis gjorde. Kan politiet forvente at vi skal gjøre dette, eller mer viktig, kan de la en kar som har blitt overfalt, og som ikke er i stand til å ta vare på seg selv bli sendt hjem uten en legesjekk? Nå endte det opp i at vi måtte skylle munnen hans, sjekke at tenner og alt var på plass, samt bli sittende hos han i over en time for å være sikker på at han er ved sine fulle fem over en stund siden vi var bekymret for hodeskade. Var også bekymret for at han skulle finne på å dra ned mot sentrum igjen. Vi burde vel kanskje i etterpåklokskapens navn tatt kontakt med helsevesenet selv, men vi vurderte det som at dette kom til å gå bra.

Jeg beskylder ikke politiet for noe som helst, jeg forstår at det er vanskelig å holde oversikt når det er så mange møkkdrita mennesker rundt og det er antydninger til bråk overalt, og i og med at jeg måtte vifte med armene for å oppnå kontakt så har de nok ikke fått med seg hva som faktisk skjedde. Men at det ikke ble stilt så mye som et spørsmål syns jeg kanskje er litt rart. Men mulig dørvakta fikk det med seg, det kan jeg ikke svare på.

Etter å ha observert tilstanden i sentrum denne natta uten å være full så innser jeg hvor slitsomt og utfordrende det må være for politiet å gjørde jobben sin 100% under slike forhold. Ikke et yrke for meg, dog av flere grunner.
Hvis det er snakk om kraftig hjernerystelse, skal man kontrollere at han sover og ikke er i ferd med å gå over i livstruende/dyp koma gjennom natten. Gjerne også vekke den skadde omtrentlig hver 3 time. Mine tanker er at det alltid er bedre å få hjelp av helsepersonell en gang for mye, enn en gang for lite.
Alkohol er et elendig rusmiddel...
Det var hjernerystelse som slo oss og vi burde nok fått vedkommende på legevakta, men det var sent på natt og vi ble vel bare litt satt ut av hele situasjonen. Har ikke snakket med personen og for alt jeg vet så husker han ikke en gang at vi hjalp han. Synes bare at det er litt rart at det ble tatt såpass lite initiativ fra politiet sin side, men igjen som nevnt over, usikker på hva de faktisk fikk med seg.

Skulle gjerne visst hva som ble loggført og hva som skjedde videre etter at vi dro med oss vedkommende, men har uansett ikke tenkt til å legge noe mer innsats i å finne ut noe mer, da jeg er ganske sikker på at offeret selv ikke vil at politiet skal gå noe videre med dette grunnet ulike årsaker.
Sitat av TheDarkKnight Vis innlegg
Alkohol er et elendig rusmiddel...
Vis hele sitatet...
Om man ikke har selvkontroll og disiplin, det gjelder alt av rusmiddler.

TS. 1 time er ikke nok, han burde ikke sovet på minst 3 - 6 timer. Det politiet gjorde var rart, kanskje de ikke oppfattet situasjon alvorlig? Kanskje de bare var lat den dagen, det hender det også.. Synes det var rart de ikke sende han på legevakta, det er i allefall rutinen.

Ta kontakt med politiet å spør hvorfor det skjedde.
Ikke sant. Dette er ikke kunnskap jeg besitter og kanskje vi burde tatt kontakt med legevakta. Men jeg har fått høre at det gikk bra.

Når det kommer til å kontakte politiet så tror jeg ikke han er så veldig interessert i å involvere de av ulike grunner.

Jeg tror ikke politiet var late, jeg velger å tro at de ikke har oppfattet situasjonen helt og holdent, og til deres forsvar så er dette den verste dagen i året her i sentrum.

Men men, viktigste er at det har gått bra.