Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 12223
Sitat av fetter Vis innlegg
Dette syns jeg virker suspekt. Med mindre noen gang bevise at det var virkestoffer i cannabis som direkte forårsaket dødsfallet nekter jeg å tro på det. Det kan da ha vært hva som helst!

Denne kommentaren syns jeg tar kaka i usaklighet:

Philip Guy, a lecturer in addictions at the University of Hull, said that “cannabis has changed. Nowadays it is a lot stronger than it used to be. It is not the nice hippy drug it once was. It is a distinct possibility that someone could die from extreme toxicity.”
Vis hele sitatet...
bare å glemme legalisering så lenge det fortsatt fins unversitets-lektorer med den meninga. skal bli godt når de folka sitter med skjegget i postkassa etter og ha blitt ordentlig opplyst.(om det noen gang skjer...)

forsåvidt begynte vel denne myten på 60-tallet da de pumpet tilsvarende ca. 50 jointer(per stk) i forsøks mus i løpet av få minutter og konstaterte at de døde av overdose, og ikke luftmangel...(?)
er vel noen som sitter på litt mer kunnskaper enn meg om dette som kan utdype det litt mer.
Samme med aper. De pumpa så og så mange joints i en gassmaske, Apene mistet hjerneceller, og i verstefall døde. Det konkluderte de med at det var Cannabisen sin skyld. Senere viste det seg at det var mangel av oksygen.
Sitat av Norther Vis innlegg
Samme med aper. De pumpa så og så mange joints i en gassmaske, Apene mistet hjerneceller, og i verstefall døde. Det konkluderte de med at det var Cannabisen sin skyld. Senere viste det seg at det var mangel av oksygen.
Vis hele sitatet...
Yes, dette var på begynnelsen av 80`tallet tror jeg, under Reagan administrasjonen (selvsagt)...
Skammelig. Ikke rart folk har vrangforestillinger. Han kunne ihvertfall hatt baller nok til og beklage da det ble funnet ut at det var tull.