Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 7723
Piracetam er vel kjent for de fleste som en "smart drug", selv om bevismaterialet for kognitiv forbedring i friske mennesker er svakt. Phenylpiracetam er et mye mer potent derivat som, i motsetning til piracetam også innehar stimulantegenskaper. Phenylpiracetam er banned av WADA som prestasjonsfremmede middel, men står ikke på den norske dopinglisten og er derfor ikke ulovlig å innføre med mindre du bedriver organisert idrett.

Her er et bilde:

Click image for larger version

Name:	phenylpiracetam.png
Views:	268
Size:	28,5 KB
ID:	11029

Som dere gjør tillegget av fenyl-gruppen til piracetam-molekylet at resultatet med en gang får en mye større likhet til fenetylaminene. Dette er antagelig det som fører til de psykostimulerende effektene.

Tidigere har dette bare vært tilgjengelig under merkenavnene Carphedon og Phenotropil fra Russland, men i det siste har det dukket opp på diverste vestlige sider. Kjøpte 20x100 mg bare for å teste ut. Har bare prøvd én, uten overveldende effekt, men jeg tror omstendighetene rundt ødela en del. Prøver 200 mg neste gang og kommer til å oppdatere tråden etter mer testing.

Typiske effekter som rapporteres er høyere resistans mot kulde (!), bedre fysisk utholdenhet, mentalt fokus. Ellers diverse påstander om bedre læreevne som er vanskelig å etterprøve. Effekten varer i 3-5 timer. Ingenting som kan måle seg med diverse substituterte amfetaminvarianter, antar jeg, men kanskje en fin preworkout eller erstatning for kaffe/koffein.

Noen andre som har erfaring med dette stoffet? Presiserer igjen at det ikke er piracetam (som jeg er ekstremt skeptisk til), men derimot den mer potente phenyl-varianten jeg snakker om.
Var ikke mye respons på denne tråden, så jeg antar at folk enten ikke har noen erfaringer med stoffet eller rett og slett synes det høres kjedelig ut. Det er tross alt en ganske mild stimulant som ikke kan gi noen eufori a la amfetaminer.

Etter litt mer testing vil jeg likevel si at jeg liker den. Personlig er jeg ikke fan av koffein. Jeg liker ikke smaken hverken på kaffe eller energidrikker, altså de drikkene som har høyt koffeininnhold. Jeg har også prøvd reint koffeinpulver (caffeine anhydrous), og likte ikke effektene. Enten uteble de, eller så tok jeg for mye og ble sjelven, kvalm, svett. Uansett, poenget er at jeg ikke liker koffein men har bruk for en stimulant som kan fylle den rollen som koffein fyller for mange andre. Vanskelig å stå opp om morra'n? Kaffe. Må skrive en tekst eller skoleoppgave på kort tid? All-nighter med masse kaffe eller redbull. Drukket for mye og trenger noe for å bli litt klarere i hodet, fordi du vil fortsette festen? Kaffe.

Jeg satt oppe hele natta og skrev denne lange teksten etter å ha inntatt litt phenylpiracetam. Føler det er bevis nok på at det funker for meg. Om det funker for andre er det bare erfaring som kan si.
Har ingen erfaring med phenylpiracetam, men har erfaring med aniracetam, pramiracetam, oxiracetam, vinpocetine, noopept og et par choline-kilder som centrophenoxine og DMAE.

Felles for de fleste racetamer er at man som regel må gå på de i en lenger periode for å få en merkbar effekt. Personlig liker jeg aniracetam og noopept veldig godt, og er for meg faktisk sterke nok til at jeg kjenner en merkbar forskjell når jeg går på det. Dessverre er det fort gjort å bli vant til effekten i lengden, men i situasjoner der du vanligvis vil ha litt nedsatt funksjon, som f.eks. når man tar seg en tur på byen og drikker er effekten svært merkbar. Hukommelse og finmotorikk forbedres betraktelig! Samme gjelder med blant annet cannabis, mental klarhet og hukommelse blir tydelig forbedret.

Typiske effekter jeg opplever på aniracetam og noopept er klarere farger og detaljer (nesten litt som mikrodosering på LSD), bedre hukommelse (alt fra tallkombinasjoner til barndomsminner jeg trodde jeg hadde glemt), bedre humør og samtaler flyter lettere.

Pramiracetam og oxiracetam gjorde meg veldig fokusert i noen timer, men "kræsjet" litt etterpå og følte meg sløv. Ble også litt irritert og innesluttet, noe som gjorde at jeg ikke likte disse stoffene så godt.

Nå er ingen av disse stoffene jeg har prøvd særlig stimulerende(med unntak av oxiracetam), så selv har jeg kombinert de med vanlig koffein som har fungert utmerket for min del.
Kjøpte meg en liten 5 grams bøtte med phenylpiracetam her i USA på Amazon.

