Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1865
Hei!

Skal kjøpe meg bærbar PC siden jeg flytter til høsten. Budsjettet mitt ligger på 7-8000 kr og det er viktig at maskinen er pen og se på. Skal ikke spille så mye på den, siden jeg bruker PS3 til det :-)

(PS. er ikke mac fan :-P)

Så hvis dere har noen forslag til en eller flere PCer så hadde det vært supert! :-)
Har anbefalt denne før :http://www.netonnet.no/art/data/lapt...v/170366.3003/

Er ihvertfall pen å se på. Litt over budsjettet da.
Hva skal du bruke den til? For 0 vits å kjøpe pc til 8k hvis du skal lun surfe på nett. Kjøp heller en til 5k så kjøper du en ny til 5k når den blir ødelagt. Da sparer du masse penger + at du får en bra pc til 5k
Dell XPS 15. Flott ytelse og de beste høyttalerene du noen gang har hørt på en laptop. Velg deg Full HD-skjerm i tillegg and you're good to go. Du kan i det hele og det store konfigurere så du får akkurat det DU trenger.
15 tommeren han nevner har jeg selv, Funker veldig bra til surfing/gaming og video titting anbefales på det sterkeste! Kjøp den mens den er på tilbud, du sparer 1k
Sist endret av xLiquid; 28. mai 2012 kl. 22:16.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av xLiquid Vis innlegg
15 tommeren han nevner har jeg selv, Funker veldig bra til surfing/gaming og video titting anbefales på det sterkeste! Kjøp den mens den er på tilbud, du sparer 1k
Vis hele sitatet...
I den andre tråden bestilte du jo tidligere i dag, hvordan kan du ha den allerede?
Han baserer seg på hva jeg har fortalt han.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Da er det feil og si at han har den selv.
http://www.elkjop.no/product/data/ba...0tg-2334g75nbb

* i3 2.2ghz
* 4gb ram
* 750gb 5400rpm HDD
* Nvidia GT540 med optimus teknologi, noe som betyr at det er kun i bruk på fullskjermprogrammer, slik at du får en batteritid på 8-9 timer når du ikke spiller.
* Sykt bra batteri.
* Flatt tastatur med mediakontroller, er sykt godt å skrive på.
* Sykt bra nettverkskort med SignalUp teknologi, kan ta inn nettverk som er pokkers unna.

Jeg har den der, kjøpte den for 3999kr når den var nedsatt fra 5999kr for 2 månder siden. Angrer ikke et jævla sekund på det heller, den har ALT man trenger hvis du kun skal surfe og spille enkle spill, eller nye spill med medium settings.
Sist endret av Skyfx; 29. mai 2012 kl. 02:49.
Jeg dro til tanta mi senere ikveld, nedi gata. Der jeg så at hu hadde asus til 5k, så da regna jeg med at det var noe lignende, så jeg prøvde den
Ikke kjøp ACER. Har mye problemer med vifta, og at underdelen kan smelte er et problem med acer. Kjøp en asus! De er fine å se på og bra prossesorer! Men som xLiquid sa, om du skal surfe med den: Ikke bruk 8k. Jeg anbefaler denne.
Sist endret av Sec; 29. mai 2012 kl. 06:26.
Trådstarter
37 1
Takk. Mye bra tips her! :-)
Sitat av Nougatti Vis innlegg
Dell XPS 15. Flott ytelse og de beste høyttalerene du noen gang har hørt på en laptop. Velg deg Full HD-skjerm i tillegg and you're good to go. Du kan i det hele og det store konfigurere så du får akkurat det DU trenger.
Vis hele sitatet...
IKKE følg dette tipset. Når du kjøper en XPS betaler du veldig mye for navnet og det "skrikende" designet. Om det er det du er ute etter kan det sikkert være et ok valg, men skjønner det sånn at du vil ha en mer stilren PC.

Sier meg også enig i at Acer ikke er det helt beste å satse på. Vi har selv 3 bærbare fra Acer i familien, alle sliter med kjøling selv under de enkleste oppgaver. Kan hende de nyeste er bedre på dette, men personlig vil jeg anbefale deg å se på andre merker først.

