Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1109
Har oppholdt meg i utlandet en god stund og skal fly til Norge snart. Lurte på hva som ville skjedd om jeg tok med kratom og phenibut og ble stoppet i tollen.

Har tollen noen mulighet til å teste hva disse stoffene er? Kan jeg feks legge phenibuten i en boks for koffein eller kreatinpulver og påstå at det er det om de spør? Evt kratom i en boks med grønn te?

Hva tenker dere? Takk for svar.

Evt om det blir oppdaget. Hvilken straff kan man forvente?
Sist endret av En deling; 14. april 2022 kl. 22:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Phenibut har ikke markedsføringstillatelse i Norge, og selges derfor ikke i Norge. På tross av dette er phenibut, på grunn av dets effekt klassifisert som et legemiddel i Norge. Det regnes derfor som et reseptpliktig legemiddel i importsammenheng.
Sitat av anonfreakv2 Vis innlegg
Phenibut har ikke markedsføringstillatelse i Norge, og selges derfor ikke i Norge. På tross av dette er phenibut, på grunn av dets effekt klassifisert som et legemiddel i Norge. Det regnes derfor som et reseptpliktig legemiddel i importsammenheng.
Vis hele sitatet...
Takker! Vet du hva som skjer om jeg evt blir stoppet?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av En deling Vis innlegg
Takker! Vet du hva som skjer om jeg evt blir stoppet?
Vis hele sitatet...
Svært usikker. Blir nok destruert i vente på en bot til deg.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som flere her skriver vil nok både Phenibut og Kratom bli destruert dersom du tar det med deg til norge åpenbart.

Når det er sagt, er det minimal sannsynlighet for at de tester pulver så lenge det er pakket inn som noe annet kosttilskudd.

Du kunne f.eks kjøpt teanin i pulverform og byttet ut innholdet med phenibut, slik at det på pakken står teanin.

Kratompulveret ligner veldig på matcha-te, det har neste samme smak og lukt vil jeg si. Samme med hvetegress, så du kan kjøpe en pakke med enten hvetegress eller matcha-te og bytte ut innholdet med Kratom.

Jeg har en kompis i nederland som ofte sender meg begge disse stoffene, pakket inn som det jeg nevnte ovenfor.

De bruker ikke ressurser på å teste slikt.

Det har vært ett tilfelle hvor de faktisk testet pheniput-pulveret og fant phenibut. Eneste som skjedde var at det ble destruert.

Grunnen til at det ble testet, tror jeg, er fordi det ble sendt som gave i dårlig innpakning og uten proforma invoice på innsiden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Som flere her skriver vil nok både Phenibut og Kratom bli destruert dersom du tar det med deg til norge åpenbart.

Når det er sagt, er det minimal sannsynlighet for at de tester pulver så lenge det er pakket inn som noe annet kosttilskudd.

Du kunne f.eks kjøpt teanin i pulverform og byttet ut innholdet med phenibut, slik at det på pakken står teanin.

Kratompulveret ligner veldig på matcha-te, det har neste samme smak og lukt vil jeg si. Samme med hvetegress, så du kan kjøpe en pakke med enten hvetegress eller matcha-te og bytte ut innholdet med Kratom.

Jeg har en kompis i nederland som ofte sender meg begge disse stoffene, pakket inn som det jeg nevnte ovenfor.

De bruker ikke ressurser på å teste slikt.

Det har vært ett tilfelle hvor de faktisk testet pheniput-pulveret og fant phenibut. Eneste som skjedde var at det ble destruert.

Grunnen til at det ble testet, tror jeg, er fordi det ble sendt som gave i dårlig innpakning og uten proforma invoice på innsiden.
Vis hele sitatet...
Lurt å dele hvordan du gjør det sånn
Plutselig ser noen det og så blir det brukt ressurser på det.