Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 4747
Jeg hadde egentlig veldig lite lyst til å lage denne tråden, for Jeg går utifra at dette spørsmålet har blitt stilt hundrevis av ganger, men jeg finner ikke noe særlig om det.
Det som er bittelitt annerledes er at jeg ikke vil ha filmer som how high og cheech & chong. Humor som hovedsaklig dreier seg rundt det å være høy er egentlig ikke noe for meg, og det har blitt tatt opp mange ganger før.
Jeg vil ha deres tips om filmer som passer ekstra bra sammen med litt inspirasjon.

Her er to jeg anbefaler:

Land of the lost (http://www.imdb.com/title/tt0457400/)
Jeg hører denne suger i hvilken som helst nykter tilstand, og det tviler jeg ikke på.
Men for min del så var den meget artig, masse visuelt snadder, og den minner meg rett og slett om en film de kunne lagd rundt 1985, som vi ser på som nostalgia.

Smiley Face (http://www.imdb.com/title/tt0780608/)
Denne filmen handler riktignok om akkurat det jeg ber dere holde dere unna, men syns den fortjener å nevnes, siden den er ganske ukjent. Det er basicly ei jente som blir kosmoshøy, og havner opp i mange absurde situasjoner. Det i seg selv er ikke noe trekkplaster akkurat, men det er måten det framstilles på. Jeg har sett denne filmen med og uten inspirasjon, og den er helt unik i at den virkelig nailer hvordan det er å være høy, som jeg aldri har sett på maken til. Man får ta litt del i hvordan hun tenker rundt situasjoner, og dere kommer garantert til å kjenne dere igjen
Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood (http://www.imdb.com/title/tt0116126/)
En genial komedie fra 80-tallet om hvordan man overlever "in the hood". Den er dritbra å se når man er fjern, blir bare morsommere og morsommere.

Det er såklart forskjellig fra person til person, men jeg holdt på å le meg i hjel når jeg hadde tatt et par skikkelig store trekk

Edit: skriveleif
Sist endret av Dimergon; 5. oktober 2009 kl. 23:22.
Jeg elsker å se litt nerdete filmer når jeg er skev, om ikke film så ettellerannet om romertiden/middelalderen er fett på tv xD

Anyways;

The man from Earth <- handler om mann som har levd siden Cro-Magnon tiden, hvordan han ser på værden etc. Ganske filosofisk film. Mye snakking, men jeg liker sånt :P

Gode gamle sverd&sandaler filmer (Conan, Spartacus, Ivanhoe, Lawrence of Arabia) eller gode gamle sci-fi filmer (Logan`s Run, THX-1138) synes jeg er uendelig fett når jeg er skev
En film som garantert vil få deg til å le er Galaxy Quest! http://www.imdb.com/title/tt0177789/

den filmen satt vi å hadde fullstending latterkrampe av i edru tilstand, og det gjør jo selvsagt det hele bedre i ruset :P
Smileyface etter min mening var botkastet tid, vi skrudde den faktisk av fordi hun dama som spiller er så utrolig dårlig, og det ødelegger meste av filmen (klarer ikke dårlig skuespill når det ikke er morsomt)
Men alt er jo selvsagt smak og behag.
Andre filmer er vel egentlig generelle Will Ferrel filmer, siden de er så utrolig random (noen kan si det er fordi det er dårlig screenplay, men faen som det får lattermusklene igang)
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
En genial komedie fra 80-tallet om hvordan man overlever "in the hood".
Vis hele sitatet...
Wait.. What?
Release Date: 12 January 1996 (USA)

Denne filmen er i alle fall verdt å se, stein eller ikke!
Sist endret av Grimdoc; 6. oktober 2009 kl. 00:00.
D'oh... Tenkte på en annen film som kom ut på 80 tallet, beklager...
2001: A space odyssey er en genial film og se når man er høy. Er en treig film med masse visuelt snadder som man bare smelter inn i.

Jeg vet ikke om det var helt dette du var ute etter men jeg har nettopp sett den første episoden av Planet earth(på blu ray) og må si jeg er ekstremt imponert. Definitivt noe og se på når man er stein.

Ellers kan jeg anbefale Ringenes herre trilogien. Er storslåtte scener i den filmen som bare blir mer storslåtte når man har vert litt hard på pipa. Vet ikke om det akkuratt er din stil men som en pensjonert ringenes herre fan måtte jeg nevne den.

De filmene jeg nevnte her er jo også meget bra i edru tilstand.
Sist endret av FredrikThaMan; 6. oktober 2009 kl. 00:21.
beetlejuice
club dread
Her var det masse gode forslag, tusen takk!

