Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2540
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje ikke helt rett forum å spørre om dette, men bare lurte på hvor vanlig det er at politiet stopper deg på gata om man ikke gjør noe synlig ulovlig men tilfeldigvis har et par gram i lommen? er det stor kjangs for å bli tatt om man f.eks går rundt i byen?
Det kommer an på hvilken by som er "byen", hva klokka er og hvor i denne byen du befinner deg.

Uansett er det ikke sannsynlig at det vil skje, men sjansen er større noen steder og til visse tider.
Sist endret av mentalmelt; 21. juli 2018 kl. 15:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Midt i sentrum kl17 middels stor by
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
liten viss du har ingen historie med politiet, bare viss de har en god nese og lukter grammeren
Den som bare er der
Viss du ikke er en kjenning og du klarer å oppføre deg normal(ikke noie) blir du ikke stoppa.
Har aldri opplevd å bli stoppa av politiet tilfeldig på gata.
Mange faktorer som spiller inn, mye trynefaktor, om du er en kjenning, om du er beruset etc.
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
viss du er noia om å ha det i lomma så lag et hull i bokseren.

hold bokseren i henda forran deg så ser du der penisen skal ligge i bokseren, der er det et dobbel lag på de fleste boksere, lag et hull i det innereste laget (det som er på innsida av bokseren) høyt oppe der så legger du gramma dine i lomma du lagde.
Sist endret av Cobra1; 21. juli 2018 kl. 15:23.
Når jeg var ug og så mer freaka ut, ble jeg stooppet rett som det av politiet. Kun en gang ble jeg ransaket på grunn av at jeg hadde på meg en balaklava en vinter de tolket som en finnlandshette de mente kunne brukes til et potensielt ran. Ellers spurte de bare etter dato, hva jeg skulle og hva jeg het. Det handler som de fleste her nevner om trynefaktor. Ellers har det skjedd de har stoppet meg i trafikkontroll mens de mente jeg har sett rusa ut og tatt meg med til politistasjonen hvor jeg har pisset negativt for ikke så lenge siden. Det værste var at de gav utrykk for å være veldig skuffet av at jeg hadde rein urin. Man har noen ganger lyst til og be den type politifolk dra til helvete, men det lureste er likevel å være høfflig med dem. og spille dum og uviten dersom du har noe og skjule. Uansett så håper jeg på flere slike opplevelser nå i dag. Det er så deilig og vite at de ikke kan ta meg på noe, og jeg trenger heller ikke være så høflig. Da kan jeg bruke sarkasme og drite dem ut litt. Men uansett er det allltid lurt og vite litt om sine juridiske rettigheter. De skal ha ganske sjelig grunn tiil mistanke for å kreve kroppsvesker og kladde på deg. En slik mistanke lager selvsagt denne typen politifolk, men det er knall og avsløre deres uærlighet etter deres desperate ønske om høy oppklarings statistikk.
Sist endret av pipestilk; 21. juli 2018 kl. 15:40.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Midt på lyse dagen (07-18), må stortsett gjøre noe mistenkelig som å røyke J åpenlyst, være gammel kjenning, plage noen, eller tydelig se beruset ut for å bli stoppet da, unntaket er ved større ransaker ved begivenheter. Sannsynligheten for å møte på narkohund som steder som Oslo S er dog størst i dette tidsrommet (tror jeg?)
I bil er det på dagen større sannsynlighet for rutinekontroll og fartskontroll, spesielt ved skoler og trafikkerte ferieveier.

Kvelden (18-22), går du med sekk utenfor skolealder på ulogisk sted, hettegenser med hette på eller lignede i tilegg til det over øker muligheten for å bli stoppet. Sannsynligheten er fremdeles generelt lav men trynefaktor spiller mer rolle, også større mulighet for å møte på en hel avstengt «gate» der politiet sjekker alle for våpen. En del ressurser går ofte til «bråk» i denne perioden.
I bil hender det man møter på (sivile)patruljer og fartskontroller men generelt mindre stopping da det er mer trafikk.

Natt (22-07) øker sannsynligheten for å bli stoppet når man «bare er ute» drastisk, spesielt etter byen er stengt, alle er hjemme og bråket slutt. Generelt blir mer ressurser ledig som leter etter noe å finne på. Ser de noen som går alene et litt ulogisk sted, eller en bil som kjører et litt ulogisk sted blir man oftere stoppet. Går du fex med hette på er det tilnærmet garantert.

Blir man stoppet så gjelder det å være ærlig på alt unntatt det som kan få deg dømt og så hyggelig som mulig. Er man nervøs, eller kranglete øker sannsynligheten for ransakelse. Ikke ha henda i lomma.
Hvis du ikke er kjent for politiet er nok sjansen liten. Har vært litt ute også (ikke veldig synlig), men aldri blitt stoppet for den del så hvis du ikke ser sketchy ut går det nok helt fint. Er dame også jeg da, så jeg har vel ikke den "trynefaktoren" heller.
Sist endret av dazezone; 21. juli 2018 kl. 17:00. Grunn: skriveleif
Dette har og veldig mye og si på hvor i landet du bor. Bor du på en liten bygd har politiet en tendens til å kjede seg mer og derfor er de mer på jakt ettter spøkelser på høylys dag.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble stoppet med en jeg viste hvem var gjennom en venn, han hadde flere gram med seg og jeg ventet på dealeren min, de begynte og snakke men ingenting skjedde med noen av oss, de spurte bare hva vi skulle og sa at det ikke var mye som skjedde den kvelden. Sa bare at jeg måtte til en kompis så gikk jeg

Det var i en middels stor by, ca kl 22:30
Det var første gang det skjedde med meg og pleier å vandre rundt i byen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Midt i sentrum kl17 middels stor by
Vis hele sitatet...
Det er 12% sjanse. 14 % i en litt større og bare 3% sjanse i storbyene. Så øker det og minsker det med klokken. Etter midnatt og frem til ca 06 er det ca dobbelt så stor sjanse og mellom 06 og 17 så går sjansen ned med 90%.

Spøk tilside. Umulig å svare på. Er du ukjent for snuten? Hvordan er du i tøyet? Går du plasser som er kjent for å være litt freaka eller beveger du deg i mainstream gater. Henger du i en park der det deales så klart det øker risikoen for å bli tatt.
Sist endret av random67489; 22. juli 2018 kl. 14:59.