Slik effekten har vært for meg har jeg bare blitt veldig full av energi. Første gang jeg tok det (rundt 100 mg) endte det opp med at jeg løp rundt i gangen (bor på skolen) og tullet med folk. Ellers enn det har jeg nesten bare brukt det når jeg skal holde meg oppe over natten for å fullføre arbeid eller om morgen når jeg er ekstremt trøtt. Om jeg bruker det når jeg er 'helt vanlig' får jeg egentlig ikke noe nyttig effekt - kan eventuelt bruke det som preworkout til gymmen, men jeg ser ikke helt poenget i å vende seg til å bruke noe slikt for aa løfte noen vekter.

Har også hele nootropic stacken listet her, men jeg sluttet å gå på det ettersom at jeg begynte å føle meg veldig merkelig og mentalt ustabil. Tror det kanskje var fordi jeg kombinerte det med polyfasisk sovn.
Skal prøve å starte på stacken igjen så snart jeg får lest meg opp litt mer og får tid til å lage en bedre rutine jeg kan følge.
Sitat av Flue Vis innlegg
Har ingen erfaring med phenylpiracetam, men har erfaring med aniracetam, pramiracetam, oxiracetam, vinpocetine, noopept og et par choline-kilder som centrophenoxine og DMAE.

Felles for de fleste racetamer er at man som regel må gå på de i en lenger periode for å få en merkbar effekt. Personlig liker jeg aniracetam og noopept veldig godt, og er for meg faktisk sterke nok til at jeg kjenner en merkbar forskjell når jeg går på det. Dessverre er det fort gjort å bli vant til effekten i lengden, men i situasjoner der du vanligvis vil ha litt nedsatt funksjon, som f.eks. når man tar seg en tur på byen og drikker er effekten svært merkbar. Hukommelse og finmotorikk forbedres betraktelig! Samme gjelder med blant annet cannabis, mental klarhet og hukommelse blir tydelig forbedret.

Typiske effekter jeg opplever på aniracetam og noopept er klarere farger og detaljer (nesten litt som mikrodosering på LSD), bedre hukommelse (alt fra tallkombinasjoner til barndomsminner jeg trodde jeg hadde glemt), bedre humør og samtaler flyter lettere.

Pramiracetam og oxiracetam gjorde meg veldig fokusert i noen timer, men "kræsjet" litt etterpå og følte meg sløv. Ble også litt irritert og innesluttet, noe som gjorde at jeg ikke likte disse stoffene så godt.

Nå er ingen av disse stoffene jeg har prøvd særlig stimulerende(med unntak av oxiracetam), så selv har jeg kombinert de med vanlig koffein som har fungert utmerket for min del.
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd noopept, og det gjorde ikke en dritt for meg, dessverre. I vanlige doser merket jeg ingenting. I megadoser kunne jeg muligens merke at detaljer ble litt klarere, sto i dusjen og plutselig ble jeg veldig oppmerksom på hver enkelt vanndråpe som sprutet på dusjkabinettet. Men det var på 150 milligram noopept, og det kan ha vært placebo. Uansett var det ikke verdt det for meg å bruke et stoff hvor jeg måtte opp i så mye mer enn standarddoser for å få så lite utav det. Litt som om du måtte drikke femten flasker vin for å bli småbrisen, da ville jeg nok konkludert med at alkohol og meg bare ikke er kompatible. (Nå er selvsagt 150 mg noopept mye tryggere enn 15 flasker vin på en kveld, det var ikke sikkerhetsmarginen jeg siktet til.)

Siden noopept er den mest dosepotente av piracetamderivatene tenkte jeg at hele greia ikke var noe for meg. Hadde gitt opp, egentlig, fordi den eneste racetamen jeg var interessert i var phenyl og jeg trodde den ikke var lovlig å innføre, men da jeg sjekket lovverket bedre viste det seg ikke å stemme.

Så langt er jeg fornøyd med stimulanteffekten. Jeg har mer bruk for den enn for en subtil forbedring av hukommelsen (har alltid hatt ganske "klisterhjerne" og føler ikke at hukommelsen er noe som holder meg tilbake i hverdagen eller livet forøvrig).
Har erfaring med både phenylpiracetam og diverse andre nootropics.

Phenylpiracetam er definitivt det mest stimulerende nootropicet jeg har prøvd. Det gir en ganske smooth stimulering som varer flere timer ved 100mg doser.

Har derimot ikke brukt det noe ofte. For å være ærlig får jeg langt bedre effekt av Rhodiola Rosea ekstrakt sammen med en kopp kaffe(mitt foretrukne hverdaglslige stimulant).

Ang. noopept så får jeg ganske god effekt om jeg doserer under tunga. 20-30mg gir et behagelig "trykk" i hodet, ikke stimulerende i klassisk forstand, men absolutt fokuserende og ganske behagelig på sin egen måte. Bruker det med jevne mellomrom om jeg er trøtt, men ikke føler for å ta noe som er stimulerende på kroppen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Etter å ha eksperimentert litt mer må jeg si at jeg virkelig har fått sansen for dette stoffet. Jeg er for feig til å bestille etylfenidate eller andre RC-stimulanter over nettet, siden jeg antar at det er mye større sjanse for at det blir stoppa i tollen, og jeg er paranoid nok som det er. Fenylpiracetam har jeg derimot fått inn i landet med god samvittighet.

