Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 596
Hei
Jeg har en Hp pavillion dv7, som jeg kjøpte for snart et år siden. Kjempefornøyd med den, men når jeg går fra høy ytelse til balansert så går den i en laaang freeze. Kansje 6-7 minutter. Sykt irriterende. Var ikke slik før
Noen som vet hva det er?
Den fryser når du skal bytte strømstyringsplan? Hvordan fryser den? Fullstendig, eller kan du røre på musepekeren, for eksempel? Skjer det noe med hvordan vifta på maskina går e.l.? Fryser skjermbildet fullstendig?

På en ett år gammel HP-laptop ville mitt første feilsøkingssteg uansett vært å rense den for støv - kjøp deg en boks trykluft og blås ren kjøleribbene i den.
Trådstarter
Sitat av Kråketær Vis innlegg
Den fryser når du skal bytte strømstyringsplan? Hvordan fryser den? Fullstendig, eller kan du røre på musepekeren, for eksempel? Skjer det noe med hvordan vifta på maskina går e.l.? Fryser skjermbildet fullstendig?

På en ett år gammel HP-laptop ville mitt første feilsøkingssteg uansett vært å rense den for støv - kjøp deg en boks trykluft og blås ren kjøleribbene i den.
Vis hele sitatet...
Jeg kan røre på musepekeren, men den hakker mye. Og vifta går bare slik den vanlig vis ville gjort på balansert. Bildet fryser vel ikke helt fullstendig, men visst jeg flytter musepekeren over ett ikon tar det kansje ett minutt før den reagerer på det
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Er pc'n varm?

Før hadde DV klassen et problem med varme, rens den for støv du.

Du kan jo også søke etter virus, bare for sikkerhets skyld, og evt sjekke hva som bruker mye CPU når den fryser.