Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2945
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Problemet: Kopiere en stor videofil fra en maskin over på USB, filen er ca 8gb og kopieres til en NTFS formatert USB 2.0 stick (Fra NTFS filsystem, windows 10).

Den holder på i ca 8mb/s hastighet til den når 3% og så dropper hastigheten og etter noe venting, timer hele operasjonen ut og jeg får beskjed om at det er "Trouble reading source disk".

Jeg får samme problem når jeg prøver å kopiere filen til den andre interne disken, noe som får meg til å tenke på feil med hovedkort, men jeg bare spekulerer.

Det virkelig merkelige her er at i utålmodighetens navn, og pga kunder så åpna jeg maskinen, koblet på en Sata-USB overgang og fikk kopiert ut filen uten problem, med hastigheter langt over 8mbit.



Jeg har sett igjennom i Disk Management, kjørt error test (i windows) uten å finne noe feil. Er det noen som har noe fornuftig input?
Neste steg er å ringe leverandør og be de fikse skiten, men jeg tenkte jeg skulle høre her først.
Nå regner jeg med du har ganske god kontroll på dette selv ut ifra det du skriver virker det som det er noe feil med HDD, selv om Win ikke finner feil. etter min erfaringr slår ikke Win sin HDD-sjekk mot gode HDTune. sett flere ganger at den finner feil som ikke Win finner.

Nå er også USB 2 minnepenne gammel, mulig feilen ligger ligger på den.

Som du sikkert vet så er Windows veldig sær på feil selv om det ikke kommer frem, prøv å boote opp en live linux usb på PC, det har reddet meg mange ganger for å hente ut filer som windows ga kopieringsfeil.

Om pc har internett, har du forsøkt å laste opp fila i skyen ?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Nå regner jeg med du har ganske god kontroll på dette selv ut ifra det du skriver virker det som det er noe feil med HDD, selv om Win ikke finner feil. etter min erfaringr slår ikke Win sin HDD-sjekk mot gode HDTune. sett flere ganger at den finner feil som ikke Win finner.

Nå er også USB 2 minnepenne gammel, mulig feilen ligger ligger på den.

Som du sikkert vet så er Windows veldig sær på feil selv om det ikke kommer frem, prøv å boote opp en live linux usb på PC, det har reddet meg mange ganger for å hente ut filer som windows ga kopieringsfeil.

Om pc har internett, har du forsøkt å laste opp fila i skyen ?
Vis hele sitatet...
Takk for innspill.

USBen er fin, bruker den jevnlig til å flytte filer, prøvde forskjellige også uten hell.

Jeg fikk endelig ut filene etter 2 timer over sata-usb overgang som du ser i bildet.

Skal sjekke ut HD tune og si i fra om den finner noe.
To hurtige ting som kan sjekkes fort ville være
1) sett disken i en annen SATA-port
2) skifte av SATA-kabel

Når du klarer å kopiere hurtig via SATA-USB er det neppe disken.

Du sier at du prøvde å kopiere fil til den andre interne harddisken og fikk problemer, men var det via hovedkort eller USB?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av lumbricus Vis innlegg
To hurtige ting som kan sjekkes fort ville være
1) sett disken i en annen SATA-port
2) skifte av SATA-kabel

Når du klarer å kopiere hurtig via SATA-USB er det neppe disken.

Du sier at du prøvde å kopiere fil til den andre interne harddisken og fikk problemer, men var det via hovedkort eller USB?
Vis hele sitatet...
Jeg har valgt å ikke tukle for mye med hardware konfigurasjonen da dette er en videoproduksjonsserver. Bytte av kabler kan jeg selvfølgelig prøve.

Kopieringen til den andre interne disken som også feilet var via hovedkort, alt plugget i som ved vanlig drift.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kopieringen til den andre interne disken som også feilet var via hovedkort, alt plugget i som ved vanlig drift.
Vis hele sitatet...
Om ikke bytte av kabler hjelper ville jeg gjettet på feil i kontroller/hovedkort.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Om ikke bytte av kabler hjelper ville jeg gjettet på feil i kontroller/hovedkort.
Vis hele sitatet...
Heller mot det selv, skal bytte kabler, kanskje tørre bytte porter i morgen.

Skal rapportere det jeg evt finner ut da