Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 11853
Jeg har alltid vært interessert i stoffer som LSD og Salvia, men har aldri klart å få tak i det!

Skal snart på LAN og tenkte at dette kunne være en måte å få opplevd noen milde hallusinasjoner på!
Skal derfor prøve å unngå å sove gjennom hele LANet (som forøvrig varer i 3 dager.) og håper da at jeg begynner å hallusinere litt.
Jeg vet dette høres veldig rart ut, men jeg ser for meg at det kan bli artig, selvom jeg kommer til å bli utrolig trøtt..

Hovedspørsmålene mine er disse:
Er tre dager lang nok tid til å begynne å hallusinere?
Er det på noen måte farlig?
Hva kan jeg forvente meg? Kommer jeg til å SE hallusinasjoner eller bare høre de?
Noen som har noen erfaring med dette?


Takk.
Sist endret av Echodius; 21. februar 2012 kl. 00:35.
Det er etter min erfaring ikke direkte farlig å presse kroppen sin, når den har fått nok sovner du uansett. Det er imidlertid folk som har dødd av en sykdom som gjør at hjernen ikke klarer å gå inn i søvnmodus - kroppen slutter rett og slett å fungere..

Husk at du vil få problemer om du blir stoppet i promillekontroll og de sjekker om du er våken og oppmerksom
Sist endret av excubated; 21. februar 2012 kl. 00:38.
Tror du må være våken lengere enn det. Kan også hende at det må være mørkt ^^

Correct me if im wrong someone
For en slitsom måte å "ruse" seg på.
Jeg har opplevd "halliser" etter å ha vært våken i bare 30 timer. Dette kan skje visuelt og i form av lyd. Enten noe som flyr forbi meg i sidesynet, eller noen som står ved siden av meg og prater. Men dette er ikke akuratt en spesiell opplevelse, det er mer "wtf var det? Nå burde jeg sove".
Man blir bare psykotisk av å være våken i flere døgn.
Etter å ha vært våken endel dager på speed er det i alle fall vanlig å se skygger og bevegelser i øyekroken, som forsvinner når man ser etter. Kan innbille seg at det er folk der det ikke er folk, lett å få litt noia til slutt.
Du kan hallusinere smått på cannabis også. Har selv gjort det et par ganger.

Den ene gangen satt jeg foran tv'en og det virket som om jeg ble sugd inn i tv'en av noen rare synlige krefter. Ble utrolig psykisk sliten av det.

Den andre gangen satt jeg og så på en gjennomsiktig plastikk ting som reflekterte lyset i taket på en rar måte. Formen på lyset på plastikken endret seg akkurat slik som skyer, og det dukket plutselig opp forskjellige dyr ut av lyset som ble reflektert. Det ble nesten som en historie.
(Dårlig forklart)
Er ingen "morsomme" hallusinasjoner å se utenom kanskje de kjipe "skyggemennene".Bware
*insert tittel her*
Sitat av Marr Vis innlegg
Du kan hallusinere smått på cannabis også. Har selv gjort det et par ganger.

Den ene gangen satt jeg foran tv'en og det virket som om jeg ble sugd inn i tv'en av noen rare synlige krefter. Ble utrolig psykisk sliten av det.

