Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 879
Jeg fikk meg et helt nytt z5500 for to mnd siden. Jeg hadde en fest, vi spillte ganske høy musikk. noe jeg trodde dette anlegget var beregnet for. Men dagen etter oppdaget jeg at lyden er blitt uklar og skurrer.
Jeg lurer på om dette skyldes at lydkortet har streika eller om det rett og slett er anlegget som er sprengt. :S

noen som vet om jeg kan teste dette?

link til lydkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=374633
bare å koble til noe annet enn lydkortet det, så ser du om det er lydkortet eller ikke du kan f.eks. ta en helt vanlig kabel med minijack i begge endene og koble til ipod.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hørt om å spille inn annlegget?

Noe av det dummeste du kan gjøre med et splitter nytt annlegg er å pøse på med full trøkk noen minutter etter du har pakket den ut.

Mitt råd: Enten er du snill og kaster det rett i søpla, og deretter kjøper et BRUKT(godt spilt inn) anlegg, eller kjøper et helt nytt annlegg, så kanskje du har lært?

Evt: Bruk angre/kjøpsloven og bytt i nytt, denne gangen spiller du inn mykt!
prøv å koble den til hovedkortet sin lyd utgang hvis den har det.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Hørt om å spille inn annlegget?

Noe av det dummeste du kan gjøre med et splitter nytt annlegg er å pøse på med full trøkk noen minutter etter du har pakket den ut.

Mitt råd: Enten er du snill og kaster det rett i søpla, og deretter kjøper et BRUKT(godt spilt inn) anlegg, eller kjøper et helt nytt annlegg, så kanskje du har lært?

Evt: Bruk angre/kjøpsloven og bytt i nytt, denne gangen spiller du inn mykt!
Vis hele sitatet...
Hørt om det ja, spillte det inn ca 10 timer på ca halv styrke... men alikevell. Lydkortet er jo noen år gammelt. Hadde et creative gigaworks 750 på det før, men det smelta innvendig! Viste seg at det var en produksjonsfeil på anlegget, og da sendte de meg et nytt z5500 og en i-pod i erstatning. :P

Sitat av Alden Vis innlegg
prøv å koble den til hovedkortet sin lyd utgang hvis den har det.
Vis hele sitatet...
prøvde det nå, krystallklart..... er nok lydkortet som har gått til helvette! ;O

har helt fin lyd når jeg kobler til i-pod/ normale plugin på dataen osv. men på lydkortet er alt bare skurrete! ;O wtf? noen som kan hjelpe meg??