Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  171 19681
- Var 18 år gammel
- Hadde drukket relativt mye sprit, så effekten kicka skikkelig inn. Endte opp med og grønne ut etterfulgt av en god natts søvn.
- Røyker fortsatt, digger følelsen og det sosiale rundt det.
- Har ikke prøvd noe sterkere, kommer ikke til og skje. Har derimot røyket med bong og blitt ganske så stein.
- Omgivelsene første gang var ute om sommeren, men gjør det for det meste inne hos kompiser med god musikk, drikke og god mat.
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
15, begynte faktisk å røyke weed før jeg begynte å røyke sigaretter. Følte ikke helt det var noen vits i å røyke vanlige sigaretter, gav jo ingen feeling. Husker jeg tok en av min mor i 12 års alderen for å se hva som var så spesielt med dette siden hun likte det så godt, husker hvor skuffet jeg ble, var jo ingenting spesielt med sigarettene hennes.
- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Syns igrunn det var ganske koselig, men så syns jeg noia øyeblikk egentlig bare er gøy.
- røyker du det enda?
Har ikke røyka på en god stund, men hadde noen tilbydt meg noe bra svarting så hadde jeg ikke sagt nei
- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Tre år senere og nei, jeg har ikke prøvd noe annet en hasj og alkohol, ikke kommer jeg til å gjøre det heller.
- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Beste trippen var vell en gang da typen å jeg var på fest. Ellers har det som regel vært skole, bymiljø eller typisk gutterom
▼ ... over en uke senere ... ▼
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
Jeg var 18.


- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Jeg var veeldig full og husker i grunn ikke så mye annet, enn at jeg våknet opp på en madrass ute på gata (vi skulle på konsert, og overnatta utenfor konserthuset..) Det var bare tilfeldig at jeg prøvde hasj, fordi jeg var tom for røyk, og siden venninna mi sto og røyka, bare buffa jeg den uten å tenke mer. Men det var alt annet enn vanlig nikotin hun hadde mellom fingrene for å si det slik.. hehe

- Røyker du det enda?
Etter den første gangen, røyka jeg vel kanskje annenhver måned, men nå er det over 2 år siden sist jeg røyka hasj.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Niks, bare alkohol. Er litt nysgjerrig på sopp og lsd, vi får se med tiden.

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Jeg var i Amsterdam og skulle på konsert sammen med en hel gjeng jeg ble kjent med på nettet, så det var fine folk, Nedlendere alle sammen. Husker ikke så mye fra den kvelden, men vi hadde vært ute på byen og tatt oss et par øl for mye, og så buffa jeg jointen til venninna mi, og fra der husker jeg ikke mye mer. Men alt i alt var det en fin kveld! :-) Tror ikke det var jointen sin skyld for at jeg blacka, bare så det er sagt. Jeg hadde drukket veldig mye øl, og ble påspandert en god del på utestedet og.
Amoods:Hva slags hasj er du røyker siden du tripper på den? det lurer jeg veldig på.
Er ikke uvanlig å trippe på hasj. Gjorde det selv for første gang for noen måneder siden, og da jeg spurte litt rundt det her på Freak var det mange som hadde opplevd det samme. Stikkordene er god kvalitet og nok kvantitet.
Jeg har aldri trippet på Hasj, men hadde nok ikke gjort meg noe å opplevd det, såfremt til at det ikke blir en badtrip da :P
Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?

19 år gammel. Er strålende fornøyd med å ha ventet såppas lenge.

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?

Jeg endret oppfatning av verden og ting rundt meg. For å forklare det så enkelt som mulig. Og etter min mening var det en positiv endring.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?

MDMA, MDA, 2c-b, diverse sopp, DMT/Changa, kokain, amfetamin and the list goes on.
Sist endret av Lucy In The Sky; 17. desember 2011 kl. 10:56.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?

19 år gammel. Er strålende fornøyd med å ha ventet såppas lenge.

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?

Jeg endret oppfatning av verden og ting rundt meg. For å forklare det så enkelt som mulig. Og etter min mening var det en positiv endring.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?

MDMA, MDA, 2c-b, diverse sopp, DMT/Changa, kokain, amfetamin and the list goes on.
Vis hele sitatet...
Høres veldig bra ut, men har du prøvd alle de andre stoffene på grunn av at du vil ha noe sterkere enn hasj eller er det bare for at du er nysgjerrig på andre stoffer?
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
15. Begynte vel å røyke ordentlig da jeg var 16-17.

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Jeg ble fort glad i det. Elsker hele kulturen rundt cannabis og det å være fjern setter meg i en state-of-mind som jeg er mer glad i enn den edruelige versjonen av meg selv.

