Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 3758
Hei

Jeg satt og tenkte på en (morsom) ting istad; hva skjer om man er i utlandet og sender narkotika til en man ikke kjenner? At man for eksempel er i Thailand og sender avgårde 1 kilo heroin til en tilfeldig nordmann (eller en man ikke liker).

Vil denne personen få ødelagt livet sitt fullstendig eller vil man klare å bevise sin uskyld? Skal vel litt til å bortforklare en sending på 1 kilo heroin?

En skal selvfølgelig ha ganske ålreite summer til rådighet - men dette er rent hypotetisk
Så lenge det ikke er noe spesifikt som tyder på at mottageren skulle ha denne pakken, kan ikke politiet gjøre annet enn å underforske saken.
Sist endret av TheGloryHole; 6. februar 2012 kl. 23:13.
Det ultimate hadde jo vært om pakken faktisk kom igjennom...

"Hei, det var jeg som sendte deg 1kg reint thai heroin..."
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Så lenge det ikke er noe spesifikt som tyder på at mottageren skulle ha denne pakken, kan ikke politiet gjøre annet enn å underforske saken.
Vis hele sitatet...
Det er jo mye som skal til for å kunne bevise at mottakeren har bestilt pakken, men mottar man så mye som 1 kilo så burde det jo allikevel virke overbevisende
Saken blir mest sannynlig henlagt om personen som har fått pakken mener at han ikke har bestillt det, og det ikke finnes beviser for at han har bestillt det.
Sist endret av Marr; 6. februar 2012 kl. 23:16.
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Sitat av lockhead Vis innlegg
Det ultimate hadde jo vært om pakken faktisk kom igjennom...

"Hei, det var jeg som sendte deg 1kg reint thai heroin..."
Vis hele sitatet...
Haha! Nedtur!
Gnidd den inn i heroin for å maksimere risikoen Skal vel allikevel en del til før noe sånt går igjennom?
Politiet har ingen bevis for at denne personen skal motta denne pakken. Hvem som helst kan sende hva som helst hvor som helst, som du egentlig beskriver i posten din.
Hvis du skriver en liten hilsen og greier tror jeg det kan bli litt mer trøbbel, men folk som er uskyldige burde klare å bevise sin uskyld.
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Saken blir mest sannynlig henlagt om personen som har fått pakken mener at han ikke har bestillt det, og det ikke finnes beviser for at han har bestillt det.
Vis hele sitatet...
Da burde jo narkotikainnførsel i utgangspunktet kunne bli risikofritt

Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Politiet har ingen bevis for at denne personen skal motta denne pakken. Hvem som helst kan sende hva som helst hvor som helst, som du egentlig beskriver i posten din.
Hvis du skriver en liten hilsen og greier tror jeg det kan bli litt mer trøbbel, men folk som er uskyldige burde klare å bevise sin uskyld.
Vis hele sitatet...
Er jo alltid en sjanse for å bli dømt på usaklig grunnlag. Derfor mener jeg risikoen øker med mengden!
Liten risiko med 1 gram, men 1 kilo burde vekke større mistanke
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Da burde jo narkotikainnførsel i utgangspunktet kunne bli risikofritt



Er jo alltid en sjanse for å bli dømt på usaklig grunnlag. Derfor mener jeg risikoen øker med mengden!
Liten risiko med 1 gram, men 1 kilo burde vekke større mistanke
Vis hele sitatet...
Må ha i bakhodet at det er rimelig lett og ta, og greiene er jo ikke gratis. Altså en større økonomisk risiko, men vanskelig å bli tatt.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg

Er jo alltid en sjanse for å bli dømt på usaklig grunnlag. Derfor mener jeg risikoen øker med mengden!
Liten risiko med 1 gram, men 1 kilo burde vekke større mistanke
Vis hele sitatet...
Personen er jo fortsatt like uskyldig selv om kvantiteten er høyere..
Hvis du blir tatt selv med 5 gram weed på deg og du er fjern er det jo like skyldig som om du hadde hatt 1 gram på deg og hadde vært fjern.
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Personen er jo fortsatt like uskyldig selv om kvantiteten er høyere..
Hvis du blir tatt selv med 5 gram weed på deg og du er fjern er det jo like skyldig som om du hadde hatt 1 gram på deg og hadde vært fjern.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner det - men du skjønner vel meg og?
Politiet tror vel det er større sannsynlighet for riktig mottaker ved så store kvanta som 1 kilo!?
Ett gram har "alle" muligheten til å sende på kødd
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Hei

Jeg satt og tenkte på en (morsom) ting istad; hva skjer om man er i utlandet og sender narkotika til en man ikke kjenner? At man for eksempel er i Thailand og sender avgårde 1 kilo heroin til en tilfeldig nordmann (eller en man ikke liker).

