Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 15007
Jeg har et prosjekt i tankene.. Tenker kjøre en ICO eller en annen form for crowdfunding for å få dekket utgiftene..

Problemet er å komme i kontakt med de som produserer dem, da det er store bedrifter som ikke tar imot forespørsler fra privatpersoner helt uten videre..

Det gjelder en Plasma reaktor som gjør plastikk om til Hydrogen, samt Metan og CO2, som man da kan selge..

Business planen er at pengene man får inn fra salget av hydrogen osv. går til å betale folk for å plukke og levere plastikk til "reaktoren" i tilegg til å gi noen prosent tilbake til de som var med å investere i prosjektet.

Slik kan man la folk hjelpe til å løse problemet samtidig som de kan tjene litt penger.. Med mattestykket satt opp riktig så er jeg helt sikker på at mange hiver seg på, og om det er vellykket vil det bli veldig lett å utvide dette til å dekke hele verden og rett og slett bli kvitt hele problemet..

Plastikk er faktisk noe av det som er verdt mest i verden per KG, allikevel ender det opp i naturen! Plastikk innehoder enormt mye ressurser, og ingen bruker disse, i beste fall brenner de det..

Ideen fikk jeg etter jeg så et amerikans hangarskip hadde fått dette ombord for å slippe å kjøre til land annenhver uke for å tømme søppel, da mannskapet produserte tonnevis med plastikkavfall som de ikke kunne dumpe i havet eller som var alt for dyrt å sende med helikoptere! De får plass i en eller to vanlige shipping containere, noe som gjør det veldig enkelt å frakte de til problemområder, enten med tog, lastebiler, båt eller fly!

Tanken er også at investorene skal via token de får når de investerer igjennom en ICO, få mulighet til å stemme på hvor de forskjellige prosjektene skal lokaliseres.

Har også en hel plan om hvordan vi kan bruke token til å lage en makroøkonomi, slik at de som plukker plast kan bli betalt med de etc etc.

Om noen er interessert i å være med, kontakt meg, har allerede en del interesse fra diverse folk!

Jeg trenger noen som er flinke å kontakte selskaper! Send meg en melding å hjelp å løse havets plastproblem en gang for alle! (Ingen kaster plastikk viss de kan få penger for det isteden)

Og jeg vet af folk gladelig donerer penger for å hjelpe til med dette problemet, om de kan donere penger som de i tilegg tjener tilbake og med mulighet til å tjene mye mer(Mye mer for de tidlige investorene, litt mer for de senere) så kaster de nok pengene etter oss!

Men dette er som sagt avhengig av å få tak i firmaet slik at regnestykket kan settes opp, før smartkontrakten for ICO'en kan skrives og folk kan begynne å donere penger via ICO'n.

Takk
Hører ikke dette hjemme i altcoindelen på bitcointalk?
Direktør
Lunar's Avatar
Trådstarter
Sitat av BAN Vis innlegg
Hører ikke dette hjemme i altcoindelen på bitcointalk?
Vis hele sitatet...
Nei jeg lurer ikke på hvordan gjør en ICO, det er heller ikke hva jeg vil prate om. Men dette handler om Vitenskap ved at det er snakk om Kald Plasma teknologi og hvordan gjøre det til en realitet!

Forundrer meg at så få av dere engasjerer dere? Tydeligvis lite vilhe til å gjennomføre noe her på freak
Sitat av Lunar Vis innlegg
Forundrer meg at så få av dere engasjerer dere? Tydeligvis lite vilhe til å gjennomføre noe her på freak
Vis hele sitatet...
Hvorfor ordlegger du deg på denne måten? Er det slik at denne ideen står og faller på handlekraften til Freak? Har du vurdert at størrelsen på ideen din og dybden på presentasjonen av den kanskje ikke helt samsvarer, og at dette gjør det vanskelig å ta seriøst?
Tror Quantafuel er litt nærmere å lage drivstoff fra plast, så tanken er ikke helt unik.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lunar Vis innlegg
Business planen er at pengene man får inn fra salget av hydrogen osv. går til å betale folk for å plukke og levere plastikk til "reaktoren" i tilegg til å gi noen prosent tilbake til de som var med å investere i prosjektet.
Vis hele sitatet...
Har du rekna på businesscasen din?

Litt grovt kan vi anta at 1kg plast = 1kg diesel når det kjem til energiverdi, hydrogen også viare. 1kg diesel, minus avgifter, koster en plass rundt en dollar. Dvs. at nettokost for plasten du bruker må vere maks ein dollar per kilogram. I tillegg må hydrogenen du leverer konkurere mot hydrogen framstilt frå naturgass.

