Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1078
Ja, er det noen som har godt musikkøre og skulle vilja hjelpe meg att finne ut avkorden till dette musikaliske mestervekr;

https://m.youtube.com/watch?v=AA5KoLX1Kgg

Jeg er helt useless på dette, så hvis dere vil hjelpe vire det fint

Må vel !
Her var det flere akkorder.
Grunntonen du lurer på, eller vil du at noen skal skrive chords til hele låte, slik at du kan spille den f.eks?
Dette er jo en enkel sak hvis du har en gitar i nærheten. Er jo snakk om 4 akkorder her, 3 i i moll. Bare å prøve seg frem litt. Å få det til å høres kult ut er en annen sak. Riktig teknikk, effekt pedaler og en god forsterker. Ingen kan lære deg å spille gitar på et forum.

Går i 2,4 (i femte og 4. streng) så 3,5 (i femte og 4. streng.) og så 1,3 i 6. og femte streng. Så 6,5 i de to øverste.

5 og 7 på den siste.

Samme går jo igjen i hele sangen, spørs bare hvordan man "riffer" spiller ned.

Må jo kanskje være det enkleste Black-metal/death-metal riffet som finnes!
Sist endret av A-tillah; 15. februar 2018 kl. 13:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ingen gitar her nå, men høres i hovedsak ut til å være dette i variasjoner.

2-4-5---8-4--------------
0-2-3---6-2--------------

E-F#-G-A#-F#

Edit:
Jeg sov litt! Er vel litt riktig, men med lavere tuning for å få det grovt.

Edit 2: Var kanskje ikke helt våken likevel.

I dusjen kom jeg på at det finnes 7-strengs gitarer!
Er nok det som gir grovheten.
Sist endret av SkammeligNykter; 15. februar 2018 kl. 15:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Som SkammeligNykter var inne på trenger du enten en 7-strenger, eller en 6-strenger stemt i f. eks drop b.
Rablet ned tabulatur for startriffet
i drop b-tuning:
https://imgur.com/a/EgbSm
Funker ikke chordify.net til slikt?