Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3805
Heisann, folkens!
Lurere bare på om noen kan hjelpe meg litt her.

Har lest meg opp en del på Provigil og dette er noe jeg tenker jeg kommer til å få bruk for framover. Såvidt jeg vet så er dette et reseptbelagt legemiddel i Norge, stemmer?

Hva vil da skje om jeg bestiller det fra utlandet?
Fant en indisk nettside som tydeligvis sendte med en resept på pillene i tillegg, men det har kanskje null å si ettersom de ikke er del av EØS?
Blir det kun stoppet i tollen?


Lurer også på om noen har personlig erfaring med stoffet som de vil dele?
Provigil finnes i Norge under navnet Modiodal. Det er et A-preparat og du har ikke lov til å importere dette selv. Hvis tollen åpner brevet ditt blir det beslaglagt og du kan nok også bli anmeldt på brudd av legemiddelloven.

Hvis jeg skulle bestillt meg Modafinil ville jeg i hvert fall valgt meg en europeisk leverandør. Sjansen for at brev fra India blir stoppet er ganske stor....
All in!
Trådstarter
Så det er faktisk muligheter for å bli anmeldt også?

Noen som vet om problemer med søvn er nok til å få skrevet ut dette av legen?
Som at man blir trøtt og sovner alle andre tider enn på nattenv
Du kan jo alltids prøve å få fastlegen din til å skrive den ut, men tror at det er en forholdsvis ny medisin i Norge og tipper at få leger har noe særlig erfaring med å skrive den ut. Du bør derfor ha gode argumenter med til fastlegen din hvis du skal prøve å få den på resept. Lykke til!
All in!
Trådstarter
Er det samme greia med Adderall?
Som i at jeg risikerer å bli anmeldt om jeg importerer det?
Adderall finnes ikke i Norge. I Norge har vi Dexedrine, Dexedrine Spansule og Metamina. Disse skrives kun ut på registreringsfritak så vidt jeg vet.

Adderall vil du ikke kunne importere da det går som narkotika. Hvis du ikke har ADHD diagnose så bør du kjøpe dette innenlands