Den andre gangen satt jeg og så på en gjennomsiktig plastikk ting som reflekterte lyset i taket på en rar måte. Formen på lyset på plastikken endret seg akkurat slik som skyer, og det dukket plutselig opp forskjellige dyr ut av lyset som ble reflektert. Det ble nesten som en historie.
(Dårlig forklart)
Vis hele sitatet...
Hvorfor drar du in cannabis når han snakker om søvn? Er det umulig å holde seg saklige på dette forumet? (mener ikke alle)
Har vært våken 72-80 timer et par ganger før og har aldri begynt å hallisunert. Sovner stående etterhvert gjør du forde.. : p Får veldig lett noia og reagerer sterkt på småe lyder, liker heller ikke å ha folk bak meg og skvetter lett om du blir poka eller tat på uventa. har det iallefall sånn jeg.
Sist endret av PoteterOgMolasse; 21. februar 2012 kl. 01:37.
Ikke forvent noe LSD/sopp lignende hallusinasjoner hertfall..!
Sist endret av KjellFresh; 21. februar 2012 kl. 02:11.
var oppe i 3 dager på kanotur så når jeg satt ved bålen i skauen midt på natta og begynte å se ælj og alt mulig annet rart som tusla rundt så bestemte jeg meg for at det var best å gå å legge seg :P
Men artig var det
Har opplevd lite av det selv, men har fått erfare at mørke og søvnmangel kan få folk til se mye rart. Mye rart som ble kalt inn over sambandet på diverse øvelser med lite søvn og en del timer på vaktpost den gangen jeg var i førstegangstjenesten.
Se på denne videoen så skal jeg love deg hallizzzzer

God natt

Hovedspørsmålene mine er disse:
Er tre dager lang nok tid til å begynne å hallusinere?
Er det på noen måte farlig?
Hva kan jeg forvente meg? Kommer jeg til å SE hallusinasjoner eller bare høre de?
Noen som har noen erfaring med dette?


Takk.
Vis hele sitatet...
1 - Tre dager kan være nok, men ikke en nødvendighet.
2 - ....
3 - Du kan forvente både syns og hørsels hallusinasjoner - Garanterer dog ingenting.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucination
Hvor lenge man må være våken for å bli litt småtussete i hodet kommer helt ann på... Mange faktorer som spiller inn, hvis du i tilegg til lite søvn får i deg lite næring, blir dehydrert osv så teller det innpå også. Men jeg tror ikke du skal forvente deg å se rosa elefanter liksom.

Selv så får jeg ofte følelsen eller tror jeg ser skyggen av personer som passerer i sidesynet mitt eller føler at jeg har håret hengende forran øyet og gjentatte ganger prøver å legge håret bak øra. Da skjønner jeg at det er på tide å legge seg.

My guess... 3 dager uten søvn med de næringsvettige kostholdsplanene som eksisterer på LAN. Og uten drugs til hjelp så tror jeg du vil sovne FØR du får noen halliser du vil merke...
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Har selv vært på et opptak og gikk da 40+ timer uten søvn. Begynte da å se små dverger i skogen, gikk veeldig forsiktig da det var is overalt (Dette var i juli-aug). Er ikke akkurat en gøy opplevelse, så ville ikke akkurat hatt så høye forventninger. Skal ganske mye til for å orke å pushe seg så langt bare for å få noen milde versjoner
Etter 2 netter våken merket jeg frostrøyk ut av nese og munn når jeg gikk meg en tur ute, dette var på sommeren.

Røyken stoppet ikke når jeg kom inn, og det tok ikke lang tid før alt rundt meg røyk som bare juling, så ut som plassen nettopp hadde brent.

Så besvimte jeg.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=212403

TS her levde flere dager uten særlig søvn og begynte etter hvert å hallusinere. Sjekk det ut.

Utover dette er det fullt mulig å hallusinere/trippe ganske hardt på cannabis. Gjort det selv, med alt fra dimensjonsvandring til nær-orgasmefølelse som pulserer gjennom kroppen
Sitat av RainbowDash Vis innlegg
Så besvimte jeg.
Vis hele sitatet...
Noe av grunnen til at du sover er for å reparere kroppen, så om du er våken for lenge vill du sovne / besvime for å forhindre permanente skader.
Har opplevd dette selv på lan. Ja du kan hallusinere litt, men jeg personlig synes bare det er slitsomt. Ser mest bare ting i sidesynet som ikke er der, samt overfølsom for lyder som allerede nevnt. Å være våken på lan lenge kan godt være gøy, men ikke pga "hallisene" i min mening.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Jeg har alltid vært interessert i stoffer som LSD og Salvia, men har aldri klart å få tak i det!
Vis hele sitatet...
Google "buy salvia" eller lignende. Sjekk sidene som dukker opp med Safeorscam.com eller ved å google "<nettside> reviews". Bestill innefor EU/EØS, og du risikerer ikke straff.
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Se på denne videoen så skal jeg love deg hallizzzzer

