Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1015
Har noen erfaringer med å slutte å røyke/snuse ved å erstatte det med weed i den første perioden når abstinensene er på sitt verste?

Har skaffet meg en vaporizer og har tenkt å prøve å slutte helt med nikotin, både i form av joints med tobakk i samt snus.
Sist endret av Gelémannen; 29. november 2014 kl. 19:14.
Når jeg smoker/drikker får jeg veldig lyst på tobakk, så det hadde ikke fungert for meg.

Det er jo bare å prøve og se hva som skjer?
Hvis du er vant til å mekke ut med tobakk ville jeg ikke gjort det.

Hvis du vanligvis røyker cannabis rent og ikke har noen assiosasjoner med tobakk til weedrøyking. Kan det kanskje fungere. (de første tre dagene)

Ellers, etter å ha selv vært i tobakkens klør mer enn en gang, synes jeg abstinensene til nikotin ikke er så skremmende.. Det er bare noe man tror før man slutter.

Dag en får man mye energi og lopper i kroppen.
Man blir litt fjern dag to.. Og en smule lettere irritert dag 3.

Deretter er det egentlig over.. Og man føler lett bonus på pust og velvære.
Fleinsopp kan faktisk hjelpe med røykeslutt i følge VG :P Hvis du virkelig er "in for it" så kan jo dette være en mulig løsning? Bare et forslag

Mer om det her: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/f...pp/a/23293366/
Og kutte røyken med bruk av weed/hash har jeg aldri tenkt på. Jeg har tenkt mye på og kutte røyken, men det er ganske vanskelig, og blir med tanken. Problemet er ikke abstinenser, men suget. Suget er mye heftigere en heroin, spør du meg. Heroin gir kraftige fysiske abstinenser kan man mildt sagt si, mens røyk føler jeg bare psykisk.
Har tenkt på og kutte røyken, skal da gå en tur på apoteket og kjøpe en inhalator, og se om det hjelper. Tross alt bedre og kanskje sutte litt på en slik og dempe suget, en og få innpå all den røyken.
Sist endret av jodatakker; 29. november 2014 kl. 20:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.