Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 101840
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Svaret du fekk frå telenor er truleg det beste du kan få, utan å gå drastisk til verks med å finne ut av støykjelder, velje kanaler ut frå det, og t.d. om du har materialval i huset som er drastisk verre for 5GHz enn 2.4GHz.

Spørsmålet er kort sagt om 2.4GHz fungerer tilfredsstillande. Du får god nok hastighet for nettlinja over 2.4GHz, og med mindre du har behov utover det er det ingen grunn til å nytte 5GHz for din del.

Om du vil ha opp hastigheten kan du sjekke om det er andre ting som bruker 5GHz-bandet, og prøv wlan-kortet ditt opp mot andre rutarar, og prøv andre pcer opp mot din for å utelukke at det er problem på den fronten.

Det er heller ikkje utenkjeleg at ein del kjipe nettverkskort har for dårlege antenner for 5GHz, slik at det avgrensar hastighet.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Svaret du fekk frå telenor er truleg det beste du kan få, utan å gå drastisk til verks med å finne ut av støykjelder, velje kanaler ut frå det, og t.d. om du har materialval i huset som er drastisk verre for 5GHz enn 2.4GHz.

Spørsmålet er kort sagt om 2.4GHz fungerer tilfredsstillande. Du får god nok hastighet for nettlinja over 2.4GHz, og med mindre du har behov utover det er det ingen grunn til å nytte 5GHz for din del.

Om du vil ha opp hastigheten kan du sjekke om det er andre ting som bruker 5GHz-bandet, og prøv wlan-kortet ditt opp mot andre rutarar, og prøv andre pcer opp mot din for å utelukke at det er problem på den fronten.

Det er heller ikkje utenkjeleg at ein del kjipe nettverkskort har for dårlege antenner for 5GHz, slik at det avgrensar hastighet.
Vis hele sitatet...
Har og testet når pc står rett ved siden av modemet og får de samme verdiene,har også kjørt speedtest,net på mobilen og får der også de samme verdiene 5ghz lavt på download.Har også prøvd og ta vekk kryptering på 5ghz tilkoblingen og bytte kanal 36,40,44 men får lav download på 5ghz.Har også prøvd andre pc,er

Hvordan sjekker jeg om det er andre ting som bruker 5ghz-bandet ?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av henriette Vis innlegg
Hvordan sjekker jeg om det er andre ting som bruker 5ghz-bandet ?
Vis hele sitatet...
Du gjer grovt sagt ikkje det. Du ringer Nasjonal Kommunikasjonsmyndighet og ber dei komme og ta målinger. Det er AFAIK gratis.

Utover det så ville eg slått meg til ro om 2.4GHz fungerer tilfredsstillande.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Lei av å lurke på dette forumet nå! Så lagde meg en konto. Fant et av disse modemene i vegkanten faktisk og er interessert i og bare få brukt det som et vanlig wifi AP. Prøvde å redigere config-fila men når jeg laster den opp igjen så ignorerer den bare endrinene. "stup.telenor.net" fungerer ikke akkurat nå, er det noen som har mulighet til å pakke alle firmware filene til dette modemet i en zip fil og laste den opp på fildeling? Har ikke mye annet å bidra med bortsett fra hvis jeg ikke får det til å fungere, kan jeg ofre den hvis nødvendig!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei og takk for nyttig informasjon!
Jeg strever med denne ruteren og vet ikke det jeg bør gjøre for å ta backup slik at etter det kunne jeg prøve å bytte SIP for å få min voip telefoni (voipdiscount) i ruteren. Men det er ikke til og med en opsjon det å ta backup her...
Om det er noen som kan svare på hvordan jeg kunne gjøre det med denne ruteren for å koble den med voipdiscount og sin SIP ( https://www.voipdiscount.com/sip) vil jeg være veldig takknemlig!!!
Jeg ser frem til å høre fra dere
Min ruter er Zyxel p8072n
Mvh Yiannis
Sitat av villniss Vis innlegg
Finnes Firmware tilgjengelig for nedlasting for denne modellen?Dvs om man ikke er kunde og bare vil teste binwalk på firmware.

http://binwalk.org/
Vis hele sitatet...
Firmware finnes på http://stup.telenor.net/firmwares/cpe-zyxel-p8702n

Binwalk virker litt over mitt nivå, finnes det noe tilsvarende tool for windows?
Sitat av wittrup Vis innlegg
Firmware finnes på http://stup.telenor.net/firmwares/cpe-zyxel-p8702n

Binwalk virker litt over mitt nivå, finnes det noe tilsvarende tool for windows?
Vis hele sitatet...
Din tosk, binwalk er skrevet i python, dette kan du...

Kode

[COLOR="SeaGreen"]wittr@DESKTOP-XXXXXXX[/COLOR] [COLOR="Purple"]MINGW64 [/COLOR][COLOR="YellowGreen"]~/Downloads/cpe-zyxel-p8702n/_100AAJX10D0.bin.extracted[/COLOR]
$ jefferson 20000.jffs2
data length mismatch!
dumping fs #1 to \jffs2-root\fs_1
Jffs2_raw_xattr count: 0
Jffs2_raw_dirent count: 2259
Jffs2_raw_inode count: 18499
Jffs2_raw_summary count: 0
Jffs2_raw_xref count: 0
writing S_ISREG .init_enable_core
Nesten hele filesystemet er dumpet, bare 293 errors, URL til dump.RAR kan fåes etter forespørsel på PM.

Det som er verdt å merke seg er festeligheter som /etc/wrt54g.small.ico, montro hva firmwaren er basert på i utgangspunktet?...
Driver og snur på hver bit og byte på denne firmwaren selv akkurat nå. Får du opp noe i /customer og /data? Det er jo der det interessante ligger (om det er interessant). :-P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av wittrup Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Or at http://148.122.34.78/firmwares/cpe-zyxel-p8702n in case of DNS blocking.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har laget en side på OpenWRT om denne nå.
Var relativt enkelt å fikse root på den, foreløpig kun i telnet, men kan kjøre alle kommandoer.
https://wiki.openwrt.org/toh/zyxel/zyxel_p8702n
Setter pris på om noen vil bidra på siden der :-)
hvis du har root over telnet så er det jo bare å redigere ssh configen til å tillate root access der også, så slipper du å sende alt over i klartekst

Samt hvis den har usb så sette opp denne console interface hadde vert nice
▼ ... noen uker senere ... ▼
hei,

har dere funnet en løsning for å legge inn open-wrt?

har ikke lenger telenor, men kunne tenke meg å bruke den som trådløs accesspunkt.

dette er vel en boks som er laget for telenor av zyxel. noen som har sjekket om det finnes lignende bokser som kan ha ca samme firmware som kan legges inn? regner med det er dertfor det står så lite om den på nettet også.
Sist endret av telvenes; 21. februar 2016 kl. 16:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som har funnet brukernavn og passord som fungerer gjennom konsoll på AAJX14?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er det mulig å koble 2 zyxel p8702n sammen, men i 2 forskjellige rom så man får bedre signal rundt om i huset.

Å hvordan kan man koble til en ekstern hardisk i rutern?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sett den zyxel routeren som skal gi bedre signal i et annet rom i bridge modus og koble kabel fra lan porten på den primære zyxel'en som gir internett og inn i wan porten på zyxel'en som skal gi bedre signal i rommet.
Du kan ikke koble en ekstern harddisk direkte til routeren, du må sette opp NAS (er i essens en egen maskin med disker for nettverkslagring).