Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 661
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,
Kan noen andre med erfaringer fra sanksjonære prøver melde seg?

Hvor lang tid gikk det ca mellom hver test?
Og hvor lang tid får man på seg fra varsel til man må møte opp til pissing?

Har lest litt på nettet og ser de operere med en meget lav nedre cut/off grense
Jeg hadde rusprøver i 6 måneder. Alle var ukentlige, uten unntak. Hadde en fast dag i uka jeg dro og avla urinprøve, så hadde ikke noen varsling om når jeg skulle møte opp.

Om jeg hadde en gyldig grunn (aka en JÆVLIG GOD grunn) til å ikke kunne møte den dagen jeg skulle, måtte jeg opplyse om dette i forkant. Til gjengjeld måtte jeg da møte to ganger påfølgende uke..

Så hele opplegget var ganske strengt, lagt opp til minimale muligheter for å lure seg unna. Noe jeg forsåvidt kan forstå.
Vet ikke hvilken cutoff verdi de bruker idag.
Men for ca 15 år siden ble jeg og kompissene mine tatt for å røyke på (utenfor i skogholt) diskotek.
3 av oss ble satt på rustesting, en ble «borte» gjennom barnevernet.

Alle 3 fikk 6mnd «frivillig» avtale, vi pisset helt random, de fikk også skolen til å kreve piss av oss i skoletiden (ungdoms-skole).

Vi hadde da en cutoffverdi på 50. Vi fant ut at vi kunne røyke på fredager, og pisse reint man/tir.

Så kom de plutselig med cutoffverdi på 20. begge kompissene mine pisset positivt, jeg hadde ikke røyka akkurat den fredagen så heldigvis for meg var den negativ.

Begge kompissene mine fikk rulleblad (over 15), de fikk utsettelse på sertifikat, de ble utvist fra skolen i 3 dager mener jeg.

Disse to begynte begge på vidregående men skjønte etterhvert at bla forsvaret og mange andre yrker de kunne se for seg ikke lengre var aktuelt pga rulleblad. Vi var allesammen relativt skoleflinke, 6 i gym og 4,5++ i snitt. Men fyfan så det rullebladet ødela for dem.

Lillebroren min havnet også på pissings noen år etter sammen med noen venner, da en kompiss av dem hadde røyka i ett friminutt og «snitcha» for mindre straff.
De fikk cutoff verdi på 50, de var tidlig ute å prøve det som ble kalt «syntetisk cannabis», de fikk det i posten, pissa reint og det gikk bra lenge. En av kompissene hans tok overdose på dette å ble permanent skadet pga overopphetning.
Broren min slapp også rulleblad pga alder/kontrakt, han går det fint med idag men han holder seg til vanlig grønt.