Det ville vere svært interessant å sjå tall på det du foreslår Og det er nok eit minimum før andre vil invistere i det.
Sist endret av vidarlo; 21. juli 2019 kl. 11:59.
Dette virker jo som en interessant idè, selv om jeg ikke vet hva "kald plasma teknologi" er. Noe jeg har lært meg å gjøre hver gang jeg hører en forretningsidè, er å stille spørsmålet; "Hvorfor har ingen gjort dette før?". Har du stilt deg selv det spørsmålet? Kan det være at det rett og slett er for dyrt til å få i gang i noen stor skala? Du virker jo å ha veldig til engasjement, og det er vel og bra det, men noen ganger blinder det for å se problemene. Jeg anbefaler å starte med politikere, kanskje noen i MDG kunne tent på dette forslaget? Men da må du nok ha dette regnestykket du påstår går opp klart foran deg. Lykke til!
Direktør
Lunar's Avatar
Trådstarter
Sitat av kongamf Vis innlegg
Hvorfor ordlegger du deg på denne måten? Er det slik at denne ideen står og faller på handlekraften til Freak? Har du vurdert at størrelsen på ideen din og dybden på presentasjonen av den kanskje ikke helt samsvarer, og at dette gjør det vanskelig å ta seriøst?
Vis hele sitatet...
Nei og ja.. Det står på interessen til folk som dere.. Hitill har jeg bare fått interesse av folk som vil beskytte miljøet og gjør alt de kan fra før..

Jeg har løsningen, det er kanskje litt dårlig presentert da jeg heller ville forklare de interesserte hvordan det fungerer.. Presentasjonen samsvarer helt klart ikke med dybden på prosjektet nei.. Men jeg trudde allikevel ideen om dette kombinert med en crowdfunding kampanje ville "sparke" mer interesse.. Men freak er kanskje ikke rette sted å lete etter likesinnede for et prosjekt som dette..

Men om du eller noen andre er interessert, ta kontakt så vil dere få en bedre presentasjon og et bedre bilde av hele prosjektet..

Og ingen investeringer er nødvendig før alle tall er oppe, da utbetalinger vil bli gjort via smartkontrakter, og frigjøring av midler for innkjøp av utstyr vil også bli gjort av smartkontrakter.. Så det vil være 100% transparent..
Har et lite forslag til deg. Istedenfor å be folk om å ta kontakt for å motta mer informasjon, så er det bedre om du dumper hele planen ut her med det første. La idèen din snakke for seg og selge seg selv. Hvis det faktisk er en god idè (ingen har sagt noe mot deg ennå), så kommer det uten tvil til å ta interesse.
Ideen med å bruke ico synes jeg ingenting om. Start et selskap og utfør en emisjon.
C02 og metan er ikke særlig miljøvennlig , men får du plast til hydrogen på en mer bærekraftig måte kan det være noe
Direktør
Lunar's Avatar
Trådstarter
Sitat av Patrick Vis innlegg
Har et lite forslag til deg. Istedenfor å be folk om å ta kontakt for å motta mer informasjon, så er det bedre om du dumper hele planen ut her med det første. La idèen din snakke for seg og selge seg selv. Hvis det faktisk er en god idè (ingen har sagt noe mot deg ennå), så kommer det uten tvil til å ta interesse.
Vis hele sitatet...
Jo er enig med deg, men er mye å gå inn i, dog jeg må kunne presentere det for å få solgt ideen, så jeg skal få satt sammen en bedre presentasjon

Sitat av Kompis87 Vis innlegg
Ideen med å bruke ico synes jeg ingenting om. Start et selskap og utfør en emisjon.
Vis hele sitatet...
Tanken med en ICo er at selv vanlige folk skal kunne investere 500kr, og det vil også være mulig for hele verden. Samtidig vil det være desentralisert, det gir mange muligheter som ikke er mulig med en vanlig business modell.. Men jeg vurderer begge muligheter, men trur det er mye lettere å få gjennomført via en ICO enn via tradisjonelle investorer..

Sitat av cowstore Vis innlegg
C02 og metan er ikke særlig miljøvennlig , men får du plast til hydrogen på en mer bærekraftig måte kan det være noe
Vis hele sitatet...
Metan kan brukes til å varme hus etc. co2 brukes til mye forskjellig, så alt kan selges!Hydrogen er selvfølgelig hovedproduktet..

Det man gjør er å på en måte gi plasten et "støt" slik at grunnstoffene frigjøres, veldig enkelt forklart og dummet ned.. Skal legge ved en link som forklarer prosessen
Sist endret av Lunar; 22. juli 2019 kl. 22:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lunar Vis innlegg
Jo er enig med deg, men er mye å gå inn i, dog jeg må kunne presentere det for å få solgt ideen, så jeg skal få satt sammen en bedre presentasjon
Vis hele sitatet...
Ettersom du prøver å markedsføre det som eit kommersielt foretak er vel eit minimum at du legg fram eit budsjett over kva det vil koste, og korleis du vil få det til å gå i pluss? Eg etterlyste det for eit par innlegg sidan...
▼ ... noen uker senere ... ▼
To operasjoner du tar opp.

Vist jeg forstår det riktig.

1) en dings som omgjør plast til hydrogen. F.eks
(C2H4)n til H2 men du vil få vann og CO2 som resultat også.

2) belønningsssystem for å bruke det. Stimulering til bruk.

Jeg synes iden er smart. Tanken er god. Er du utdannet innen kjemi og kan forstå prosessen bak?
Hvor mye plast for å få hvor mye drivstoff?

Må plasten være helt rein?

Hva koster innretningen og hvem skal drive vedlikehold?

Hvor stor plass tar det? Hvor skal den stå hvem skal jobbe der og passe på?

Hvor mye avfall?

Du sier co2 kan selges men jeg tror nok du ender med å betale for å bli kvitt det på en miljøvennlig måte.

Det er en idé på bølgelende med flygende skateboard spør du meg. Kaster du nok penger på det kan det skje, men er ikke særlig sannsynlig.