Vil denne personen få ødelagt livet sitt fullstendig eller vil man klare å bevise sin uskyld? Skal vel litt til å bortforklare en sending på 1 kilo heroin?

En skal selvfølgelig ha ganske ålreite summer til rådighet - men dette er rent hypotetisk
Vis hele sitatet...
Det ville ha vært en langt større risiko for avsender enn mottaker

Diverse organisasjoner har meget god oversikt over det aller meste av narko som forlater landet, dessuten er det ingen som er dum nok til å sende noe sånt som pakke.

Man kjøper et "esel" (kurer)
Sitat av Marr Vis innlegg
Saken blir mest sannynlig henlagt om personen som har fått pakken mener at han ikke har bestillt det, og det ikke finnes beviser for at han har bestillt det.
Vis hele sitatet...
Hvis mottakeren er narkdømt fra før, blir han helt sikkert dømt.
I Norge dømmes det på indisier i slike tilfeller.

Det verste er om du selv blir tatt i Thailand, der risikerer du dødsstraff.
Dødsstraff omgjøres i de fleste utlendingers tilfelle til livstid.
Som svensken som ble tatt for produksjon av meth i Bangkokk, han ble dømt til døden men som dommeren sa: "siden tiltalte kanskje ikke lyver omgjør jeg straffen til livstid".
Man er uskyldig til det motsatte er bevist.

Men jeg ser helt klart at 1kg heroin ville skapt problemer, spessielt om denne personen hadde hatt narkotikarelaterte dommre på rullebladet fra før av.
Sist endret av Marr; 6. februar 2012 kl. 23:25.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Jeg skjønner det - men du skjønner vel meg og?
Politiet tror vel det er større sannsynlighet for riktig mottaker ved så store kvanta som 1 kilo!?
Ett gram har "alle" muligheten til å sende på kødd
Vis hele sitatet...
Rettssystemet vårt er basert på prinsippet "uskyldig til det motsatte er bevist", dette gjelder for all mulig kriminalitet; voldskriminalitet, vinningskriminalitet osv, og i dette hypotetiske tilfellet uansett mengde narkotika du blir mistenkt for å innføre i landet. Rettsapparatet vårt er ikke så noldus som enkelte her ser ut til å tro. Hvordan situasjonen tilsynelatende ser ut til å være ved første øyekast er helt irrelevant, det som betyr noe er hva en eventuell etterforskning viser.
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Bajjaz: Thailand var bare et eksempel Er klar over at Thailand er kanskje et av de mest risikofylte landene med tanke på narkotika. Politiet "selger" jo

Da er man relativt "enig" i at Ola Normann kunne blitt løslatt og saken henlagt, men om man sender til en tidligere narkodømt vil personen få en del mer problemer?
Man kjenner alltid folk man ikke liker som har narkotikadom på seg. Da vil man fort kunne sende denne personen på "ferie" om man har nok penger?