Bare la de komme, veldig imponert over forslagene hittil
Super Troopers er en hysterisk morsom film. Som jeg vil anbefale på det høyeste.
Charlie and the chocolate factory i bluray kvalitet.
Eraserhead, hvis du tør.
Bad Taste (http://www.imdb.com/title/tt0092610/)

og

Braindead (http://www.imdb.com/title/tt0103873/)

Meget vågal humor! Masse splatterscener i begge to, men disse er såpass komiske at man ikke blir særlig affektert
(ihvertfall for min del, jeg har en tendens til å bli oversympatisk. Husker jeg reagerte på flere dødsscener i crank,
noe du aldri ville funnet meg gjøre ellers). Ellers er det rimelig surrealistiske plot, det går ikke seint mellom alle forvirringene!
Sipmsons the movie
I am legend! Det må være den filmen som har gitt størst inntrykk på meg i fjern tilstand..

Edit: Ahh, gode gamle ja. Må ha oversett det..

Vel, Waynes World var helt konge da jeg så den første gang, imens jeg var fjern. Andre gang jeg så den var den ræv.
Sist endret av Gamgee; 6. oktober 2009 kl. 16:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Pans labyrint!
Sitat av Semjuel Vis innlegg
I am legend! Det må være den filmen som har gitt størst inntrykk på meg i fjern tilstand..

Edit: Ahh, gode gamle ja. Må ha oversett det..

Vel, Waynes World var helt konge da jeg så den første gang, imens jeg var fjern. Andre gang jeg så den var den ræv.
Vis hele sitatet...

Neida, selve tråden er god og gammel! I am legend er forøvrig en helt sinnsyk film å se fjern, var heldig nok til å være påvirka første gang jeg så den. Så den nykter dagen etterpå
Spy Hard er utrolig vittig når du er ganske skækk. Det er en parodi på mange spionfilmer og lignende. Lenge siden jeg så denne. Men syk humor er det. Du følger Leslie Nielsen(?) da han skal redde datteren til en tidligere kjæreste som døde en forferdelig død om jeg ikke husker feil.

ellers så har vi Human Traffic (som jeg vil tenke meg er fra 90tallet en gang?!) Som handler om en britisk vennegjeng som er borti/litt borti partydop og diverse. Tidig film med mange syke scener! Å noe jeg ser som en liten bonus er at du får se mye til det engelske (daværende) narkotika miljøet. Syns han derre tweaken som kom å spurte etter noe jungle/dnb va litt tidi

Adventureland er vel ikke akkuratt noe som går under gammel film da den er passe ny. Men handlingen tar deg tilbake til 80 tallet om jeg ikke husker feil. Kan ikke huske mye av denne filmen, men husker jeg syns den var veldig koselig. Var rett å slett for stein til å huske stort av handlingen bortsett fra Hovedpersonen hadde sommerjobb i en førnøyelses park, så ble han passe keen en av dem som jobbet der (Twilight dama). Koselig film

Så har vi Gode gamle Nightmare on Elm street.. hehe.. tror jeg fikk utløst en liten psykose etter treern (tror jeg det var) Når Freddy skulle ta ungdommene på et mentalt sykehus, (som igjen var ungene til en tidligere generasjon i elm street?) i den scenen da freddy kuttet opp armene på han ene og holdt han som en sånn teaterdukke som blir holdt i tråder, you see? :P Dette var i starten av min røyke karriere, og jeg hadde røykt noe passe potente fjodde. Men jeg vet ikke hvordan du er, om du er innrøykt eller ikke. er du ikke så veldig innrøykt ville jeg ikke anbefalt thrillere/grøssere/skrekk filmer/kall det hva du vil, med mindre du er ganske into det.
Sist endret av MadPetter; 6. oktober 2009 kl. 19:37.
Jeg tror forresten alt med Jim Carrey må være helt hysterisk når man er fjern (og ellers óg egentlig).

Ace Ventura, Bruce Allmighty og Dumb & Dumber for å nevne noen.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Jeg tror forresten alt med Jim Carrey må være helt hysterisk når man er fjern (og ellers óg egentlig).