- Røyker du det enda?
Ja, ca hver dag.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Jeg prøver ikke sterkere stoffer fordi jeg har et jag etter den tyngste rusen, men fordi jeg er nysgjerrig og vil utforske hva verden har å by på. Har prøvd MDMA, LSD, shrooms, speed og kokain.
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
16. Skjedde på en hyttetur i Juni.
- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Første opplevelse med hasj, på hytteturen, ble en badtrip med litt spying og sånt. Følelsen av å være helt på tryne fjern var uvant og jeg var i tillegg god og full fra før av. Men det vekket interessen for å prøve det igjen, og etter en joint med god weed i frie omgivelser ute i naturen en uke senere, var jeg frelst
- Røyker du det enda?
Ja. To til fire ganger i uka.
- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Har tatt MDMA to ganger. Rusen var mildt sagt fantastisk, men dagen derpå var jeg veldig kjørt i hodet. Ikke noe jeg kan ta ofte.
- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Første gang var som sagt på hyttetur. Hytta er en tradisjonell tømmerhytte uten innlagt vann og med utedo. Veldig koseilg sted å være. Ellers har jeg som regel vært på gutterommet til en kompis eller ute i naturen, eventuelt utkanten av byen.
Fikk en veldig mystisme, men hasjen gav sin effekt uker senere, den tømte hode for all konsentrasjon og jeg merket det tilfeldig inni meg. Frukt og annen "sunn mat" gir jo en rask virkning, man får energi øyeblikkelig, rus må da gi en gradvis økende rus.. Det får meg til å tro at langtidsvirkningen av hasj er bedre enn selve rusen for den forandrer hjernen sakte selv uten at man vet man bruker et stoff slik at mystismen blir sterkere. Men da må man nok røyke daglig en god del.
Jeg var 16 år, og fikk egentlig ingen effekt de første gangene jeg prøvde det. Eneste som skjedde var at jeg fikk et ubehag i kroppen min, og det føltes ut som om jeg skulle besvime. Jeg var vel fast bestemt på å få en bra effekt at jeg prøvde det igjen, og jeg fikk vel det til en hvis grad, men har egentlig aldri tatt så mye om gangen.
Jeg røyker fremdeles, men veldig sjeldent. Har ikke tenkt å slutte, og har ikke blitt fristet til å prøve noe sterkere enda.
▼ ... over en måned senere ... ▼
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
16 eller 17.
- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Første gangen jeg røyka delte vi vel 1,5 g på 4 stk på hjemmelagd bong, kjente absolutt ingenting. Den andre gangen kjente jeg heller ikke noe særlig, selvom vi røyka veldig mye... Tror det altså ikke var noe bra saker akkurat. Men jeg fortsatte å røyke mer fordi det virket spennende, jeg har vært interessert i det siden helt tilbake til 7.ende-klasse, men da visste jeg ikke hvordan jeg skulle få tak i det.
- Røyker du det enda?
Ja, ofte... men veldig varierende iom at det er så dyrt. Noen ganger røyker jeg hele uka, andre ganger kan jeg ta en 2 ukers pause uten.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Har tatt syntetisk, men har veldig lyst til å prøve sopp, lsd og salvia... det eneste problemet er at det ikke er så veldig mange andre av venna mine som vil det. De fleste er fast bestemte på "kun weed".
- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Omgivelsene rundt meg? eeeh... første gangen var ei en veldig liten hytte ved et vann, jeg aner egentlig ikke hva den hytta er til. Jeg pleier å røyke bak stedet der jeg bor sammen med noen kompiser... vi sitter på en krakk, prater om alt mulig og hører på musikk!
Sist endret av random63339; 22. februar 2012 kl. 01:19.
Sitat av Amoods Vis innlegg
Heisann!

Jeg har noen spørsmål om din første trip

- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
- røyker du det enda?
- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Vis hele sitatet...
1: 16-17, er nå 24.
2: Det var digg, fjernt å helt ok.
3: Ja, men driver å nyktrer litt nå etter alt for mange år med alt for mye røyking.
4: Nei, har prøvd andre ting, men ikke for å få en "sterkere" rus, men for å få en annen rus. (amfetamin, cola, benzo, sopp, lsd, salvia, meth(angrer på den gitt), å sikkert noen andre jeg ikke husker.)
5: merkelig, ute i en skog ved et vann, var en med dreads å skrudd hode, en anarkist/pønker og en kompis på min alder. Munchet ris å pasta, kokt på bål i kaffekjele, med fingre som gaffel å en flat stein som fat. Egentlig en rå kveld
Sist endret av lockhead; 22. februar 2012 kl. 01:31.
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
Gikk i 10klasse. Oppsøkte noen jeg viste drev med det, og spurte om å kjøpe / være med. Det fikk jeg lov til, så røyka i et lite skogholt etter skolen.

