Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 11428
BRAND ∞ STRONG
Beste YouTube ad blocker:
Win10 med Chrome nettleser.
Tips?
uBlock Origin funker bra!
Adblock plus er det jeg har brukt i alle år, aldri hatt problemer med det. Glemmer at reklame på internett finnes av og til, helt til jeg bruker en annen PC en min egen.

AdBlock har også Android app, funker fett på min telefon hvertfall.

Med disse innstallert er det unødvendig og betale for YouTube feks som jeg har sett at de har begynt med. Spiller man musikk på PC kan man bruke Chrome remote desktop til å styre fra telefonen
Noe som funker på i phone?
Dropp Google Chrome, for dem har blokkert Ad Blocking på YouTube etter beste evne. Reklameinntekter der er jo en del av dems levebrød. Bruk Firefox med µBlock origin/ uBlock origin, så slipper du all reklamen på YT.
Ublock origin funker bra, brukte adblock plus en god stund men de begynte plutselig å slippe igjennom en del ads. Det har jeg enda ikke opplevd med ublock
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Dropp Google Chrome, for dem har blokkert Ad Blocking på YouTube etter beste evne. Reklameinntekter der er jo en del av dems levebrød. Bruk Firefox med µBlock origin/ uBlock origin, så slipper du all reklamen på YT.
Vis hele sitatet...
Har ikke sett reklame på YT på årevis, verken i Chrome eller Firefox, begge med uBlock Origin.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Takk Gutter!
Installerte uBlock Origin.
Funker foreløpig.

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Dropp Google Chrome, for dem har blokkert Ad Blocking på YouTube etter beste evne. Reklameinntekter der er jo en del av dems levebrød. Bruk Firefox med µBlock origin/ uBlock origin, så slipper du all reklamen på YT.
Vis hele sitatet...
Sant det.
Har veksla en del mellom Chrome og Firefox.
Nå for tiden er det bare Chrome.
For de som bruker mobil og appen så funker newpipe veldig bra
Bruker ikke windows, og ikke chrome men hjalp en bekjent for en tid tilbake. Hun hadde vært reklamefri på youtube lenge, men så begynte det å komme mer og mer reklame. Viste seg at hun kjørte Adblock Plus. Var litt stresset og hadde dårlig tid så la inn uBlock origin og da forsvant reklamen. Først en stund etterpå oppdaget jeg at jeg hadde glemt å fjerne adblock plus extension hos henne, men siden hun opplevde generelt mindre ads og mer responsiv brukeropplevelse så lot jeg bare begge stå og det virker å ha fungert godt for henne å ha begge to installert samtidig. Nix mer reklame på youtube og ennå mindre reklame andre plasser. Verdt å forsøke.
Slik jeg forstår det selger Adblock Plus adgang til å omgå blokkeringen deres til selskaper. Denne artikkelen er fra 2016 så det er mulig den ikke er relevant lenger, men jeg ville unngått dem og gått for uBlock Origin.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av steili Vis innlegg
Slik jeg forstår det selger Adblock Plus adgang til å omgå blokkeringen deres til selskaper. Denne artikkelen er fra 2016 så det er mulig den ikke er relevant lenger, men jeg ville unngått dem og gått for uBlock Origin.
Vis hele sitatet...
De har også et valg i innstillingene "Tillat Akseptable annonser"

"Akseptable annonser er ikke irriterende, og forstyrrer ikke visningen av innholdet..."
sier de
Kan varmt anbefale å ta i bruk Brave -nettleseren. Innebygd adblock på alle sider jeg har vært innom iallfall + Man kan tjene smått på å bare bruke den.
▼ ... over et år senere ... ▼
2 år gammel tråd så lurer på om anbefalingene er den samme i dag?
Kjøpt både en ipad og ny windows laptop og ønsker en enkel adblock løsning hvis mulig?
Sist endret av TCB; 28. juni 2022 kl. 16:32.
Sitat av TCB Vis innlegg
2 år gammel tråd så lurer på om anbefalingene er den samme i dag?
Kjøpt både en ipad og ny windows laptop og ønsker en enkel adblock løsning hvis mulig?
Vis hele sitatet...
Ja, bruk Firefox + µBlock origin / uBlock origin, når du vil bli kvitt reklame fra YT.
En annen mulighet er å sette opp PiHole. Det er egentlig den beste ad blockeren jeg har vært borte i.

Alt av enheter som er koplet til det nettverket slipper unna mye reklame


Egentlig så blokkerer den dns adressen. Så hvis det er en reklame som slipper igjennom, logger du bare inn og velger hvilke adresser du vil blokkere.

Anbefaler å kjøre den rett fra en laptop og ikke Raspberry Pi (ironisk nok)

Når jeg kjørte rett fra Ubuntu laptopen så ble 98% blokkert mens på Pi så slapp den igjennom nesten alt. Mulig konfigurasjonsfeil fra min side.

Man må sette den maskinen med PiHole som en dns server, så om du bruker en kablet laptop eller koplet til wifi med en telefon spiller ingen trille.