Ace Ventura, Bruce Allmighty og Dumb & Dumber for å nevne noen.
Vis hele sitatet...
støtter deg, ler så jeg griner med han
Requiem for a dream: Den handler riktignok om akkurat narkotiske stoffer og ganske tragiske konsekvensker. Men effektene som er der... en opplevelse å se den både edru og ikke så edru..
Dave Chappelles Show! Eller cannabisdokumentarer Da sitter du bare der å sier til kompisen "næææh? så kuult!"
Cheech and Chong up in smoke

http://www.imdb.com/title/tt0078446/

http://www.youtube.com/watch?v=4ozk7fnKilU

Anbefales sterkt!
Sist endret av Dr.Feelgood; 6. oktober 2009 kl. 21:43.
Eddie Murphy sine stand up show er geniale når man er fjern. Da tenker jeg på "Delirious" og "Raw".
The Shining er et must. Den var utrolig forstyrrende når jeg var fjern.
Withnail and I, klassiker fra 1986.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Morgul Vis innlegg
Jeg elsker å se litt nerdete filmer når jeg er skev, om ikke film så ettellerannet om romertiden/middelalderen er fett på tv xD

Anyways;

The man from Earth <- handler om mann som har levd siden Cro-Magnon tiden, hvordan han ser på værden etc. Ganske filosofisk film. Mye snakking, men jeg liker sånt :P

Gode gamle sverd&sandaler filmer (Conan, Spartacus, Ivanhoe, Lawrence of Arabia) eller gode gamle sci-fi filmer (Logan`s Run, THX-1138) synes jeg er uendelig fett når jeg er skev
Vis hele sitatet...
Utrolig bra film i mine øyne (the man from earth), så den i går og jeg kan saktens ikke huske sist gang jeg satt så innslukt i en film fra start til slutt.

Vet du av flere i samme kategori?

Selv vil jeg påstå at the nines er litt i samme gate, men med en smule smoke and mirrors for å så avsløre ting på slutten. The man from earth putter bare historien rett forran trynet ditt (så fort samtalen er i gang i filmen) og tar deg med på en intelektuell diskusjon om mulighetene med scenarioet.

Føler for å nevne The fountain som handler om de to samme personene i tre tidsaldre på søken etter livets tre, veldig visuell/kunstnerisk til tider.
Jeg kunne til tider drømme meg bort i det visuelle i filmen.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Utrolig bra film i mine øyne (the man from earth), så den i går og jeg kan saktens ikke huske sist gang jeg satt så innslukt i en film fra start til slutt.

Vet du av flere i samme kategori?

Selv vil jeg påstå at the nines er litt i samme gate, men med en smule smoke and mirrors for å så avsløre ting på slutten. The man from earth putter bare historien rett forran trynet ditt (så fort samtalen er i gang i filmen) og tar deg med på en intelektuell diskusjon om mulighetene med scenarioet.

Føler for å nevne The fountain som handler om de to samme personene i tre tidsaldre på søken etter livets tre, veldig visuell/kunstnerisk til tider.
Jeg kunne til tider drømme meg bort i det visuelle i filmen.
Vis hele sitatet...
hele filmen var basert på en twilight zone episode på 60 tallet, det ødela hele intrykket av filmen. syns jeg

the man from earth
Sist endret av skeptfisk; 7. oktober 2009 kl. 17:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Paprika! Sinnsykt visuell anime-film som du virkelig 'skjønner' når du er stein.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Utrolig bra film i mine øyne (the man from earth), så den i går og jeg kan saktens ikke huske sist gang jeg satt så innslukt i en film fra start til slutt.

Vet du av flere i samme kategori?
Vis hele sitatet...
Det vet jeg desverre ikke Skulle egentlig til å spørre om det samme.
Sitat av ObeOneKanobe Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Jeg ser den og høyner med resten av filmene til cheech and chong
Noen lættis gamle filmer å se stoned:

White Men Can't Jump
Dreamscape
Drunken Master 1978
True Romance
Clerks
Blade Runner
Independence Day
Sist endret av dritern3; 7. oktober 2009 kl. 19:22.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Frankenhooker (1990) http://www.youtube.com/watch?v=wIX7SpWQG0Q er et must!
Eksploderende prostituerte, en hallik ved navn Zorro The Pimp!, og ikke minst supah-crack!!

Ellers burde en få et kick av å se tidenes beste "anti-drug" film, Brain Damage (1988), også laget av samme mann bakom, Frankenhooker.
Anbefaler dere å se Gudene må være gale!
Asterix hos britene! (Selvfølgelig med norsk tale)

De drikker varmt vann med melk i!
- For noen barbarer!
Sist endret av Knask; 29. oktober 2009 kl. 00:35.
Her får dere servert på sølvplate Lebowski`s StonerPakke Morsomt, spennende, tenkefilmer, her har dere alt... Bare å velge og vrake og kose dere.