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Fikk ingen effekt. Ventet noen måneder før jeg røyke for andre gang, og da fikk jeg effekt.

- Røyker du det enda?
Ja. 2-4 ganger i måneden vil jeg tippe på.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Har prøvd ecstasy, mdma, kokain, amfetamin, GHB, DXM og diverse piller som valium osv...
Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
Da jeg var nitten.

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Kombinasjonen av alkohol og cannabis var ikke så heldig som jeg trodde, og fikk derfor oppleve en slik rusutløst psykose. Det var helt ekstremt. Jeg var overbevist om at jeg var fanget i en konstruert virkelighet og stemningen kunne minne veldig mye om filmene til David Lynch. Hr aldri noen sinne vært så redd. Jeg ble ført gjennom uendelige, snirklete ganger som var helt identiske. Var også helt sikker på at tiden spolte frem og tilbake. Ingen verdens ting lot til å gi noen mening. At jeg var et menneske, at jeg hadde noen form for minner eller hvordan jeg i det hele tatt skulle greie å skifte klær. På et tidspunkt var jeg helt sikker på at munnen min smeltet. Om jeg greide å få sagt noe fornuftig til vennen min mens dette pågikk er jeg fremdeles usikker på. Som om det ikke var nok var synet mitt helt fullstendig på bærtur. Hele verden lot til å ha kraftig "lagg". Hvis ikke dette gir deg paranoia så vet ikke jeg, altså.

- Røyker du det enda?
Av og til. Aldri opplevd noe lignende igjen som det jeg beskriver ovenfor her, da.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Det er vel i grunnen ikke derfor jeg tok valget å ta et skritt videre, da. Det går mer på dette med hvordan vi oppfatter virkeligheten. Jeg vil fjerne sperrer, lære meg nye måter å tenke på og utvide grensene mine. Jeg vil se bak det andre mennesker ikke tør å utforske. Dypet av selvet.
På lista er blant annet MDMA, Changa/nn, dmt freebase, kokain (snorting og røyking), amfetamin, metamfetamin, ulike typer sopp, LSD, 2c-e, MDA, cannabis, OxyCotin og et par andre opiater.

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Forskjellig fra gang til gang. Alt fra rave til en rolig kveld hjemme hos meg selv.
Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
var 11-12 år

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
at rus var noe for meg å opplevelsen var vel helt grei

- Røyker du det enda?
av og til, går mest i piller og speed...

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
har vel prøvd det meste, men aldri opiater!

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
satt hjemme til en kompis
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
- røyker du det enda?
- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
- Hvordan var omgivelsene rundt deg?


- 16 år
- Fikk et veldig bra synspunkt rundt det, kjente det svingte litt men det var ikke mye virkning kjente jeg.
- Røyker som bare det :P men har gått litt bort fra hasj (bortsett fra sorting) og holder meg til grønt.
- Har ikke planer om å prøve noe sterkere enn cannabis, bortsett fra kanskje salvia(?)
- Var mørkt, og høst (kanskje mer vinter her i nord), koselig. Satt på en lekeplass i ei lita bygd sammen med 2 venner.
burde vært möderatör
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
17/18. Røyka det natt til bursdagen min i amster på en coffeeshop med gode venner.

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Ettersom det var første gang mesteparten av oss røyka noe annet enn sigar, klarte vi ikke innhalere veldig mye ordentlig uten å hoste som noen gamle knarkere. Var i starten skuffet alle sammen, men etter en god stund kicka spacecaken inn. Husker ikke nå lenger om jeg spiste et eller to stykker, men det føltes ihvertfall som om skoene mine var fylt med vann, som om jeg vassa rundt i dvaske gummistøvler. Red Light District var utrolig fascinerende i denne tilstanden, og fy faen så digg det var med junkfood.

Etterhvert bestemte vi oss for å ta taxi hjem til hotellet. Noe som var helt sjukt var at taxisjåføren var den samme som han jeg prøvde å svindle kvelden før, etter å ha blitt vekket opp av en rastafari midt på gata rundt kl 2 om natten, uten hverken lommebok, mobil eller vennene mine (drakk alt for mye på en klubb, dansa som en idiot så jeg skada beinet, og mens kompisene mine skulle skaffe meg taxi forsvant jeg ut i nattemørket på egenhånd). Jeg fikk noia, sa at "Mario stirrer stygt på meg gutta, vi må ut herfra! UUUUT!!" Så vi endte opp med å betale for turen og kom oss ut av taxien så fort som mulig. Dette var i midten av en svææær vei. Sånn 6 felter bred eller noe. Så vi bestemte oss for å krysse hele driten til fots for å komme til hotellet, og jeg danset nærmest piruetter over veien midt på natten mens jeg tenkte på det veldig kjente albumcoveret til Beatles. Så ser jeg et par lys som kommer mot oss, hopper i luften, peker på bilen og roper med lys stemme "BEEEEEEEEEETLEZ!!" før vi alle får lættis og skynder oss over veien, knisende som småjenter.