At dette ikke er stimulerende er bare tull. Med 300 milligram får jeg god effekt. Blir nesten like våken som av mitt dårlige eventyr på jallakokain. Selvsagt er det ikke den samme superhyper-følelsen, mer en slags psykisk fokus. Startet dagen i dag med 300 mg, og ingen kan se at du er påvirket av 300 mg fenyl. Det er ingen rusfølelse eller eufori av noe slag. Likevel er det en fantastisk driv til å gjøre ting, få ting gjort. Brukte hele ettermiddagen og kvelden på å sende inn søknader, til skoler og om pengestøtte til diverse prosjekter, og med 200 mg påfyll seinere på kvelden fór timene av gårde som bare det, og arbeidet ble gjort, og gjort godt.

Jeg vil understreke at jeg ikke forsøker å hype dette som noe rusmiddel, for det er det absolutt ikke. Men som en legal kvasistimulant som gir deg fokus og driv, og lett går gjennom tollen uten hodepine, er det helt supert. Andre ville sikkert foretrukket kaffe, men for meg er fenylpiracetam som en hel masse koffein, bare uten alle de fysiske bivirkningene. Veldig god mental fokus.

Har som nevnt prøvd noopept, og noopept er bare tull i mine øyne. Kanskje om du hiver i deg tjue ganger anbefalt dose kan du få en slags kvasipsykedelisk opplevelse, men det er det eneste. Husker jeg sto i dusjen og studerte vanndråper inngående på 150 mg, men det er strengt tatt femten ganger mer enn du bør ta.

Har også testet aniracetam siden sist, fra samme kilde som fenylpiracetamen. Her har jeg ikke fått noen effekt overhode. Mer eksperimentering må til, men jeg har ikke trua.

Må konkludere med at fenyl er kongen av racetamene, i alle fall de som er lovlige i Norge. Tar en time-halvannen før det kicker inn, men så har du en fire-fem timer med fantastisk driv. I alle fall før toleransen setter inn. For en time siden var jeg trøtt, nå er jeg nærmere lys våken.

Tar du 100 mg, som er standard dose, kommer du ikke til å oppleve noe av dette. Men racetamer generelt har høy LD50, det skal mye til før du opplever annet enn muligens å bli litt småirritabel eller får søvnvansker.

Kunne lagt ut mer, for nå er jeg i drivet, men jeg skal spare dere for en masse tull.
Tollvesenet krevde resept fra lege på Phenylpiracetam som jeg bestilte fra UK

sendte noen mailer og spurte om de kunne referere til hvor dette er registrert som legemiddel
men fikk bare vage svar, og referanser til piracetam...
Æsj, den var lei. Kanskje jeg bare har vært heldig. Nå må jeg plutselig bekymre meg over at det kan stoppes i tollen likevel.

Men det skal sies at jeg har fått to pakker med phenylpiracetam gjennom tollen, og på begge sto det klart og tydelig hva det var utenpå, til og med referansenummer fra CAS (nummer som identifiserer kjemiske stoffer som er beskrevet i den vitenskapelige litteraturen). Begge var simple, brune konvolutter, ikke noe mer.

Men det virker i alle fall ikke som det får rettslige følger om du skulle være uheldig.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Mandodiao: Legemidler er veldig vagt definert, det er målet med loven, å ha et visst armrom å jobbe med når det kommer til alle nye midler som blir syntesert, naturmedisin etc.

Definisjon av legemiddel:
§ 2.Med legemidler forstås i denne lov stoffer, droger og preparater som er bestemt til eller utgis for å brukes til å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter, påvirke fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr, eller til ved innvortes eller utvortes bruk å påvise sykdom.

Kongen gir nærmere forskrifter om hva som skal regnes som legemidler. I forskriftene kan det fastsettes at visse stoffer, droger eller preparater alltid skal regnes som legemidler uansett om de også har annen anvendelse, og at visse stoffer, droger eller preparater som kommer inn under bestemmelsen i første ledd, likevel ikke skal regnes som legemidler.

Departementet avgjør i tvilstilfeller om en vare etter loven og forskriftene skal regnes som legemiddel.

Kongen gir alminnelige forskrifter om innførsel og omsetning av legemidler, herunder om deklarasjon, om erklæringer eller attester som skal gis eller skaffes ved kjøp eller innførsel, og om forsiktighetsregler som skal iakttas ved utlevering.
Vis hele sitatet...
Departementet kan altså selv definere hva som er legemidler i tvilstilfeller.
Jeg har aldri bestilt phenylpiracetam, men jeg har bestilt en rekke andre nootropics og racetamer som f.eks. noopept, aniracetam, oxiracetam, pramiracetam og flere uten noe problem gjennom tollen. Nesten alle gangene har pakkene blitt åpnet, og jeg har måttet legge ved kvittering på hva jeg har kjøpt og pris for å kunne beregne toll.

Tror rett og slett man bare har uflaks hvis det faktisk blir stoppet.
Sist endret av Flue; 3. april 2014 kl. 20:55.