Sitat av Moreagain Vis innlegg
Rettssystemet vårt er basert på prinsippet "uskyldig til det motsatte er bevist", dette gjelder for all mulig kriminalitet; voldskriminalitet, vinningskriminalitet osv, og i dette hypotetiske tilfellet uansett mengde narkotika du blir mistenkt for å innføre i landet. Rettsapparatet vårt er ikke så noldus som enkelte her ser ut til å tro. Hvordan situasjonen tilsynelatende ser ut til å være ved første øyekast er helt irrelevant, det som betyr noe er hva en eventuell etterforskning viser.
Vis hele sitatet...
Hvor mange tror du ikke blir dømt uskyldig? Er vel fullt mulig å innføre narkotika via post uten å legge fra seg spor?
Det betyr altså at man kan ta sjansen på å innføre mengder via post uten å risikere noe? Vil tro man kan få mer problemer enn så ... Iallefall varetekt 2-4 uker. Dette er nok mer enn nok for mannen i gata
Jeg vet ikke...derfor jeg spør
Hvis en tar det et steg videre da: Du mottar et kilo heroin i posten - og har ikke hatt noe med dette å gjøre. Kan en da gå på politistasjonen, levere heroinen, forklare situajonen, og dra hjem igjen?
Sitat av Moreagain Vis innlegg
Rettssystemet vårt er basert på prinsippet "uskyldig til det motsatte er bevist", dette gjelder for all mulig kriminalitet; voldskriminalitet, vinningskriminalitet osv, og i dette hypotetiske tilfellet uansett mengde narkotika du blir mistenkt for å innføre i landet. Rettsapparatet vårt er ikke så noldus som enkelte her ser ut til å tro. Hvordan situasjonen tilsynelatende ser ut til å være ved første øyekast er helt irrelevant, det som betyr noe er hva en eventuell etterforskning viser.
Vis hele sitatet...
Politiet etterforsker ikke disse sakene objektivt. Jeg vet om en rekke saker hvor folk er dømt for bøff, tilstedeværelse i leilighet med parti, transport av utstyr "som vedkommende burde forstått skulle brukes til smugling. En som ble tatt for smugling av et større beløp penger ut av landet ble også dømt for medvirkning til smugling og salg av nark. Folk blir også dømt på tysting, altså du blir dømt for omsetning tilbake i tid på bakgrunn av hva andre har sagt.

Din idylliske drøm om et rettferdig norskt rettsvesen gjelder ikke straffedømte.
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Hvis en tar det et steg videre da: Du mottar et kilo heroin i posten - og har ikke hatt noe med dette å gjøre. Kan en da gå på politistasjonen, levere heroinen, forklare situajonen, og dra hjem igjen?
Vis hele sitatet...
Hadde du kjøpt og betalt heroinen hadde du ikke levert den, iallefall
Regner med politiet hadde tatt det imot og henlagt.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Bajjaz: Thailand var bare et eksempel Er klar over at Thailand er kanskje et av de mest risikofylte landene med tanke på narkotika. Politiet "selger" jo

Da er man relativt "enig" i at Ola Normann kunne blitt løslatt og saken henlagt, men om man sender til en tidligere narkodømt vil personen få en del mer problemer?
Man kjenner alltid folk man ikke liker som har narkotikadom på seg. Da vil man fort kunne sende denne personen på "ferie" om man har nok penger?



Hvor mange tror du ikke blir dømt uskyldig? Er vel fullt mulig å innføre narkotika via post uten å legge fra seg spor?
Det betyr altså at man kan ta sjansen på å innføre mengder via post uten å risikere noe? Vil tro man kan få mer problemer enn så ... Iallefall varetekt 2-4 uker. Dette er nok mer enn nok for mannen i gata
Jeg vet ikke...derfor jeg spør
Vis hele sitatet...
Hvis en med narkodom får en kilo heroin i posten går det rett i varetekt i månedsvis. Minimum
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Hvis en med narkodom får en kilo heroin i posten går det rett i varetekt i månedsvis. Minimum
Vis hele sitatet...
Det er klart! Men regner med "Ola Normann" også går rett i kasjotten inntil saken er etterforsket og faren for bevisforspilelse er vekk
Sist endret av Life Goes On; 6. februar 2012 kl. 23:44.
Blir nå hvertfall irriterende og unødvendige avhør med politiet både for vedkommende og politiet isåfall.
Sist endret av Vontalo; 6. februar 2012 kl. 23:45.
Hva om man er et totalt knarkehue som lever for heroin, og i tillegg har hatt drøssevis av narkotikarelaterte dommer på rullebladet. Om denne personen da mottar 1tonn med heroin på en eller annen fantastisk måte, uten at han har noe med det å gjøre. Vil han da bli dømt for det?
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Hva om man er et totalt knarkehue som lever for heroin, og i tillegg har hatt drøssevis av narkotikarelaterte dommer på rullebladet. Om denne personen da mottar 1tonn med heroin på en eller annen fantastisk måte, uten at han har noe med det å gjøre. Vil han da bli dømt for det?
Vis hele sitatet...
Klarer ikke se for meg annet enn at vedkommende blir dømt. Med narkotika på rullebladet og fortid som kjent misbruker eller langer, burde man ikke kunne slippe unna?
Det er vanskelig å si egentlig, som de andre og du har sagt.. Kommer ann på mottaker.. Og at det faktisk kommer fram. Og at du faktisk er villig til å betale så mye for å føkke royal med noen.
Ville vært den sykeste pranken noensinne.

http://washingtonexaminer.com/local/...oin-mail/22744

Har skjedd før, tho.
Hva med å dele opp forsendingen i flere deler?

f.eks: 4 x 250g, men sende dem med en/par dag(s/ers) mellomrom, slik at tollmyndighetene tar oftere beslag på samme person, og kanskje forventer ennå flere pakker etter at den siste er kommet.

