Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 29270
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere tråden, så flytt den dit den passer.

Muttern skal til Polen om ikke så alt for lenge, og jeg lurer derfor på om det er noe som er spesielt mye billigere enn i Norge.
Tenker da mest på elektronikk, men også klær og lignende.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
For å summere det opp: ALT!

Bare ta de polske prisene og dele på 2. Den polske konsumprisindeksen er usannsynlig lav!
Sist endret av Sexarz; 14. mai 2012 kl. 23:00.
Arbeidskraft.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Alt, faktisk.
Inkluderer damer, alkohol og drugs.

Elektronikk er utrolig billig der.
Gjelder det samme for Riga (Latvia)?
Fullstendig uenig i de som sier at alt er billigere. Det kommer mye an på hvor i Polen hun skal da turiststeden ofte er en del dyrere. Mat er generelt veldig billig i Polen, men det er stort sett internasjonale priser på klær. Drar du på kjøpesenter skal du nok se at prisene er ikke så langt i fra hjemme.
så hvis man tør å leve uten garanti er det billig å oppgradere maskina litt der?
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av zx4r4 Vis innlegg
Fullstendig uenig i de som sier at alt er billigere. Det kommer mye an på hvor i Polen hun skal da turiststeden ofte er en del dyrere. Mat er generelt veldig billig i Polen, men det er stort sett internasjonale priser på klær. Drar du på kjøpesenter skal du nok se at prisene er ikke så langt i fra hjemme.
Vis hele sitatet...
Jeg var på Galeria Krakowska i Krakow, og det var JÆVLIG billig! Plyndret elektronikkbutikken de hadde der inne.

Galeria Krakowska = Stort kjøpesenter.

Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Gjelder det samme for Riga (Latvia)?
Vis hele sitatet...
Det er billigere enn Norge, men det er vel alle land i verden

http://feriepenger.com/1410/priser-i-riga-og-latvia/ Slenger med en link jeg fant mens jeg googlet.
Sist endret av Sexarz; 14. mai 2012 kl. 23:09.
som nevnt tidligere er elektronikk veldig billig. kjøpte en god trådløs logitech m305 datamus til en billig penge. og mat er sjukt billig. du kan kjøpe et kebabmåltid til 20 norske.
Alt i Polen er så si billig :P hehe. Hvor i Polen skal moren din oppholdet seg? Anbefaler ihvertfall szczecin! Utrolig fint der. Lillebroren min studerer der og jeg drar ofte dit når jeg har muligheten til det. Alkohol, mat, klær og sko er nok det eneste jeg bruker penger på når jeg er på besøk. Dro med meg hjem med 6 par Lacoste sko sist jeg var der. Det er så f*** meg billig :P Også favoritt butikken min Zara for klær :P Alkohol, hmm... vet ikke helt hva jeg skal si her, men igjen billig xD Første gangen jeg var der ble jeg utrolig sjokkert på korr billig det var. Den dyreste sixpacken de hadde var til under 40kr O.o Endte til slutt at jeg handla med meg 10 sixpack og en pose full med Red Bull(4kr stk) og tok med disse hjem til lillebroren min.

Når jeg drar hjem til Norge så tar jeg med som oftes vin og sprit i bagasjen. Vinen og spriten koster som regel 1/3 av prisen i Norge. Så da kan jeg bare anbefale alkohol, klær og sko hvis du skal handle noe fra Polen :P
Det samme gjelder i store deler av østeuropa. Om du drar til Tsjekkia kan du jo leve som en greve for 50000 dritlenge.
Kanskje ikke i praha, men i mindre byer som Brno.
Sist endret av olaPola; 14. mai 2012 kl. 23:28.
Merkeklær er ikke billigere, siden merkene ofte har internasjonale priser med noen få kr +-.
Fitte.

