Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 659
Hei
Jeg har hatt meg en liten rensing på hele maskinen min. Fordi Den blir helt sykt var når jeg spiller og brenner meg nesten på lårene Så jeg har kjørt spyware og virusprogram etc renset viften og mye mer.
Og nå holder jeg på med hijackthis og prosessene. Åpnet taskmanager og kjører ca 50 prosesser, er dette mye?
Men har funnet en prosess svchost.exe. Er det en systemprosess? Tingen er at den kjører 14 prosesser alene Er ikke dette veldig mye?
Noen som kan gi meg ett inblikk i hva denne prosessen gjør?

Btw: Det er en Hp pavillion dv7
Sist endret av frodo94; 25. juli 2010 kl. 00:59.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Kan ikke si akkuratt hva den gjør, men jeg vil ikke anbefalle å avslutte den. Det er windows som kjører disse.
Lazywriter
Gisse's Avatar
Svchost er forskjellige systemprosesser som kreves av windows, men som kjøres separat. Det står mer om det her, skumles kjapt igjennom, så får du et lite innblikk.

Og at PCen din blir varm når du spiller har sjelden noe med prosessene som kjører eller antall virus eller spyware du har på maskinen din. Det er for det første på grunn av at laptoper er sjelden laget for å spille og for det andre så blir skjermkortet utrolig varmt når maskinen brukes til tunge grafiske oppgaver slik som spilling. Da kan det som du nevnte hjelpe å rense vifter og andre "indre organer" i maskinen for støv, men det er ikke mye annet du får gjort annet enn å skru av en liten periode og la den kjøle seg ned litt.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
DV7 klassen har problemer med varme, har selv en som blir oppimot 87 grader.

Som du sikkert vet, så er ikke vifta gigantisk stor, og vil dermed ikke flytte mye luft, Invester i ei vifteplate, eller lag en selv.

Til nå: Bruk ei treplate å ha under laptopen når du har den på lårene, med mindre du vill ha ballekreft på 1-2-3.
gammel traver
lett_ice's Avatar
Hei,

TIl informasjon, last ned og installer coretemp, programmet måler cpu temperaturen, om enhten din passerer 85*c bør du sende den inn for service for bytte av heatsink. Foruten kjøleribben din er full i støv. Til informasjon da du har datamaskinen din på fanget, så tetter du luft igjennomstrømning, og pc temperaturen skyter i været. Kjøp deg en Lapdesk, for eksempel fra logitech. Mye bedre arbeidsstilling og behageligere både for deg og din datamaskin.
Bare minner på at et googlesøk på "svchost.exe" gir plenty med svar. Første er faktisk "Finn ut hva svchost.exe gjør" fra ITpro.no. Er det ikke enklere å finne ut ting selv med et kjapt søk?