Blir vanskelig å bortforklare at det strømmer inn med pakker full av heroin. (Vet at man er uskyldig i Norge inntil det motsatte er bevist, men dette hadde gitt offeret værtfall litt noia i avhørene).
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Er vel "nesten verdt det" om man har nok penger og personen faktisk blir totalt kjørt over av rettssystemet. Vil faktisk påstå man har litt å bevise selv om man er "uskyldig til det motsatte er bevist".
Man velger helt klart å si man ikke vet noe om det; men det gjør vel alle andre som mottar dop og?
Politiet:- "Den har vi hørt før"

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hva med å dele opp forsendingen i flere deler?

f.eks: 4 x 250g, men sende dem med en/par dag(s/ers) mellomrom, slik at tollmyndighetene tar oftere beslag på samme person, og kanskje forventer ennå flere pakker etter at den siste er kommet.

Blir vanskelig å bortforklare at det strømmer inn med pakker full av heroin. (Vet at man er uskyldig i Norge inntil det motsatte er bevist, men dette hadde gitt offeret værtfall litt noia i avhørene).
Vis hele sitatet...
Fullstendig genialt! Haha
Satser på at lotto'n går inn snart
Sist endret av Life Goes On; 7. februar 2012 kl. 00:04.
Jeg får pakke med cannabis regelmessig fra Amsterdam, men jeg bruker naboen sin postkasse, men kompisen gikk på et smell, han bestilte til sin postboks og pakken ble tatt, men han fikk ingen beskjed eller noe, kan hende postmannen luktet godsaker å tok alt?
Som ts trur, det vil ikke fungere, men hvis du vil prøve, så kan du godt sende meg den pakken?
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kain Vis innlegg
Jeg får pakke med cannabis regelmessig fra Amsterdam, men jeg bruker naboen sin postkasse, men kompisen gikk på et smell, han bestilte til sin postboks og pakken ble tatt, men han fikk ingen beskjed eller noe, kan hende postmannen luktet godsaker å tok alt?
Som ts trur, det vil ikke fungere, men hvis du vil prøve, så kan du godt sende meg den pakken?
Vis hele sitatet...
Gratulerer En dag blir den pakka stoppa eller naboen din fersker deg og anmelder deg.
Hadde noen misbrukt postkassa mi sånn og jeg hadde tatt de, hadde de fått en god omgang i garasjen.
Fotball er et spill hvor to lag, hvert bestående av elleve spillere på en bane prøver å vinne ved å lage flere mål enn motstanderen. Et mål defineres ved at ballen havner i motstanderens mål. Hele ballen må over målstreken for at det skal være tellende. Fotball kan også spilles med fem eller syv spillere på hvert lag. Dette er spesielt vanlig i ungdomsfotballen. Ved fem eller syv spillere på hvert lag, er offsideregelen tatt bort.

:-)
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Fotball er et spill hvor to lag, hvert bestående av elleve spillere på en bane prøver å vinne ved å lage flere mål enn motstanderen. Et mål defineres ved at ballen havner i motstanderens mål. Hele ballen må over målstreken for at det skal være tellende. Fotball kan også spilles med fem eller syv spillere på hvert lag. Dette er spesielt vanlig i ungdomsfotballen. Ved fem eller syv spillere på hvert lag, er offsideregelen tatt bort.

