Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1621
Finnes det noen andre brukbare naturlige kilder med andre psykedeliske stoffer enn disse kan tilby?
(Med brukbare mener jeg at de gir virkning ved naturlige doseringer, ikke for svake slik som fks. Ergot(LSA) eller Absint)


Fleinsopp
Fluesopp
Meskalin kaktus
Salvia divinorum
Morning Glory/HBWR
Iboga
DMT planter
Bufotenin frosk


Jeg er da ikke ute etter fremstilte stoffer som LSD, ketamin, MDMA, osv.
Og helst ikke delerianter.
Sist endret av TylerDurden; 1. november 2013 kl. 19:35.
Kanskje det finnes noen alger eller andre sjøvekster som har psykedeliske virkestoffer som vi ikke vet om enda..
det er svært mye i det store havet som ikke er utforsket eller oppdaget.
Artikkel om naturlige rusmidler
Sist endret av Saksen; 1. november 2013 kl. 20:04.
Ichthyoallyeinotoxism eller Hallucinogenic fish.
Sist endret av Dongerino; 1. november 2013 kl. 20:07.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Fy faen for et ord. Men det hørtes kult ut!
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hadde helt glemt den, takker så mye!
Sitat av Manualah Vis innlegg
Fy faen for et ord. Men det hørtes kult ut!
Vis hele sitatet...
Megakult ja!

Ellers er vel cannabis glemt? Det kan jo tross alt være et temmelig heftig psykedelisk stoff.

Datura-slekten har du også glemt.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Megakult ja!

Ellers er vel cannabis glemt? Det kan jo tross alt være et temmelig heftig psykedelisk stoff.

Datura-slekten har du også glemt.
Vis hele sitatet...
Som sagt så er jeg ikke ute etter delerianter, men ja cannabis er mildt psykedelisk.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Som sagt så er jeg ikke ute etter delerianter, men ja cannabis er mildt psykedelisk.
Vis hele sitatet...
Skulle kanskje ikke regnet med Salvia da? Det er jo et heftig deleriant.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Skulle kanskje ikke regnet med Salvia da? Det er jo et heftig deleriant.
Vis hele sitatet...
Om den er deleriant, så er den vel adskillig tryggere enn nattskyggefamilien.
Du har vel dekket de fleste naturlig potente psykedeliske stoffene der ja. Kommer på noen få andre. Både caapi og syrian rue kan brukes psykedelisk i stor nok dose på egenhånd. Muskatnøtt kan vel også påstås å være psykedelisk brukt på rett måte. Yopo frø inneholder bufotenine. Det er vel så godt som alle jeg kommer på av planter du ikke nevnte i første post.

Om man kombinerer flere forskjellige planter så blir det muligens litt flere. Christian Rätsch snakker litt om forskjellige røkelser brukt for å frembringe psykedeliske opplevelser, det samme med diverse elixirer og tinkturer satt sammen av flere forskjellige "mildere" planter. Selv om jeg tror mange av disse sammensetningene er psykoaktive så er jeg mer skeptisk til at de kan måle seg med vår standard på et psykedelisk stoff. Men det avhenger nok veldig av sinnstemningen du går inn i opplevelsen med.

Kan forsåvidt også nevne "oilahuasca" som er forskjellige sammensetninger av eteriske oljer. Jeg har hatt noen litt interessante opplevelser med oljene, men ingenting i nærheten av "hypen" på nettet og lite som egentlig ikke kan tilskrives placebo effekt. Veldig interessant tema er det uansett. Mange av de eteriske oljene inneholder allylbenzener som er nært beslektet kjemisk sett med flere forskjellige psykoaktive stoffer, men problemet er å få kroppen til å bearbeide dem på rett måte.

"Space Paste" er også litt interessant. Jeg har ikke personlig erfaring med det, men har lest overaskende mange positive tilbakemeldinger på at det fungerer. Jeg tror egentlig grunnen til at det ikke har spredd seg er at det er tiltak å samle ingrediensene og opplevelsen ser ut til å kunne vare litt for lenge, med litt for uforutsigbar virkning.