Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 682
Hei
Vi har begynt å måtte ha med pc på skolen nå, så jeg tenkt å prøve å utnytte linjen deres å laste ned med. Fordi de har en syk linje i forhold til det jeg har hjemme. (46mbps testa på en av skolepcene)
Men når jeg testa med egen pc var linja bare på 0,4mbps, og den ville heller ikke laste ned. Men regner med jeg kan bruke your freedom eller lignende til det.

Men er det noen som vet om det går and å komme seg fordi den fartssperren?
Så vidt jeg vet blir linja delt på hvor mange pcer som er tilkoblet, men jeg må teste farten på en av skolepcene jeg også
Trådstarter
Ja, det forstår jeg. Og mister sikker littegrand fart siden det er wireless også. Men syntes 45mbps var vel mye å miste da
Sist endret av frodo94; 31. august 2010 kl. 22:18.
Med det er jo kanskje nettet raskere om natta.

1. Få deg et skap
2. Få deg et skikkelig batteri
3. Profit
Trådstarter
Den hadde jeg ikke tenkt på
På vår skole er det sperre på hvor mye hver nett hver pc kan bruke max. Med unntak av itslearning som har førsterett samme hvor sent nettet er. Dette er for å hindre at noen ska bruke hele nettet på f. eks nedlastning :P
Dette gjelder forøvrig for alle VGS i Rogaland
Gjøre om ett skap til en stor datamaskin som laster ned torrent og seeder xD
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Gjøre om ett skap til en stor datamaskin som laster ned torrent og seeder xD
Vis hele sitatet...
KP for den! Sette opp server, og laste opp og ned som bare faen!
Trådstarter
Sitat av QwertyC Vis innlegg
På vår skole er det sperre på hvor mye hver nett hver pc kan bruke max. Med unntak av itslearning som har førsterett samme hvor sent nettet er. Dette er for å hindre at noen ska bruke hele nettet på f. eks nedlastning :P
Dette gjelder forøvrig for alle VGS i Rogaland
Vis hele sitatet...
Vet om flere skoler som har dette. Og alle som går på skolene bruker Your freedom(proxy)
Og da var det ploblemet løst
Ingen vil merke om du bruker skapet ditt til å drifte torrent behandling (bare pass på at ingen ser deg når du forsyner datasenteret ditt med nye batterier )
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
På skola jeg camper hele dagen, så er det sperra alt av proter og nettsider som får stor trafikk unødvendigt. Det løser jeg lett med og sette opp en web proxy hjemme, og voila så har jeg alt jeg trenger på skola også.

En kompis av meg satte opp et NAS i klasserommet, også styrte han den hjemme ifra og satt og lasta ned om natta
Kjøp en billig vps og bruk det som vpn