Jævla fint er det også for de som liker Candy Crush etc slipper også unna reklame
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Finnes det en mulighet for å få slike adblockere til å virke på Facebook sine videoer? Altså når man ser på videoer gjennom Facebook

Er så lei av « reklame 5…4..3..2..1»
Sist endret av NodSquad; 28. juni 2022 kl. 16:53.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Ja, bruk Firefox + µBlock origin / uBlock origin, når du vil bli kvitt reklame fra YT.
Vis hele sitatet...
Sikkert dumt spørsmål men spør alikevel…hvorfor 2 ublock varianter?
Jeg burde skrevet at jeg er noob med store bokstaver :/
Sitat av 420master Vis innlegg
En annen mulighet er å sette opp PiHole. Det er egentlig den beste ad blockeren jeg har vært borte i.

Alt av enheter som er koplet til det nettverket slipper unna mye reklame


Egentlig så blokkerer den dns adressen. Så hvis det er en reklame som slipper igjennom, logger du bare inn og velger hvilke adresser du vil blokkere.

Anbefaler å kjøre den rett fra en laptop og ikke Raspberry Pi (ironisk nok)

Når jeg kjørte rett fra Ubuntu laptopen så ble 98% blokkert mens på Pi så slapp den igjennom nesten alt. Mulig konfigurasjonsfeil fra min side.

Man må sette den maskinen med PiHole som en dns server, så om du bruker en kablet laptop eller koplet til wifi med en telefon spiller ingen trille.

Jævla fint er det også for de som liker Candy Crush etc slipper også unna reklame
Vis hele sitatet...
Ofte er addresser allerede cached så en må flushe DNS cache eller vente til den spør pihole om addressen. Men det må også settes på router, for best effekt. Noen iso routere har ikke den muligheten, andre lar isp override DNS innstillinger.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av TCB Vis innlegg
Sikkert dumt spørsmål men spør alikevel…hvorfor 2 ublock varianter?
Jeg burde skrevet at jeg er noob med store bokstaver :/
Vis hele sitatet...
Det er ikke to varianter, det er bare to stavemåter fordi µ er litt klønete å skrive.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av robhol Vis innlegg
Det er ikke to varianter, det er bare to stavemåter fordi µ er litt klønete å skrive.
Vis hele sitatet...
Så da skriver vi heller begge?
▼ ... over et år senere ... ▼
uBlock Origin blokker reklamer på Youtube, de andre nevnt her gjør ikke det lenger. Enkel å bruke.
uBlock Origin og SponsorBlock på Chrome/Firefox (tro meg, du kommer til å elske å slippe å høre på sponsorbullshit og "like and subscribe" bullshit like mye som du liker å ikke se reklame).
På mobil, ReVanced.
På Android TV, SmartTube (beta har inkludert SponsorBlock).
Liker nettleseren Brave, den har innebygd adblock (tror det er ublock) også legge til SponsorBlock som fjerne deler med sponsorer i selve videoen
Vil de fjerne dette sponsorbabbelet også?

Nå har dem også begynt å stoppe opplastingen. Mange videoer stopper plutselig med den roterende sirkelen og vil ikke fortsette.
Sist endret av GakkGakk2; 9. februar 2024 kl. 17:15. Grunn: Fleistavin'
Typene innhold som SponsorBlock enten hopper over by default eller som du kan skru på auto-skip:
- Sponsor (eksterne som har betalt uploader for å ha sponsede segmenter i videoen)
- Intro (må manuelt aktiveres per install, greit hvis du ser spillelister og ikke vil se samme forbanna intro i hver eneste forbanna video)
- Endcards/Outros/Credits (må manuelt aktiveres per install, greit hvis du ser spillelister og ikke vil se samme forbanna intro i hver eneste forbanna video)
- Subscribe-mas
- Ubetalt selv promo (mas om å kjøpe t-skjorter, donasjoner, denne er ikke påslått by default, må aktiveres per install)
- Musikk (kun aktuell for musikkvideoer hvor introer/outroer blir skippet)
Sist endret av Elijah Price; 9. februar 2024 kl. 22:32.
Kan anbefale YouTube Premium. Beste YT adblockeren jeg har prøvd og funger på alt av plattformer fra telefon til web til smart-tv. Den er dessverre ikke gratis, men koster ikke mer enn at det er verdt det.
YouTube premium ble uaktuelt for meg når de nylig gjorde web helt forbanna ubrukelig. Jeg ser noe på Android TV jeg vil dele med venner i en chat, så jeg åpner https://www.youtube.com/feed/history for å kopiere lenken, men den blir stående og spinne i 30-50 sekunder før den laster noe som helst (selv med ren Chrome/ren Firefox uten annonseblokkering). Jeg har ikke tenkt å betale for et produkt som gir meg lyst til å drepe noen flere ganger daglig.
Ei heller kan Premium sammenlignes med å både slippe reklame og sponsor-dritt som hver jævla forbanna youtuber-husk-å-like-og-subscribe-pikk inkluderer i sine videoer.. Det er en annen verden å slippe unna begge deler (og på toppen ikke betale de for irritasjonen de koder inn til selv betalende kunder).