Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 982
Heisann, ser etter en simpel løsning på task schedule.
Skal planlegge at maskinen kjører en .exe fil hver dag kl 23.00

Schedule må ta forbehold om at det er forskjellige paths/directories til samme filen (forskjellig språk).

Finnes det en enkel løsning? Ønsker ikke å sette opp planleggingen manuelt.
Du kan vel bruke Task Scheduler som er innebygd i Windows til dette?

Hva slags språk skal den ta hensyn til? Språk på OS? Hvis det er tilfellet kan du som regel bruke %programfiles% eller lignende environment variabler for å nå riktig mappe uavhengig av språk.

Edit: Hvis dette skal gjøres på mange maskiner (siden du nevner du ikke vil gjøre det manuelt), så kan du opprette scheduled task via kommandolinje. Da kjører du evt. en bat-fil via logonscript eller GPO.
Sist endret av Diox; 17. oktober 2012 kl. 01:03.
Sitat av Diox Vis innlegg
Du kan vel bruke Task Scheduler som er innebygd i Windows til dette?

Hva slags språk skal den ta hensyn til? Språk på OS? Hvis det er tilfellet kan du som regel bruke %programfiles% eller lignende environment variabler for å nå riktig mappe uavhengig av språk.

Edit: Hvis dette skal gjøres på mange maskiner (siden du nevner du ikke vil gjøre det manuelt), så kan du opprette scheduled task via kommandolinje. Da kjører du evt. en bat-fil via logonscript eller GPO.
Vis hele sitatet...
Det er nøyaktig noe slik jeg ser etter. Saken er at filen ligger i dropbox på alle maskiner, directory er default.

F.eks Spansk er (CDocuments and Settings\Administrador\Mis documentos\Dropbox)

Engelsk og norsk er på helt andre baner.

En universal løsning enten via bat eller lignende hadde vært genialt!
Sitat av Patrick Vis innlegg
Det er nøyaktig noe slik jeg ser etter. Saken er at filen ligger i dropbox på alle maskiner, directory er default.

F.eks Spansk er (CDocuments and Settings\Administrador\Mis documentos\Dropbox)

Engelsk og norsk er på helt andre baner.

En universal løsning enten via bat eller lignende hadde vært genialt!
Vis hele sitatet...
Skriv banen på engelsk:
%HOMEPATH%\Documents\dropboxs
Det fredeve snakker om er miljøvariabler.

%HOMEPATH% og %USERPROFILE% viser til C:\Users\<brukernavn>\

Legger du til "Documents\" deretter vil den automatisk åpne Mine dokumenter, uansett språk på operativsystemet.

HiST har skrevet litt om miljøvariabler.
Sist endret av waf; 17. oktober 2012 kl. 09:45. Grunn: *Slå av smilefjes i teksten*
Hva gjør jeg feil her?

Jeg kjører fra cmd: At 23:00 /every:m run %homepath%\Dropbox\AutoKey\Scripts\mainCAS.exe
Dette ser ut til at det legger en oppgave på spansk OS, men på Norsk OS fungerer det ikke.
Noen som har et lite clue?
Du leser ikke hva vi skriver.

%homepath%\Documents\Dropbox\AutoKey\Scripts\mainCAS.exe
Sitat av waf Vis innlegg
Du leser ikke hva vi skriver.

%homepath%\Documents\Dropbox\AutoKey\Scripts\mainCAS.exe
Vis hele sitatet...
Opprinnelig skrev jeg med documents i batch filen, glemte bare å skrive det her. Poenget er hvertfall at det fungerer på spansk OS, men ikke på Norsk. Har fremdeles ikke testet engelsk.


Jeg kom meg rundt problemet, jeg lagde et eget script som skal kjøre programmet i dropbox. Dette pakket jeg sammen med en task schedule installer som fulgte med advanced installer 9.6.

Veldig enkelt og veldig greit. Takker for all hjelp.