God natt
Vis hele sitatet...
Shit har røyket litt weed og så på den videoen, alt i synet mitt bare vrengte seg helt i et halvt minutt!
Ta en stor dose MDMA istedet. Morsomste hallisene jeg har vært med på hvertfall.
Sitat av EvveDevve Vis innlegg
Noe av grunnen til at du sover er for å reparere kroppen, så om du er våken for lenge vill du sovne / besvime for å forhindre permanente skader.
Vis hele sitatet...
Nei. Du kan fint ligge stille og hvile kroppen uten å sove. Ingen vet nøyaktig hvorfor hjernen vår har en trang til å gli inn i en psykedelisk transe en gang i døgnet.

Forøvrig tror jeg hallusinasjoner i bunn og grunn bare er gøy om du har energi til å nyte det. Å nekte seg selv å sove fører bare til ubehag i det lange løp, og kan ved ekstreme tilfeller gi deg permanente psykiske problemer.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Echodius Vis innlegg
Jeg har alltid vært interessert i stoffer som LSD og Salvia, men har aldri klart å få tak i det!

Skal snart på LAN og tenkte at dette kunne være en måte å få opplevd noen milde hallusinasjoner på!
Skal derfor prøve å unngå å sove gjennom hele LANet (som forøvrig varer i 3 dager.) og håper da at jeg begynner å hallusinere litt.
Jeg vet dette høres veldig rart ut, men jeg ser for meg at det kan bli artig, selvom jeg kommer til å bli utrolig trøtt..

Hovedspørsmålene mine er disse:
Er tre dager lang nok tid til å begynne å hallusinere?
Er det på noen måte farlig?
Hva kan jeg forvente meg? Kommer jeg til å SE hallusinasjoner eller bare høre de?
Noen som har noen erfaring med dette?


Takk.
Vis hele sitatet...
du greier nok fint å hallusinere om du tar speed/amfetamin/adhd medisin f.eks "ritela"

Har nå prøvd siden jeg har fri :P så gått på ratela i 4 dager nå, går ikke ann å sovne! men hallusinerer med at synet følest litt 'brukt opp' på en måte, begynnte å hallusinere på dag 2 ca klokka 07:40 lns.
er vel ikkje farlig om man eter og drikker jevnt som jeg har lest, mne økt sjangse for sykdom.

hallusjonene etter 4 døgn er hvertfall litt lik sopp, men ikke fult så kraftig hakking på en måte. ser ofte skygger fra side synet å hører av og til lyde (sjeldent) får litt noia ja.
Går jeg våken i 3 døgn eller mer (lengste er vel litt over 100 timer, på lan) blir jeg vrengt i hodet. Får sære tankekjør og mentale oppheng, som aldri er koselige opplevelser, og til tider kan virke jævlig skremmende: Man kan få de særeste oppheng i tanker og følelser, blir likegyldig og følelsesløs som faen, og kan etterhvert begynne å føle seg psykotisk. Det er ikke mye positivt å si om 3 - 4 døgn uten søvn, egentlig.

Så til dere som ønsker å oppleve "halliser" ved å kjøre kroppen i dagesvis uten søvn: Det er ikke noe koselig, på tredje - fjerde døgnet går du egentlig kun rundt og eksisterer kun i ditt eget hode mesteparten av tiden, soser rundt, og skjønner egentlig jævlig lite. Som fetter skriver, det er kulere å oppleve halliser når du har energi til å prosessere dem.