Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1090
Hei
Jeg satt og hørte på musikk på mobilen i går, og la merke til at det ble rare farger på skjermen. Så jeg skrudde av mobilen.
Så skrudde jeg på mobilen i dag tidlig igjen, og da virka den igjen. Men nå skjedde den igjen, men ble også værre. Hele skjermen ble random pixler med farger, og så ble den svart (den var opplyst, men svart).
Det er en nokia 6300
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Selve skjermen kan være knust, derfor har du defekte piksler.

Prøv å trykk litt fortsiktig på skjermen, endrer pikslene seg? Ser du noen endring?
Trådstarter
Nei er ingen endringer når jeg trykker på den.
Sist endret av frodo94; 13. august 2010 kl. 00:50.
Dårlig kontakt eller ødelagt skjerm høres det ut som. Er den gammel? Husk på garanti og reklamasjonsrett.

Forøvrig vet jeg at enkelte nokiamodeller har hatt softwareproblemer der skjermen "dør ut" og kun er opplyst, men om de det gjelder har opplevd rare farger på skjermen i forkant vet jeg ikke.
Sist endret av thomasw; 13. august 2010 kl. 00:59.
Trådstarter
Tror den er 2 eller 3 år.
Og den har blitt sendt inn og reparert for ødelagt skjerm før. Da var den knekt.
Å, daså. Ser på et forum at noen ble tipsa om å ta ut SIM-kort og batteri 1 minutt, har du testa det? Ser ikke heeelt hvordan det skal hjelpe men det kan jo være verdt et forsøk.

Og oppdater firmware.

Dessuten har du 5 års reklamasjonsrett på mobiltelefoner.

Kilde: http://forbrukerportalen.no/Artikler/2005/1108458143.47

Men det blir vel kanskje noe annet når den allerede er byttet en gang allerede pga. knekt skjerm?
Sist endret av thomasw; 13. august 2010 kl. 01:07.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
sjekk batteriet og telefonen. det skal være en hvit "lapp" der. er denne rød har du fuktskade på telefonen, og det dekkes ikke av reklamsjonsretten, sånn som du beskriver feilen høres det mest sannsynlig ut.

Hvis den ikke er blitt rød så lever den på service og se om det er noe som dekkes på reklamasjonen. (kan være klemskade og egentlig)