Når vi kom oss hjem til hotellet ble alt helt hysterisk morsomt. Sa visstnok noe nonsense ala "ansiktet ditt ser ut som en kylling tredd opp i en gjennomsiktig hanske" til en feit kompis med svære bollekinn, og en annen kompis så ut som en vaskeekte kineser takket være det ekstreme stonerblikket hans. Etter det er resten av kvelden egentlig bare tåke.

- røyker du det enda?
Røyker vel noe mellom 1-7 dager i måneden nå for tiden. Ble litt vel mye i januar da. Røyker ikke alene tho, og røyket ikke etter Amsterdam-turen i 2009 før ifjor sommer. I Nice faktisk. Var i amster for andre gang nå i høst. Ble mer røyking og mindre drikking nå enn da for å si det sånn.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Merkelig formulert spørsmål. Men ja, har tatt MDMA 2 ganger (med mange måneders mellomrom) og har planer om å teste ut diverse psykedeliske stoffer de neste ukene. Har drukket uheldige mengder ordentlig absinthe her og der da, hvis det kan regnes som "noe sterkere". Og uhm, holder meg unna de typiske knarkerstoffene, har ekstremt liten interesse av å ende opp som et skittent vrak av et menneske. No offense.

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Amsterdam, coffeeshops, Burger King, hotellrommet og ikke minst og red light, hvilket innebærer kombinasjonen innpåslitne horer og drita familiemenn på min fars alder. Som forøvrig vekket et par spørsmål. Var jævlig gøy uansett, en fantastisk førstegangsopplevelse.

Shiiiit. Ble et noe lengre innlegg enn planlagt
▼ ... over en uke senere ... ▼
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
Var 17 første gangen
- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Første gangen var med noen gamle kompiser, var en hjemmelagd flaskebong. Fikk ikke noe effekt eller noenting, merket det først etter 3-4 ganger. Det var en spennende opplevelse, ikke rus-messig. Men settingen, var litt skummelt og litt usikker. Hadde lest mye om cannabis først så følte meg egentlig ganske trygg.

Har fått et helt annet syn på Narkotika. Har fått egne meninger, om feks at det burde skilles mellom hard-drugs og soft drugs.

Jeg er fortsatt en person som er HELT imot, "farlige" stoffer som Amfetamin, Kola, heroin, og rus på legemidler.
Men syntes at psycadelia er "greit", men syntes ikke det burde bli legalisert av flere grunner.
- røyker du det enda?
Jeg røyker enda, men er ikke en storrøyker røyker vell i snitt 1-2 ganger i mnd.
- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Har ikke prøvd noe sterkere og vil heller ikke gjøre det. Har satt streken med cannabis og den skal jeg ikke trosse.
- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Var på en gammel nedlagt arbeidsplass, skrev vell egentlig om dette lengre oppe.
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
16
- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Opplevelsen var helt herlig! Fortsatt en av de diggeste opplevelsene jeg har hatt fjern, og muligens DEN diggeste! Tenkte "hey,dette var jo ikke så farlig?" og "dette skal prøves igjen ". Følte meg sinnsykt avslappet, og kjente at underlaget ble mye mykere. Litt smånoia til tider når vi hørte stemmer langt vekke, men dette forsvant fort.
- røyker du det enda?
Sjeldent nå for tiden. Røykte hver dag før, men i høst hadde jeg en 4 mnds pause, har ikke røykt siden starten av januar, og skal ikke røyke før jeg kommer hjem i sommer. Tar trening og skole ganske seriøst for tiden, og så vil jeg "friske opp" hodet litt før jeg begynner igjen. Kommer aldri til å begynne med hverdagsrøyking igjen, men ser frem til å fyre opp noen feite i sol,varme og godt selskap i sommer
- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Ikke fordi at jeg ville få en enda sterkere "trip", men ja. Testa speed en gang på fylla, men tok alt for lite til å føle noe særlig. Kjente meg ikke en gang noe særlig kvikkere. Har også brukt litt piller, og dette synes jeg var skamdigg! Har ikke planer om å prøve hverken amf eller andre rusmidler igjen, men får se hva som skjer. Ingen tvil om at jeg kommer til å fortsette å røyke i ny og ne da.
- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Satt med noen kompiser ute på en eng en varm soldag i juli og kult'n. Først pratet vi om hva vi følte, siden vi var flere som testet for første gang, men etterhvert så lå alle bare der i helt sine egne tanker. Og etter en stund stakk vi hjem til han ene og munchet så klart