:-)
Vis hele sitatet...
Meget informativt
Tipper ingen andre noensinne ville kødda med deg etter et sånt stunt. Tenk en stund etter dommen når det ble kjent at det var du som stod bak, folk ville vært jævlig forsiktig rundt deg. For de ville skjønt at du kunne knuse dem lett som ingenting.
Jeg tviler på at man hadde blitt dømt. Hva slags dealere bestiller 1 kilo heroin, GJENNOM POSTEN uansett?! Politiet skjønner nok at det mest sansynlig er en eller annen rik jævel som kjeder seg
Kan du ikke bare spamme mailen hans med masse mailer som ikke trenger å være åpenlys snakk om heroin, men heller skjule det litt, men samtidig som Politiet skjønner hva det er snakk om. Så sender du hele driten. Og hvis Politiet da får mulighet til å ransake, og finner disse mailene er han vel ganske fucked up? Evt sende, og legge inn et anonymt tips til Kripos sin tipstelefon: 09989 ?
Men samme som med post kan vel hvem som helst sende emailer til folk, men om du på en eller annen måte fikk han til å svare så kunne det vel funket
Tja idag hvor det er så enkelt med ID tyveri etc så ville det jo vært mulig å skaffe mobilnr i navnet til mottaker.
Suspekte meldinger sendt og mottatt fra telefon som "tilhører" mottaker av et kilo thai snø ville gjort kort prosess tenker jeg. Og de elektroniske sporene i meldingssentralene kunne en jo selv ha sendt idet en passerte boligen til mottaker eller jobben til mottaker slik at snuten ville sett at jo det stemmer jo med basestasjoner og han har svart på meldinger og nå har vi fakket et kilo pulver. Tror det blir lang lang tid bak låste dører.

Men det er klart er jo ikke en hevn du kjører for at laffen ennå ikke har betalt de 500 han skylder deg.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Hvis en tar det et steg videre da: Du mottar et kilo heroin i posten - og har ikke hatt noe med dette å gjøre. Kan en da gå på politistasjonen, levere heroinen, forklare situajonen, og dra hjem igjen?
Vis hele sitatet...
Nei, da vil du bli tatt for besittelse av narkotika. Samme deal hvis du er på gata, finner noe og tar det med til politistasjonen, du blir straffet. Korrekt måte er å ringe inn til Politiet, si ifra og la dem komme å hente det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av xcitu Vis innlegg
Nei, da vil du bli tatt for besittelse av narkotika. Samme deal hvis du er på gata, finner noe og tar det med til politistasjonen, du blir straffet. Korrekt måte er å ringe inn til Politiet, si ifra og la dem komme å hente det.
Vis hele sitatet...
Har du kjelder på det? Det høres ikkje ut som ein god strategi for politiet sin del for å sei det pent.
Sist endret av vidarlo; 12. februar 2012 kl. 08:45.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Har du kjelder på det? Det høres ikkje ut som ein god strategi for politiet sin del for å sei det pent.
Vis hele sitatet...
Kilder på det er fra ordensvakt og vekterkurs som jeg har tatt.

Er enig i at det ikke er noe god strategi for politiet.
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg tviler på at man hadde blitt dømt. Hva slags dealere bestiller 1 kilo heroin, GJENNOM POSTEN uansett?! Politiet skjønner nok at det mest sansynlig er en eller annen rik jævel som kjeder seg
Vis hele sitatet...
Det finnes fortsatt mengder av mennesker med lav IQ i dette landet. Det har helt sikkert skjedd før
Sitat av xcitu Vis innlegg
Nei, da vil du bli tatt for besittelse av narkotika. Samme deal hvis du er på gata, finner noe og tar det med til politistasjonen, du blir straffet. Korrekt måte er å ringe inn til Politiet, si ifra og la dem komme å hente det.
Vis hele sitatet...
Merkelig.

Har selv jobbet med restaurering av kommunale leiligheter. Vi fant en større mengde amfetamin som vi avleverte hos politiet. De stusset da vi dukket opp med det på stasjonen, men da vi forklarte oss sa de takk og smilte.
Råtass
Life Goes On's Avatar
Trådstarter
Sitat av xcitu Vis innlegg
Nei, da vil du bli tatt for besittelse av narkotika. Samme deal hvis du er på gata, finner noe og tar det med til politistasjonen, du blir straffet. Korrekt måte er å ringe inn til Politiet, si ifra og la dem komme å hente det.
Vis hele sitatet...
Det har jeg aldeles ingen tiltro til. Om du leverer en større eller mindre mengde narkotika til politiet, samtidig som du forklarer situasjonen, vil de mest sannsynlig kun være takknemlige for at du ikke tok det selv.

Om de så anmelder deg, vil hele saken bli forkastet når en politijurist ser hvorfor du leverte inn narkotikaen.

Saken her er heller ikke at man blir tatt for å levere inn narkotika - men hva som skjer om Tollvesenet finner narkotika i en pakke merket ditt navn og din adresse