Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4552
Hei alle sammen

Det har seg slik at jeg får en betydelig sum igjen på skatten og alle omtrent jeg kjenner fikk igjen skattepengene i april.

Er det sånn at det tar lengre tid før man får pengene om det er snakk om litt større summer, eller det helt tilfeldig bare?

Sier på forhånd takk for svar
Tilfeldigheter ofte tipper jeg. Men tror også det kan ha noe å si om du har endret skattemeldingen/motatt arv/solgt eller kjøpt bolig.

Vi er 6 stykker som mottok arv, og solgte boligen. Ingen av oss har fått bekreftelse på innsendt skattemelding enda. Vet også om to stykker som har solgt bolig, og heller ikke fått noe bekreftelse, så tenker at det ikke er helt tilfeldig i alle saker.
Sist endret av FarmerJoe; 3. mai 2022 kl. 15:55.
Tok bare ett par dager for min del. Det samme gjelder andre jeg kjenner som fikk igjen. Hvor lenge er det siden du leverte selvangivelsen? Har du bytta bank i det siste? Sjekka du at det er rett konto nummer pengene skal utbetales til?
Personlig pleierjeg å få overført rundt den 20. Juni. Det er når jeg leverer selvangivelsen rundt den 1. April. En gang da jeg var en del sen med å levere selvangivelsen og lot det gå nesten helt til Mai så mener jeg å huske at jeg ikke fikk overført før rundt slutten av August/begynnelsen av September.

Så når du leverer har nok mye å si. Har aldri opplevd at det bare tar 2 dager, eller at jeg har mottatt før midten/slutten av Juni.
Sist endret av einsteindragon; 3. mai 2022 kl. 16:14.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Tok bare ett par dager for min del. Det samme gjelder andre jeg kjenner som fikk igjen. Hvor lenge er det siden du leverte selvangivelsen? Har du bytta bank i det siste? Sjekka du at det er rett konto nummer pengene skal utbetales til?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg leverte ikke samme dagen. Men det var kanskje 2 eller 3 dager etter jeg melding
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Vel, jeg leverte ikke samme dagen. Men det var kanskje 2 eller 3 dager etter jeg melding
Vis hele sitatet...
Det er helt tilfeldig om dagen. Får igjen omtrent det samme på skatten hvert år. Fikk det i april i fjor og i år har jeg ikke sett penger selv
Sitat av 420master Vis innlegg
Det er helt tilfeldig om dagen. Får igjen omtrent det samme på skatten hvert år. Fikk det i april i fjor og i år har jeg ikke sett penger selv
Vis hele sitatet...
Er ikke som før dette her. Nå skal dem være på konto etter ett par virkedager. Fra man har sendt inn skattemeldingen. Så sant man ikke driver firma. Eller blir sjekket manuelt for juks
Fikk selv et relativt stort beløp tilbake (ca. 30k), pengene kom inn i starten av april. Sendte selvangivelsen samme dag som den kom.
Ifjor sendte jeg den inn etter april, og da fikk jeg ikke pengene før september eller november.

Denne gangen sendte jeg den inn med en gang og har fortsett ikke sett pengene... Gått flere uker.
Fikk i slutten av mars. Får vanligvis i april.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Er ikke som før dette her. Nå skal dem være på konto etter ett par virkedager. Fra man har sendt inn skattemeldingen. Så sant man ikke driver firma. Eller blir sjekket manuelt for juks
Vis hele sitatet...
Det gjelder ikke alle og heller ikke kun næringsdrivende. Det er fortsatt noen grupper som vil få skatteoppgjør på et senere tidspunkt, .

TS: Har du sett at du faktisk har fått skatteoppgjøret ditt for i år? Det burde i så fall stå Skatteoppgjør for 2021 på Min Skatt. Du vil ikke få penger igjen før du faktisk har fått skatteoppgjøret.
Sitat av sondriz Vis innlegg
Det gjelder ikke alle og heller ikke kun næringsdrivende. Det er fortsatt noen grupper som vil få skatteoppgjør på et senere tidspunkt, .

TS: Har du sett at du faktisk har fått skatteoppgjøret ditt for i år? Det burde i så fall stå Skatteoppgjør for 2021 på Min Skatt. Du vil ikke få penger igjen før du faktisk har fått skatteoppgjøret.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har faktisk fått det og det står at jeg skal få igjen 21k.
Har heller ikke fått noe motregning.
Tar det lengre å få utbetalingen dersom man får penger fra Nav? Tenker da aap
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Ja, jeg har faktisk fått det og det står at jeg skal få igjen 21k.
Har heller ikke fått noe motregning.
Vis hele sitatet...
Har du godkjent det?
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Har du godkjent det?
Vis hele sitatet...
Ja, det har jeg også gjort.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som fortsatt ikke har fått igjen? Stod på skatteetaten at siste pulje var i dag den 29 juni, men har fortsatt ikke fått
Hvert eneste år så kommer dette spørsmålet frem... Nei, alle får ikke utbetalt samtidig og noen får ikke utbetalt før senere på året.
Fikk igjen på skatten 28 juni. Litt over 50k. Tror de betaler ut fortløpende fremover.
Trur det er opphold fra juni til august.