Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5827
Hei, jeg har en Playstation 3 der jeg har min egen bruker som er bruker "A". I tillegg har jeg kjøpt 2 spill fra ebay som jeg har lastet ned på hardisk, slik jeg har forstått det, er det selgeren på ebay som har lastet ned spillet, og laget et passord og brukernavn som jeg må bruke for å få tilgang til spillene jeg kjøpte av dem. Jeg kjøpte Dark souls 2 og Borderlands 2.

Så min ps3 konto ser slik ut:

Bruker A (Min bruker) med passord beskyttelse
Bruker "Dark Souls 2"
Bruker "Borderlands 2"

Sletter jeg passord brukernavn og brukerne dark souls 2 og Borderlands 2, så mister jeg følgelig spillene.

MEN,
Så skal jeg nå selge min PS3, og jeg ønsker jo ikke at min konto " "A" skal være tilgjengelig med informasjon, kreditkort etc skal være tilgjengelig for en ny kjøper. I denne forbindelse har jeg noen spm:

1. Jeg har tenkt å kjøpe meg PS4, kan jeg deaktivere min PS3, for å så åpne brukeren på en ny PS4 konsoll? Eller må jeg lage en helt ny bruker på PS4?

2. Jeg ønsker å slette\deaktivere min bruker A slik at ingen kan ha mulighet til å få min kreditkort info etc. Hvordan gjør jeg dette? Slik som på denne videoen? https://www.youtube.com/watch?v=lpy3JcRc_8M

3. Bruker B og C er egentlig ikke en bruker, er kun 1 spill knyttet til hver bruker som ligger på hardiskisken. Disse logger man ikke inn på lengre, de står bare der. Sletter jeg disse brukerne mister man også spillene som er på hardisken. Om jeg sletter\deaktiverer min hovedbruker, og en ny kjøper lager seg en egen bruker på konsollen kjøpt av meg (Dem logger på Ps3, da er det 2 brukere fra før av Dark souls 2 og Borderlands 2. Så lager dem seg selv en bruker. Når dem har laget seg sin egen bruker, vil dem da få tilgang til spillene jeg hadde tilgang på før jeg slettet min brimær-bruker "A"?

Litt knotete forklar, men håper dere skjønner og kan hjelpe meg.
Susie
1. Ja, det kan du. PSN-brukeren din kan brukes på flere enheter. Administrer enhetene dine på nettsidene til PSN.

2. Logg inn på bruker "A", så trykker du på trekant (på bruker "A") og velger slett bruker (delete user).

Etter du har slettet din brukerkonto på din PS3 er det ingen som vil få tilgang til verken tidligere spill eller kredittkortinformasjon.

Skyt meg om jeg tar feil.
Sist endret av Dimergon; 20. november 2014 kl. 02:17.
samtidig ta å formater hardisken på den, da ligger det ikke noen lagrede informasjon fra deg på den heller
Trådstarter
Takk for svar, men er det nok å bare slette brukeren? Bør man ikke deaktivere kontoen sin?
ArbeidsledigProletar
Sitat av knutazz Vis innlegg
samtidig ta å formater hardisken på den, da ligger det ikke noen lagrede informasjon fra deg på den heller
Vis hele sitatet...
Vel, teknisk sett må ting, for å være på den skikkelig trygge siden, overskrives seks ganger eller noe i den duren.
Sist endret av Batabusa; 21. november 2014 kl. 13:08. Grunn: Fordi grammatikk.