Dude Wheres my car
Fear and Loathing in Las Vegas
Friday
Half Baked
Harold And Kumar Go To White Castle
How High
Next Friday
Old School 2003
The Big Lebowski
The Simpsons Movie
Trainspotting 1996
Van Wilder 2
Van Wilder
Alice In Wonderland
Clerks
Clerks II
Dazed and Confused
Eurotrip 2004
Evil Bong
Friday After Next
Grandmas Boy
Jay and Silent Bob Strike Back Super Troopers
Wayne's World
Wayne's World 2
Cheech and Chong Get Out of My Room
Cheech and Chong Up in Smoke
Cheech And Chongs Corsican Brothers
Cheech And Chongs Next Movie
Cheech and Chongs Nice Dreams
Cheech and Chongs Still Smokin
Cheech and Chongs Things Are Tough All Over
Homegrown
Kevin and Perry Go Large
Napoleon Dynamite
Puff Puff Pass
Ace Ventura Pet Detective
Ace Ventura When Nature Calls
Ali G Indahouse
Beavis and Butthead Do America
Bongwater
Cool Runnings
Dodgeball
Kids
Scary Movie 4
Snatch
South Park S10E08 Make Love Not Warcraft
Dude Wheres My Car
Deuce Bigalow-European Gigolo
Blow
Marx Brothers Room Service
Marx Brothers Love Happy
Marx Brothers Animal Crackers
Dumb And Dumber
Dont Be A Menace To South Central While Drinking Your Juice In The Hood 420RipZ
Enemy Mine
Not Another Teen Movie
Lock Stock and Two Smoking Barrels
50 First Dates
Anchorman Unrated
BASEketball
Bio Dome
Crank Directors Cut
Nacho Libre
Scarface The Uncut Version
South Park Bigger Longer and Uncut
The 40 Year Old Virgin
Zoolander
8 Mile
A Night At The Roxbury
Beetlejuice
Borat
Malilbus Most Wanted
Pulp Fiction
Road Trip
Rude Awakening
Spaceballs
The Stoned Age
The Waterboy
A Bronx Tale
Face Off
Fight Club
Happy Gilmore
Mr Deeds
Tenacious D The Pick
The Girl Next Door
The Goonies
The Wedding Singer
Billy Madison
Black Sheep Unrated
Me Myself And Irene
Saving Silverman
Sin City
Streetfighter
Super Mario Bros
The Sandlot
Anger Management
Idle Hands
Little Nicky
Sist endret av Lebowski; 29. oktober 2009 kl. 00:37.
Anbefaler en canadisk tegnet kortfilm fra 1987 kalt The Man Who Planted Trees (L'homme qui plantait des arbres) om man ønsker å flyte litt vekk til en positiv historie. Den er mulig å streame på nett, men virker ikke videre lett å oppdrive fysisk.

Her kan den sees:
http://www.viddler.com/explore/Ms_Valerie/videos/240/
Jeg slenger meg på The Man from Earth-folka. Du kommer til å sitte med haka godt nede på magen.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Fantasia (Disney film)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anbefaler The Wall fra pink floyd på det sterkeste! En helt utrolig tenkefilm som jeg aldri har sett i nykter tilstand..
Ultimate stonerfilmen: Bio-Dome

Kan også anbefale bongwater, som er mye mye bedre en tittelen tilsier (med han der...luke wilson)
Stephbrothers så jeg første gang fjern. Aldri ledd så mye som når de går i søvne
▼ ... over et år senere ... ▼
Håper jeg tirrer noen ved å svare på alle disse eldre trådene, ser tilogmed selveste meg selv allerede har svart her tidligere, å gitt deg en liten pakke dårlige film anbefalinger.

Men det som derrimot overrasker meg er at ingen har nevnt de gamle James Bond filmene
Var først her forleden at det gikk opp for meg at det kunne vært litt artig og se spionfilm med dårlige film effekter, pene damer og de klassiske Bond skurkene.
Så "The man with the golden gun" (litt mye nintendo som guttunge) her om dagen og lo meg skakk i hel med engang Nick Nack viste seg
How High, Half Baked er ganske morsomt når man er fjern (ganske typiske filmer å se når man er fjern).

Men min personlige favoritt er å se på full HD kvalitets dokumentarer fra Discovery om dyr osv. Jeg LOVER dere, det er helt VILT å se små søte fjellgeiter hoppe opp på en fjellkant, også kommer det en skummel rev og jager de små fjellgeitene, ohhhh the drama!
pulp fiction, full metal jacket, pineappel express

gode gamle filmer
Toy-story serien.
De er mine favoritt "rainy day" filmer. : )
Sist endret av Sixpounder; 21. januar 2011 kl. 22:47.
"Øko-Terrorist"
Må anbefale Death at a funeral Hysterisk moro
Imaginarum of Dr. Parnassus må vel være den råeste filmen man kan se når man er stoned. Sinnssyke effekter og det hele er så fargerikt og vakkert og trippy. En fantastisk opplevelse!

http://www.youtube.com/watch?v=4lzqUkGl2j8
Sist endret av Omnibenevolence; 22. januar 2011 kl. 20:50.