Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 902
Hei, fikk prøvelåne en iMac 2013 av søstern min, men hun klarte ikke huske administrator passord. Vi prøvde så å nullstille passordet med Apple ID hennes, men enten så funket det ikke eller så aksepterer ikke Macen nye passordet uansett
Hva gjør vi nå

Sist endret av Gloss; 9. september 2022 kl. 11:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kontakte Apple's kundeservice?
Test Apple ID pålogging på en nettleser? Sørg for at maskina har kontakt med Apple sentralt før du prøver en login som nylig er endret?
Apple ID funker ellers
Har den Internett?

Hva skjer etter at du skriver inn brukernavn + passord til den kontoen?
Bilde, feilmelding?
Kommer det 2fa eller varsel til en apple enhet om at noen logger inn med ukjent sesjon/enhet?

Også edit: hvilken versjon av macOS?
Sist endret av SinHazzard; 9. september 2022 kl. 19:36.
Samma det
Nå står jeg her
Skal jeg prøve å slette et av volumene på nytt?
I såfall hvilket, eller spiller ikke det noen rolle?




Har forøvrig kun tastatur, noe som gjør det litt vanskelig
Sist endret av Gloss; 9. september 2022 kl. 21:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Velg 1tb disken (den øverste), velg erase (regner med den lager partisjonen du trenger i samme slengen.) så skal du kunne velge disken for reinstalasjon.
Takk, valgte disk0s2
Vil det by på problemer?
Beklager dette maset, men syntes Macen, iMac 2013 er ganske treig,
men det kan vel ikke ha noe å gjøre med at jeg slettet og installerte på disk0s2?
Lastet ned senere Mac OS Sierra og så oppgraderte til Catalina fra der

Slik ser det ut nå, så da skulle vel alt være i orden?

Sist endret av Gloss; 16. september 2022 kl. 11:39.