Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1002
Jeg har ett par jamo power 120 og ''foamen'' som er rundt selve høytaleren er borte. Så spørsmålet mitt er, er det vits og bytte ''foamen''?(noen som eventuelt vet om hvor man kan få kjøpt det og kor mye det koster?) eller anbefaler dere nye høytalere?
Er vel egentlig bare og kjøpe på biltema
Bytt i begge så blir det likt

Fant denne på siden dems..
Ikke BRA men mye bedre enn ingenting
Samhot79's Avatar
Trådstarter
Har det ikke noe og si ossen foam jeg kjøper? bare at det er rett størrelse?

Åja.. jeg trodde man kunne kjøpe ferdig.
Det er jo Egentlig en Rett måte. Det er alltid noen regler og følge for og få BEST lyd.
Men til ditt bruk (sånn det hørtes ut i tråden i alle fall ) så er det vel bare og prøve og få det likt.
Nå er ikke jeg noen ekspert, men vil tro at en av grunnene til sånn foam er at det ikke skal bli "ekko" eller andre ulyder fra Inne i kassa.
Samhot79's Avatar
Trådstarter
Når jeg har på bare ''litt' bass sånn at de beveger seg høres det forferdilig stykt ut og det kommer uventet lyder. Og det verste det kan over tid ødelegge snurren inni der som ødelegger høytaleren.

(Snurr med små metalledninger)

Og vis dere lurer så er HELE Elementet/foamen ødelagt. Skal jeg rett og slett frøve og gaffe den? :P

Prøve* typisk skrivefeil...
du kan leite etter Recones, men det blir litt vanskelig med gamle høyttalere :P

Letteste er nok å bytte ut hele elementet med et nytt
Samhot79's Avatar
Trådstarter
Er det ikke foamen likedann bortsett fra størrelsen? og vis det ikke er likedann, virker det vis jeg tar en annen foam?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg besluttet til slutt at jeg lagde foam av gaffateip. resultatet ble mye bedere lyd enn uten foam i verfall. Den detter ganske ofte av. heller ikke så veldig fint men det er bedere enn uten foam da man får styggere lyd og kan ødelegge snurren inni selve høytaleren.
Er det verdt å i det hele tatt bruke en krone på de høytalerne der?
HøyRisiko Psykopat
om du absolutt skal fikse de kan du vel kjøpe dette settet

det er vel den du mener er defekt.
Jeg har ikke brukt 1 krone på de høytalerene. og de er faktisk bra nok til mitt bruk da jeg har et ganske lite rom.

Olawaagen : ja det den som er defekt.