[COLOR="Silver"]10 tegn[/COLOR]
Sist endret av googlyeyes; 14. mai 2012 kl. 23:32.
Det meste er billigere
handlet klær for nesten 10.000 sist jeg var der..
Hvor mye koster en ps3 der, noen som vet?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvor mye koster en ps3 der, noen som vet?
Vis hele sitatet...
320GB koster 1199kr
Taurean: Kjøpte en PS3(320GB) inkludert ps3 move til lillebroren min for 1110 PLN = 1957 norske kroner. Prisen er så si det samme i Norge. Elektroniske varer er ikke så lønnsomt å kjøpe fra utlandet. Tenker da på garanti osv. Ettersom broren min studerer der så taper fyrn ingenting på dette :P
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Taurean: Kjøpte en PS3(320GB) inkludert ps3 move til lillebroren min for 1110 PLN = 1957 norske kroner. Prisen er så si det samme i Norge. Elektroniske varer er ikke så lønnsomt å kjøpe fra utlandet. Tenker da på garanti osv. Ettersom broren min studerer der så taper fyrn ingenting på dette :P
Vis hele sitatet...
Hvordan fikk du til den prisen? Kjøpe min på Media-Market og det ble 1199kr med en kontroll.
Sist endret av Benkern; 14. mai 2012 kl. 23:58.
Var en polsk elektro butikk(husker ikke navnet) som kan sammenlignes som Elkjøp i Norge. Dette var en PS3 pakke som inkluderer en ps3 move eller en ekstra kontroll, så man velger hva man vil + at i den prisen så får man 3 års forsikring!

Butikken lå rett ved siden av leiligheten til broren min og norske studenter handler som regel alt elektroniske varer derfra, siden de mener at de er tryggest med forsikring og service.

Ops: Glemte å nevne i starten av det jeg skrev at man også får i PS3 pakken velge 2 valgfrie spill fra butikken. Jeg valgte da Fifa 12 og MW3.

Så det jeg kjøpte er: PS3 konsoll + ps3 move + 2 valgfrie spill + inkludert 3 års forsikring = 1957 norske kroner! Dette er god deal vil jeg si :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Alt i Polen er så si billig :P hehe. Hvor i Polen skal moren din oppholdet seg? Anbefaler ihvertfall szczecin! Utrolig fint der. Lillebroren min studerer der og jeg drar ofte dit når jeg har muligheten til det. Alkohol, mat, klær og sko er nok det eneste jeg bruker penger på når jeg er på besøk. Dro med meg hjem med 6 par Lacoste sko sist jeg var der. Det er så f*** meg billig :P Også favoritt butikken min Zara for klær :P Alkohol, hmm... vet ikke helt hva jeg skal si her, men igjen billig xD Første gangen jeg var der ble jeg utrolig sjokkert på korr billig det var. Den dyreste sixpacken de hadde var til under 40kr O.o Endte til slutt at jeg handla med meg 10 sixpack og en pose full med Red Bull(4kr stk) og tok med disse hjem til lillebroren min.

Når jeg drar hjem til Norge så tar jeg med som oftes vin og sprit i bagasjen. Vinen og spriten koster som regel 1/3 av prisen i Norge. Så da kan jeg bare anbefale alkohol, klær og sko hvis du skal handle noe fra Polen :P
Vis hele sitatet...
Hun skal til Gdansk.
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Gjelder det samme for Riga (Latvia)?
Vis hele sitatet...
Var i Riga i fjor sommer, og jeg syns ikke det var noe billig der. Kan ha noe med at vi kun var andre steder enn midt i sentrum da. Men som sagt, jeg bemerka meg ikke at det var noe billigere enn i norge
▼ ... over en uke senere ... ▼
Låner denne tråden til å spørre om hvordan det er med å medbringe alkohol i bagasjen gjennom tollen når man er under 18 år. Finner de ut av det liksom? Eller er det bare å gå casual ut på grønt? Og går det fint å handle alkohol der når man er under 18? Reiser på lørdag, så setter pris på svar.
Hvis du kjøper det i polen og legger det i baggen så er det bare opp til uflaksen om dere blir tatt med inn for bagsjekk.
Aldersgrensen er jeg ikke kjent med, men tipper det ikke skulle være noe problem
Okei, men hva skjer hvis man blir tatt i tollen? Tar de det bare, eller får man rulleblad og drit?