Som sagt over så trenger du ikke å bruke 8k på en PC som skal brukes til surfing / film og slikt, da er det mye bedre å kjøpe en litt billigere PC og ha penger igjen til overs. Nå vet ikke jeg hvilken størrelse du er ute etter, men denne er satt ned fra 6500kr til 4300kr og burde holde til det meste slik du beskriver.
Sist endret av 10minutemail; 30. mai 2012 kl. 16:03.
En Dell XPS med Full-HD skjerm og gode høyttalere, hva er galt med det? Du betaler litt ekstra, men Full-HD er noe jeg virkelig kunne tenkt meg å ha.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
En Dell XPS med Full-HD skjerm og gode høyttalere, hva er galt med det? Du betaler litt ekstra, men Full-HD er noe jeg virkelig kunne tenkt meg å ha.
Vis hele sitatet...
Skal gi meg på den, da jeg tenkte Alienware! Ser dog fortsatt på XPS som en slags "lillebror", og synes fortsatt det er alt for dyrt i forhold til hva man får.

Men vertfall! Sjekket XPS 15 nå, fra Dell.no får du ikke full-HD skjerm på denne så vidt jeg ser. Basismodellen (6000kr) er så og si den samme som jeg linket til over (4300kr). Den er jo pen, men om det er verdt et par tusen ekstra er jeg ikke så sikker på.
Sitat av 10minutemail Vis innlegg
Skal gi meg på den, da jeg tenkte Alienware! Ser dog fortsatt på XPS som en slags "lillebror", og synes fortsatt det er alt for dyrt i forhold til hva man får.

Men vertfall! Sjekket XPS 15 nå, fra Dell.no får du ikke full-HD skjerm på denne så vidt jeg ser. Basismodellen (6000kr) er så og si den samme som jeg linket til over (4300kr). Den er jo pen, men om det er verdt et par tusen ekstra er jeg ikke så sikker på.
Vis hele sitatet...
Mine specs:
http://img29.imageshack.us/img29/150/20120530205924.png
10990 inkl. mva

Verdt hver krone. Meget sterk og stødig laptop.

Jepp. Det er 2 GB skjermminne, ja.
Sist endret av Nougatti; 30. mai 2012 kl. 20:59.
Nå så jeg bare på XPS 15 på Dell sine hjemmesider, denne hadde vertfall ikke muligheten for full HD. Du kan heller ikke sammenligne din PC med en til under halvparten av prisen. Men din PC er sikkert super, tviler jeg ikke på.
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Vil denne kunne dra Diablo 3 med greit resultat? Har lagt merke til at denne PC'n har blitt anbefalt i flere tråder i det siste, og vurderer å slå til nå som den er på tilbud. Er absolutt ingen stor gamer, men kunne tenkt meg noe annet enn en dårlig skole-PC til å spille litt på. Denne ser egentlig perfekt ut, da den både er billig, har grei ytelse (ut i fra hva mitt ekstremt utrente øye kan se) og i tillegg er fra Asus som har et godt rykte på seg.
Sitat av FruitBlaster Vis innlegg
Vil denne kunne dra Diablo 3 med greit resultat? Har lagt merke til at denne PC'n har blitt anbefalt i flere tråder i det siste, og vurderer å slå til nå som den er på tilbud. Er absolutt ingen stor gamer, men kunne tenkt meg noe annet enn en dårlig skole-PC til å spille litt på. Denne ser egentlig perfekt ut, da den både er billig, har grei ytelse (ut i fra hva mitt ekstremt utrente øye kan se) og i tillegg er fra Asus som har et godt rykte på seg.
Vis hele sitatet...
Har den selv, bruker den nå. Kjører Just Cause 2 på ultra, samme med Mafia 2. Fungerer supert! Anbefaler den veldig sterkt! Den tar Diablo 3 fint. Har spesifikasjonene som Diablo ||| krever. Så det er laggfritt. Uansett specs, litt usikker på ultra. Men den skal klare det med en fin ytelse, og normale grafikker på Diablo ||| er mer en bra nok. Så svaret er at den tar Diablo ||| helt laggfritt.
Sitat av Sec Vis innlegg
Har den selv, bruker den nå. Kjører Just Cause 2 på ultra, samme med Mafia 2. Fungerer supert! Anbefaler den veldig sterkt! Den tar Diablo 3 fint. Har spesifikasjonene som Diablo ||| krever. Så det er laggfritt. Uansett specs, litt usikker på ultra. Men den skal klare det med en fin ytelse, og normale grafikker på Diablo ||| er mer en bra nok. Så svaret er at den tar Diablo ||| helt laggfritt.
Vis hele sitatet...
Flott, takker for svar!

Da får jeg passe på å kjøpe mens den er på tilbud
Har den selv, så om du lurer på noe. Ta kontakt via dette forumet. Som sagt, har jeg jo pc'en selv. Og jeg vil ikke at noen skal kjøpe en pc de ikke får bruk får. Derfor jeg sier ifra. Lykke til med kjøpet av ASUS'en.