Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1649
Hvis man koker ghb selv og ph på resultatet er for høy, er det mulig å korrigere dette på noen måte?
Har en venn som absolutt skulle gjøre det selv fordi han " vil vite hva han får i seg". Han laget en løsning av kaustisk soda og vann og helte i gbl litt og litt mens han hele tiden rørte rundt. Når han hadde helt i all gbl og reaksjonene ikke var der lenger puttet han en ph-tester i kjelen å målte, og fikk mellom 10 og 11 i resultat. Jeg tenkte han hadde ødelagt koket men han mente det ikke var noe problem for han kunne regulere ph ned igjen. Stemmer det at det går an?
Og er det noen som vet hvordan han evt skulle gjort dette trygt?
Jeg ville brukt fosforsyre lenge før jeg brukte eddik.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Fordi?
Vis hele sitatet...
Det ikke lukter eller smaker høgg
Ah. Fair enough, har ingen mening om akkurat det :-D
Vil først si takk til alle dere som har svart og hjulpet.
Hele greia her er egentlig ganske komisk: kameraten min hadde visst brukt ph papiret når væsken fremdeles var glovarm, og derfor ikke fått rett resultat.
Når han sjekket igjen etter at det hadde kjølt seg ned så landet måleren på perfekte 7,7