Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2357
hei. for ikke så lenge siden kjøpte jeg denne ASUS RT-AC68U 11AC AC1900 Router. den har jeg satt som Access point.

Netverke går som følger.. Hoved Routern en ZNID27xxA1 fra Neas. virdere med kabel til en switch. videre med kabel til en annen switch for så inn i min router.

har prøvd IPconfig å gud vet hva. kom meg innpå den tidligere men ikke nå lenger.

Noen tips?


takker for svar på forhånd God Helg.

hvor finner man loggen på disse 2? hadde vært kjekt å fått fjerna den
Sist endret av DoktorUglover; 25. mai 2018 kl. 14:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis access pointet ditt er satt opp med dynamisk IP (DHCP), så vil du finne IP adressen til den, på lista i DHCP-serveren. Jeg antar du ikke har en dedikert DHCP-server? I såfall vil «hoved»-routeren eller den eneste routeren du har, operere som DHCP server.

Logg inn på administrasjonsgrensesnittet og leit der.
Last ned appen FING på mobilen og la den finne alle adressene i nettet ditt. Enkelt og raskt!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Du kan kjøre tracert til f.eks vg.no, da vil du se alle IPene maskina går igjennom, inkl. IPen til begge ruterne før du får din eksterne IP og videre ut.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Echuz Vis innlegg
Du kan kjøre tracert til f.eks vg.no, da vil du se alle IPene maskina går igjennom, inkl. IPen til begge ruterne før du får din eksterne IP og videre ut.
Vis hele sitatet...
Du vil kun sjå IPen til dingser som utfører L3-ruting, altså ikkje switcher eller accesspunkt.
eller prøv 10.0.0.1 .....dette burde være en "universal" IP som finner routeren din...men nå begynte jeg med data da det fortsatt het EDB så ikke sikkert det stemmer lengre haha
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Aaren Vis innlegg
eller prøv 10.0.0.1 .....dette burde være en "universal" IP som finner routeren din...men nå begynte jeg med data da det fortsatt het EDB så ikke sikkert det stemmer lengre haha
Vis hele sitatet...
Det har aldri stemt. Meste av consumerutstyr har gått for 192.168.0.0/16-nettet, så 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 er meir logiske val. Eg trur einaste unntaket frå den regelen eg har tatt i er Telenor, som har brukt 10.0.0.138/24.

I tillegg er det ikkje snakk om ein ruter her, men eit aksesspunkt.

Det sagt; fordelen med IPv4 over IPv6 er jo at du kan køyre nmap på eit subnet. På IPv6 er det ting som havner i kategorien GL&HF. /64 er liksom ikkje aktuelt å skanne...
Sist endret av vidarlo; 27. mai 2018 kl. 03:31.