Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5326
Så jeg har lastet ned torrents i mange herrens år. i dag fikk jeg invite til IPT og skulle laste ned noe, fikk da opp meldingen "Windows cannot access the specified device, path or file. yo may not have the appropriate permissions to access the item" jeg tenkte det var noe IPT greier og prøvde å laste ned noe fra en annen private tracker og fikk samme melding.

Avsluttet Utorrent og prøvde kjør som admin.. gjett hva, fikk samme melding der også gitt. Slettet utorrent og lastet ned utorrent 2.2.1 exe.

Kjørte exe fila og fikk samme melding, restarta dataen. samme problem.

Hva har skjedd?
Lastet ned torrents senest i går.
Hva er det som får folk til å fortsatt bruke µTorrent i år 2021? Hvor mange ganger skal den gjengen bak µTorrent gjøre enormt suspekte ting før folk tar hintet og skifter til de veldig mange bedre alternativene som nå finnes?
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Hva er det som får folk til å fortsatt bruke µTorrent i år 2021? Hvor mange ganger skal den gjengen bak µTorrent gjøre enormt suspekte ting før folk tar hintet og skifter til de veldig mange bedre alternativene som nå finnes?
Vis hele sitatet...
true that!
Jeg bruker qBittorrent og er fornøyd, men det finnes sikkert bedre.
Brukte Vuze tidligere, men det ble bundlet med så jævlig mye dritt etter hvert.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Hva er det som får folk til å fortsatt bruke µTorrent i år 2021? Hvor mange ganger skal den gjengen bak µTorrent gjøre enormt suspekte ting før folk tar hintet og skifter til de veldig mange bedre alternativene som nå finnes?
Vis hele sitatet...
Fikk fikset problemet.
trykk på startknappen - windows security så app & browser controll så reputation-based protection settings, skru av potentially unwanted app blocking.



Vell, brukt utorrent siden 2006 så er vell bare vane sak, funnet ingen andre med så deilig layout som utorrent.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Hva er det som får folk til å fortsatt bruke µTorrent i år 2021?
Vis hele sitatet...
Versjon 2.2.1 av µTorrent er siste gode versjon, dvs uten suspekte innblandinger. Den virker helt fint til det den skal gjøre.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Versjon 2.2.1 av µTorrent er siste gode versjon, dvs uten suspekte innblandinger. Den virker helt fint til det den skal gjøre.
Vis hele sitatet...

Støtter den meitemark, men har selv sett at qBittorrent er, mye bedre. Etter µTorrent begynte alt tullet med spam har de tapt dansen.
Er det noen som har noen formening om nettleseren Torch? Den har jo også ''torrent-funksjon'', om man kan kalle det det? hehe.
Hadde den virket helt fint så hadde den ikke blitt stoppet av ørten forskjellige antivirus/brannmurløsninger..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Hadde den virket helt fint så hadde den ikke blitt stoppet av ørten forskjellige antivirus/brannmurløsninger..
Vis hele sitatet...
Det at trådstarter fikk rettighetsproblemer pga at Microsoft puttet det i "potensielt uønsket programvare"-kategorien er mer MS sin feil.

µTorrent 2.2.1 virker helt ypperlig til den jobben jeg har satt den til og jeg ser ingen grunn til å bytte.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av meitemark Vis innlegg
µTorrent 2.2.1 virker helt ypperlig til den jobben jeg har satt den til og jeg ser ingen grunn til å bytte.
Vis hele sitatet...
https://www.cvedetails.com/vulnerabi.../Utorrent.html

2.2.1 er vel fra 2010 etter litt kjapp googling.

Den er antikvarisk. Den har kjente og sikkert ukjente sikkerhetsfeil. I tillegg er jo ikkje BitTorrent generelt kjent for å vere risikofritt; det er mange aktører som angrip i ymse former.

Å bruke eldgammal og uvedlikehalt torrentklient er galskap. Verden må komme seg til helvete vekk frå den tankegangen om at gammal software er OK, bare fordi den funker.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Transmission er ein fantastisk klient med open kjeldekode. Dønn solid. Køyrer til og med fint på ein Raspberry Pi frå 2012 med 256 MiB RAM, og har også Android app for styring frå mobilen. qBittorrent er også bra saker.
▼ ... over et år senere ... ▼
Enig med BrageP og Vidarlo.

μTorrent 2.2.1 er både proprietært, gammelt og ikke å anbefale av sikkerhetsårsaker. μTorrent fortjener ikke å bli brukt.

Spesielt ikke når det finnes gode, oppdaterte alternativer som Transmission, qBittorrent og Deluge (alle disse har åpen kildekode og virker tvers av platformer). Selv bruker jeg qBittorrent. Men kanskje jeg sjekker ut Transmission senere, vet de holder på med omskriving av programmet.