Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 992
Hei.
Lurte på om noen vet om et oversiktelig og bra redigeringsprogram.
Har noen lydopptak som jeg spilte over på pcen. Men stemmene er så lave, og det er ekstremt mye støy. Brukte Audiocity, men det ble ikke så bra
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det heter Audacity. Hva om du forteller hva du gjorde i stedet for å lete etter et nytt program du kan ha problemer med, eller enda bedre: Google det konkrete problemet ditt, og så poste svaret her.

"ble ikke så bra". Har du bra mikrofon?
Grunnen til at jeg spør her, er at jeg har lett og ikke funnet noe. Og jeg brukte kabel ikke mikrofon
Da er det råmaterialet ditt som er dårlig, ikke redigeringsprogrammet.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av frodo94 Vis innlegg
wow, her har vi selveste sola
Vis hele sitatet...
Mm, var litt på kanten med den. Har nok lest for mye tulleposter på nFF. Får gjøre noe annet i stedet.

Hovedpoenget er at det bør være en viss kvalitet på lydutstyr, og at CSI-filter som gjør lyd fra telefoner til 7.1-lyd ikke finnes i virkeligheten.

Igjen: Hvilket lydutstyr ble brukt?
Sitat av frodo94 Vis innlegg
wow, her har vi selveste sola
Vis hele sitatet...
No offence, men jeg ville ikke forventet no særlig hjelp hvis jeg var deg.

Beskrivelsen din av problemet er veldig mangelfull og forvirrende. Du har et lydopptak med lav lyd og mye støy, og regner derfor med at redigeringsprogrammet er for dårlig? Som nevnt tidligere er det 99% sannsynlig at råfilene er problemet, ikke programmet.
Koblet bare et gammelt stereoanlegg som hadde kasettspiller, opp til pcen

Sitat av Alfemann Vis innlegg
No offence, men jeg ville ikke forventet no særlig hjelp hvis jeg var deg.

Beskrivelsen din av problemet er veldig mangelfull og forvirrende. Du har et lydopptak med lav lyd og mye støy, og regner derfor med at redigeringsprogrammet er for dårlig? Som nevnt tidligere er det 99% sannsynlig at råfilene er problemet, ikke programmet.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg regner ikke med at redigeringsprogrammet var dårlig. Lurte bare på om det fantest et bedre. Og ja, jeg vet at filen var dårlig.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Vel, det som poppet opp i FF etter å ha skrevet "clean audio files" i adressebaren og trykket på enter, var dette.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Spill inn på nytt. Bruk litt tid på å justere volum ut fra kasettspilleren og inngangsnivået på lydkortet ditt slik at du får et reint og klart signal. Audacity har et VU-meter som viser lydnivå. Still det inn sånn at peaks i lydnivået såvidt toucher rødt område, mens stillhet på tapen gir minimalt synlig utslag.