Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1802
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, har hatt dette ganske lenge bare så det er klart
Uansett da, her er greia.
Om jeg ser på bakken etc begynner noen av tingene rundt å «spinne».
Vanskelig å forklare men legger ved en video så dere skjønner selv
https://youtu.be/bB08ai6ub7w

Hva kan dette skyldes? Kan umulig være normalt?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er en liten sjanse for at du har pådratt deg dette permanent.
Det kan også gå over.

Har du brukt cannabis/stimulanter eller psykedelia i det siste?
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det er en liten sjanse for at du har pådratt deg dette permanent.
Det kan også gå over.

Har du brukt cannabis/stimulanter eller psykedelia i det siste?
Vis hele sitatet...
Cannabis et par ganger siden september, men har bare blitt høy de 2-3 siste gangene (første gangen var i februar eller noe) siden jeg prøvde for første gang i september og måtte bruke et par ganger for å få funk, ellers har jeg bare røyka dritt de første gangene for eneste jeg har vært veldig ruset på er marihuana, aldri fått noe funk av hasj tok litt ecstasy for en 2 mnd siden også. Men dette har pågått lenge, ihvertfall før jeg røyket for første gang.
Ta deg en tur til øyelege og optiker å få tatt en synsundersøkelse du.
Kanskje det kan være HPPD?
Det kan skyldes mye forskjellig. Det er viktig å få sjekket det ut, fordi noen årsaker til svimmelhet/vertigo kan være vanskligere å diagostisere om det går lang tid, da enkelte medfølgende symptomer forsvinner. Det er da en viss fare for at svimmelheten blir kronisk. Dette har jeg som du forstår googlet ekstensivt, da jeg sliter mye med det samme

Det er altså liten grunn til å tro at det er noe farlig, men det er veldig plagsomt å være svimmel så du bør sjekke opp i det.
Sist endret av *pi; 27. april 2020 kl. 10:15.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
Det kan skyldes mye forskjellig. Det er viktig å få sjekket det ut, fordi noen årsaker til svimmelhet/vertigo kan være vanskligere å diagostisere om det går lang tid, da enkelte medfølgende symptomer forsvinner. Det er da en viss fare for at svimmelheten blir kronisk. Dette har jeg som du forstår googlet ekstensivt, da jeg sliter mye med det samme

Det er altså liten grunn til å tro at det er noe farlig, men det er veldig plagsomt å være svimmel så du bør sjekke opp i det.
Vis hele sitatet...
Neinei, det er ikke plagsomt egentlig. Skjer bare om øynene mister fokus noen ganger. Skjer også bare på bakken, aldri på bygninger eller den slags
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Kanskje det kan være HPPD?
Vis hele sitatet...
Har aldri tatt psykedelicka så tror ikke det
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Neinei, det er ikke plagsomt egentlig. Skjer bare om øynene mister fokus noen ganger. Skjer også bare på bakken, aldri på bygninger eller den slags
Vis hele sitatet...
Rart at det bare skjer på bakken. Kanskje det er avstanden. Hvis det ikke plager deg og det heller ikke utvikler seg så er det vel greit nok, men hvis du merker at det blir verre så ville jeg gått til lege.
Anonym bruker
"Skeptisk Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har det samme faktiskt. Om jeg stirrer i gulvet med "Uklart" syn ser jeg bevegelser/bølger som om gulvet var i bevegelse. Ser også visual snow om jeg ser mot lyset.. Floaters osv.

Har hatt det siden jeg var liten så aldri tenkt over det, har liksom vært normalt for meg
Altså...hvis du stirrer på noe uten å fokusere så sklir jo ting rundt. Floaters er vel også noe de fleste har i større eller mindre grad. Det er ikke akkurat hallusinasjoner.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har det samme faktiskt. Om jeg stirrer i gulvet med "Uklart" syn ser jeg bevegelser/bølger som om gulvet var i bevegelse. Ser også visual snow om jeg ser mot lyset.. Floaters osv.

Har hatt det siden jeg var liten så aldri tenkt over det, har liksom vært normalt for meg
Vis hele sitatet...
Hallis brothers
Anonym bruker
"Skeptisk Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *pi Vis innlegg
Altså...hvis du stirrer på noe uten å fokusere så sklir jo ting rundt. Floaters er vel også noe de fleste har i større eller mindre grad. Det er ikke akkurat hallusinasjoner.
Vis hele sitatet...
Joda fullt klar over det, men vet du hva visual snow er så er ikke det noe alle har.. sånn typ slikt

Bestill synstest hvis dere ikke har sjekket synet før, der jeg tar mine synstester så ser de etter øyesykdommer i tillegg. Litt kjipt hvis det er noe man kan ta tak hvis det blir oppdaget tidlig nok, og man mister synet når man blir eldre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har aldri tatt psykedelicka så tror ikke det
Vis hele sitatet...
Du nevner MDMA og cannabis, som begge kan utløse HPPD om genetikken din er disponibel for det.
Tenker da spesielt på MDMA'en, men er du uheldig kan du få det bare av å røyke også.

HPPD kan gå over av seg selv, men noen sier også de har fått det permanent.
Fikk dette etter lengre perioder med cannabis 2-3 ganger i uken. Tok ett til to år før jeg plutselig en dag merket at det var borte. Du kan simpelthen være en av de som ikke kan ruse seg uten psykiske plager.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda fullt klar over det, men vet du hva visual snow er så er ikke det noe alle har.. sånn typ slikt

Vis hele sitatet...
Jeg har dette også! På en måte små «prikker» overalt!
Opplever visual snow selv, men jeg har hatt det så lenge jeg kan huske. Jeg har ikke problemer med synet så vidt jeg vet.

Det er vel hjernen som ser etter mønster i det vi ser på så vidt jeg har skjønt, men det ville ikke skadd å ta det opp med legen neste gang du er innom.
Sist endret av Huskestuggu; 27. april 2020 kl. 22:11. Grunn: Rettelse
Anonym bruker
"Skeptisk Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Huskestuggu Vis innlegg
Opplever visual snow selv, men jeg har hatt det så lenge jeg kan huske. Har ikke problemer med synet så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Samme her. Husker jeg la merke til det når jeg var 10 år cirka. Tok en synstest for 2 år siden etter en skade å synet mitt va normalt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda fullt klar over det, men vet du hva visual snow er så er ikke det noe alle har.. sånn typ slikt

Vis hele sitatet...
Akkurat sånn har jeg det.