Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1233
Gammel Traver
lockhead's Avatar
Morn morn!

Min bror skal gifte seg, jeg har fått ansvaret for musikken. Og trenger da noen tips, helst ting som er på spotify. Musikk de liker er ting som: zepplin, doors, ccr, b. dylan & n. young, dire straits, metallica, g'n'r o.l

Trenger både litt mer livat ting til selve fest, litt til nach, og kanskje noen til vorse.

Håper dere kan/vil hjelpe!

På forhånd takk!
http://open.spotify.com/user/stuvike...C2BelqyJ3LfF5t

Her er ei liste med noe musikk. Vet ikke hvor aktuelt det er for "selve festen" biten, men absolutt en liste det går å plukke fra.
Sist endret av LowRider; 19. mars 2012 kl. 18:03.
Hvis de er litt humoristisk inspirert er jo sanger fra Guns and Roses som "I used to love her" sikre vinnere. GnR har jo også en drøss med ballader.
Marry Song av Band Of Horses er jo en sikker vinner.
Metallicas cover av sabbra cadabra er vell et must. Passelig for et bryllup Jeg blir i allefall i ekstremt godt humør av den, og spess når dama er i nærheten
Tir na noir er vel en veldig vanlig sang å spille i bryllup?
Du bør finne ut hva som er favorittsangene deres, og om de har en sang som er "deres".

Av Bob Dylan kan du jo legge til sanger som Love Sick, 'Til I fell in love with you, Shooting Star, The Times they are a changing , Rainy Day Women, Lay Lady Lay. Det fins uttalige cover-versjoner av sangene til Bob Dylan som kanskje er verdt å sjekke ut. Du bør kanskje være obeservant på enkelte av tekstene hans og budskapet i de, han har en del depressive og triste sanger. Light My Fire og Love Her Madly av Doors bør du selvsagt ha med.

En sang jeg tror vil falle i smak er Good Feeling av Violent Femmes.
I et bryllup, som på andre fester, er det kanskje greit å ikke kun spille musikk som du og broren din liker. Før man kan anbefale noe som helst må man vite hvor mange gjester som kommer, hvor gamle de er, hva slags musikksmak de har osv.
Jeg spillte en del Robbie Williams på bryllup... Kanskje litt for mye.. Men en sang kan kanskje være fin? hahah

Edit; Beatles all you need is love er et fint innslag og, om de liker litt 60/70 talls rock
Sist endret av Chikara; 19. mars 2012 kl. 19:18.